
Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
El Parlament Europeu ha reconegut la consellera Clara Ponsatí com a eurodiputada, i per tant ja té les prerrogatives associades al càrrec com la immunitat. En una comunicació de la direcció general de la cambra, citen Ponsatí al ple del 10 de febrer i li reconeixen la condició de diputada d’ençà del primer de febrer. Ahir la Junta Electoral espanyola havia declarat vacant l’escó de Ponsatí perquè no va jurar ni prometre la constitució espanyola, un tràmit que el Tribunal de Luxemburg ja va sentenciar que no era necessari per a assolir la condició d’eurodiputat.
Ponsatí té un judici fixat a Escòcia per l’euroordre del Tribunal Suprem espanyol l’11 de maig, però ara la justícia escocesa podria suspendre tot el procés perquè té immunitat. La justícia belga va actuar així en els casos del president Carles Puigdemont i del conseller Toni Comín. És previst que Ponsatí participi també en l’acte de Perpinyà el 29 de febrer, amb Puigdemont i Comín.
La consellera ha aconseguit esdevenir eurodiputada gràcies al Brexit, que es fa efectiu avui, que ha fet que els eurodiputats britànics deixessin el Parlament Europeu i la cambra reassignés els escons entre els estats membres de la Unió Europea. La llista de JxCat era una de les que es beneficiava del Brexit, arran del resultat de les eleccions europees del 26 de maig.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits