Calceu-vos, que van perdent el control de la pandèmia

Amb la guerra del vaccí, la perspectiva, angoixant, d'un tercer hivern amb pandèmia comença a acostar-se d'una manera massa preocupant

Vicent Partal
Vicent Partal
27.01.2021 - 21:00
Actualització: 27.01.2021 - 22:00
VilaWeb

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

L’anomenada guerra del vaccí que la Comissió Europea va començar ahir contra les empreses farmacèutiques és una mostra molt preocupant del nerviosisme que es va apoderant de la classe política europea, quan comprova que perd el control dels efectes de la pandèmia, en bona part a causa dels errors propis.

Que les farmacèutiques no són germanetes de la caritat ho sabem tots. Però a aquest desproveïment sobtat del vaccí, que tant de mal fa a la credibilitat de la classe política, no hi hem arribat tan sols per l’avarícia de les farmacèutiques. Els errors, especialment, els de la Unió Europea, hi tenen molt a veure. La Unió es va equivocar primer malfiant-se dels vaccins mRNA, triant un camí molt conservador malgrat la insistència dels científics perquè adoptàs una posició més acordada amb allò que mostraven les proves. Per si no n’hi hagués prou, una burocràcia feixuga va endarrerir la comanda, tres setmanes, per exemple, respecte del Regne Unit. Ara, quan Pfizer diu que Londres va fer la comanda tres setmanes abans i que és per això que té prioritat, la Unió Europea pot fer tants escarafalls com vulga i indignar-se tant com considere necessari, però l’argument és difícil de discutir. Perquè la UE no pot tenir la barra d’acudir a cap argument que no siga el mercat després d’haver acaparat, contra les altres regions del món, les dosis del vaccí.

A Brussel·les, a més, prengueren un model molt perillós des del primer dia, consistent a comprar o encomanar tant vaccins que ja eren a la línia de producció com uns altres que no hi eren ni hi seran. De primer, per exemple, va encomanar 300 milions de dosis de Pfizer-BioNTech i la mateixa quantitat de la francesa Sanofi, sota pressió de Macron. El problema és que el vaccí de Sanofi no estarà fins a final d’any anant bé i, per tant, aquests milions de dosis que teòricament han estat adquirides, en la realitat no existeixen. I, damunt, va refusar de comprar 500 milions de dosis addicionals ofertes per Pfizer, tot pensant a protegir la indústria francesa i no pas la salut.

Amb tot plegat, quan les farmacèutiques han anunciat que no podien complir el programa de lliuraments –quines unes, també!–, el castell de cartes s’ha començat d’esfondrar. Dilluns ja no hi haurà cap dosi del vaccí per a posar al Principat i la setmana vinent passarà això mateix al País Valencià. Molta bandereta, molt de Batiste, molta fotografia de pòster polític i molt poca eficàcia. Ahir Esperança Camps, en aquest article, comentava molt clarament la compareixença el dia abans de la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló: els mots “impotència” i “lideratge” són incompatibles. I aquesta definició tan encertada avui la podem aplicar a tots els nostres governs, però també als governs espanyol i francès i a la Unió Europea. Impotents, incapaços de protegir la població. Incapaços de liderar res amb cara i ulls.

És veritat que la pandèmia demostra ser difícil de controlar, que les variants són molt perilloses. Tot això és cert. Però també ho és que la reacció política a aquesta crisi única en cap moment no ha estat com calia.

El mes de març de l’any passat, i a VilaWeb ho vam recollir especialment en aquesta sèrie d’entrevistes, era clar que el sistema es col·lapsaria i que, per tant, calia prendre mesures absolutament extraordinàries o no es podria garantir ni la salut ni l’economia. Sabem que, ara per ara, solament hi ha dues armes eficaces contra la pandèmia: la distància física i els vaccins. Per això la solució sensata era tancar-ho tot tant temps com fos possible, subvencionant sense límits empreses i famílies i assumint l’estat l’endeutament que calgués fins al moment que el vaccí funcionàs. Si el 2008 es van salvar d’una manera tan generosa els bancs, ara calia salvar les persones. Però això no s’ha fet. A la inversa. Fa fàstic i causa indignació veure com tots els florentinos ja cerquen la conxorxa amb el govern de Pedro Sánchez per a arrambar tants diners com arriben d’Europa, diners que finalment no serviran per a ajudar la gent normal sinó, sobretot, per a enriquir els més rics i consolidar les desigualtats socials.

Durant aquests mesos, l’estratègia dels governs ha estat carregar a l’esquena de la gent el cost de la crisi (qui se’n recorda ja, del president Quim Torra i la seua sensata exigència d’una renda garantida per a tothom?) i mirar de passar així sobre un fil prim, primíssim, fins que l’arribada del vaccí permetés allò que es prometia com una solució ràpida del problema. Però ara, amb la guerra dels vaccins activada, les hipòtesis més positives ja ens parlen de la tardor o l’hivern per a tenir vaccinada una part important de la població. Traguem-nos del cap l’estiu. I amb això la perspectiva, angoixant, d’un tercer hivern amb pandèmia comença a acostar-se d’una manera massa preocupant.

Al març hi havia en joc, i avui torna a ser-hi, la credibilitat sencera del sistema econòmic i social en què vivim. Fins ara la resposta, la manera com han reaccionat els governs –els uns més i els altres menys, però tots en definitiva– és decebedora. Però alerta, que fa tota la sensació que cada dia que passa perden més el control sobre la pandèmia i sobre la resposta que haurien de donar a la crisi.

Ep! I enmig de tot això els espanyols encara ens imposen de fer eleccions i, en una altra mostra de la gran desconnexió entre els polítics i la realitat, ens envien el ministre de Sanitat més inútil d’Europa, convençuts que això és la solució de no se sap què. És ben bé que d’ací uns quants anys, quan mirem cap arrere, ni ens ho creurem això que ens fan viure aquesta gent…

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
27.01.2021  ·  22:02

És el mateix que passa a Espanya. Quan es trien els governants per la seua obediència als qui tenen el poder real en un moment donat, qualsevol alteració seriosa de l’estat de les coses ensorra el castell de cartes. Tal i com ho veig, no hi haurà vaccins fins d’ací molts mesos. I llavors, la Unió Europea ja pot ser una obra d’allò que pretenia ser. Pel que fa a Espanya, ni ombra ni record. No vagarà per l’espai sideral, però tindrà un Illa. O serà una illa, directament.

Robert Joan
Robert Joan
27.01.2021  ·  22:20

Tornem-hi amb la pérdua del partitiu: ”
…tancar-ho tot tan temps com…” per “tancar-ho tot tan DE temps com ….” Pot ser el llibre d estil d VW segueix la política destralera d l’IEC.

Carles Serra
Carles Serra
27.01.2021  ·  22:26

Gràcies Vicent per l’editorial; Ja no saps cap a on senyalar, al final el drama i com exemple, aquest ninot del sistema franquista que es diu Illa, el votarà una part important de la nostra societat, aquesta part que ni tant sols viu del partit S.A, que a més passa penúries amb un futur molt incert; Ja que dir votar Cs i VOX; Es la societat que tenim i que ens varen portar.
Avui el govern progresista y de Izquierdas, via un compte social, ha fet front en els bancs els 1.300 milions pel cas Castor; més fdp impossible

Joan Guasch
Joan Guasch
27.01.2021  ·  22:29

Gràcies per la informació detallada de la situació i dues coses: tota aquest desgovern serà, ja està sent, aprofitat per la ultradreta per anar ocupant posicions en el panorama polític i, sobretot, social. I segona cosa, la ultradreta sap on anar a pescar, als sectors més desafavorits de la societat, desinformats, empobrits i enrabiats amb tothom perquè han estat abandonats per aquells que en teoria se n’havien de preocupar. Les eleccions al Parlament segurament mostraran clarament la imatge, amb VOX entrant-hi empès des d’aquests extraradis que van votar C’s sense saber ben bé què votaven, perquè tampoc no els oferien cap solució, només una bandera. Que el candidat del PSOE és el que és ja se sap, però els seus votants no s’ho plantejaran perquè també porta un menú de bandereta. I mentrestant, la majoria dels nostres representants continuen tocant el violí d’oïda.

Joan Guasch

Cristian Joana
Cristian Joana
27.01.2021  ·  22:54

Jo quan avui he vist el vídeo del Pere aragonès i el Rufián riguentse de tota la gentada que ha patit per mobilitzar-se, he pensat el mateix. Tant baix hem arribat! I aquests tenen el líder a las presò. Qui m’ho hagués dit fa uns anys, i qui s’ho creuen en uns anys en davant. Esperpèntic, símptoma que no anem gens bé. Al pedregar. No ho dic des de la vesant pessimista, cal tocar fons i encara no ho hem fet. Després, rebifarem. No n’hi ha altre.

Carles Farre
Carles Farre
27.01.2021  ·  23:21

Personalment ja fa temps que vaig ben calçat, usant el diòxid de clor quan em fa falta i també l’estimulació de determinats punts d’acupuntura,- vudú per a la majoria de metges-, però es dur predicar en el desert, si el sistema sanitari col·lapsa, no només es culpa de la desinversió, si no d’una sanitat absolutament basada en la farmacologia, i que viu de la malaltia, que viu de tenir pacients, de la mateixa manera que els polítics viuen de qui els vota. Una població en constant augment que ho fa tot insostenible, això també es un altra espassa de Damòcles, un altre tabú que no se’n pot parlar, al igual que el diòxid, doncs seguiu així, esperant que arribi la salvació divina en forma d’injectable, potser porta incorporada la marca de la bèstia…..
Salut

Joan Sebastià Valls
Joan Sebastià Valls
27.01.2021  ·  23:41

Tots sabem de cassos en que en una bombolla familiar un membre ha agafat el covid i els altres res de res.
Es fa massa esment del virus, al meu entendre, i poc al terreny on “aterra”.
Coses que baixen la immunitat: stress, por, manca de insolació i vitamina D, inactivitat fisica, manca d’aire pur, contaminació ambiental i electromagnètica, ús excessiu de la mascareta, aïllament social, poca vitamina C…
Fixeu-vos que quasi totes les mesures que es prenen per aturar la pandèmia estan a la llista…
Per aquest camí no en sortim.
Totes les esperances en la vacuna…que almenys 4 immunòlegs de prestigi diuen que pot ser un veritable desastre.
Que fem a casa? Sortir a caminar, prendre el sol, no mirar la tele, no llegir massa ni vilaweb (feu tanta por com la tele), prenem suplements de vit C (2gr/dia), vitamina D (15.000 UI per setmana ), només portem mascareta quan som a menys de 2 metres d’algú desconegut, tenim un got amb diòxid de clor destapat al centre de la casa i el tenim a punt per prendre’l al mes mínim símptoma de refredat. I hem verificat que no tenim cap antena a prop.

https://cienciaysaludnatural.com/cds-mms-dioxido-de-cloro/

Crec que si tots fessim igual podríem tornar a la normalitat (la antiga) ben aviat.

I realment és depriment o sospitós (segons si et lleves conspiranòic o no)
que cap metge dels que han sortit a les entrevistes parli en aquests termes.

Salut

Lola Tomàs
Lola Tomàs
27.01.2021  ·  23:51

“Per això la solució sensata era tancar-ho tot tant temps com fos possible, subvencionant sense límits empreses i famílies i assumint l’estat l’endeutament que calgués fins al moment que el vaccí funcionàs.”
Hi discrepo del tot.

Prou ja de confinaments, d’aturar la vida i de voler convertir ciutats i pobles en un enorme hospital. La vida continua.

Prou ja d’imposar un model de salut i de medicina a tota la població basat en la farmacologia i en les rendibles malalties cròniques. Medicina és el que guareix, no el que dicta el col·legi de metges.

Prou de fer servir el virus del covid d’excusa. El sistema sanitari fa anys que està col·lapsat a causa de retallades i reduccions de pressupostos. Cap novetat. L’índex de mortalitat del virus és de poc més que el de la grip. Altre tema són algunes de les morts de durant el confinament, no totes culpa del covid.

I prou ja de malbaratar recursos amb els tendenciosos PCRs:

https://www-bbc-com.cdn.ampproject.org/c/s/www.bbc.com/mundo/noticias-54041263.amp
https://trikooba.com/2021/01/27/se-secuenciaron-1500-test-pcr-y-se-comprobo-que-eran-en-realidad-gripe-a-y-b-no-sars-cov2/

La farmacéutica Merck explica sus razones para abandonar la producción de la vacuna para el Covid: “la propia respuesta del sistema inmunitario al contagiarse es más efectiva y duradera que la vacuna”.

https://summit.news/2021/01/26/merck-scraps-covid-vaccines-says-its-more-effective-to-get-the-virus-and-recover/

Ramon Perera
Ramon Perera
27.01.2021  ·  23:56

– El Regne Unit tenia raó quan es queixava de la burocràcia de la UE.

– Encara som molta gent els que conscient o inconscientment prenem com a referència allò de l’estat del benestar. Aquesta etapa fou només un moment circumstancial de la història de les societats humanes i ha desaparegut del tot d’escena. Segurament que per molt de temps.

– A l’inici de l’any que som la població mundial estimada és de 7.800 milions de persones. La població de la unió Europea és de 447 milions. Parlem de solidaritat? Quina és la capacitat mundial de fabricació de vaccins?

– Vull creure que les farmacèutiques no disposaven d’unes instal·lacions productives d’alta capacitat aturades i esperant, simplement per si de cas. Qui conegui una fabrica, del ram que sigui, ja sap que incrementar de cop i volta la capacitat productiva no és fàcil ni immediat.

– Els estats han fet només un mínim esforç per encarar-se a la pandèmia, esforç que han carregat sobre els ciutadans. Els estats haurien pogut fer molt més, només cal pensar en com reaccionen quan estan en guerra.

Enric Roca
Enric Roca
27.01.2021  ·  23:58

I convé no oblidar, a mes, els politicastres que tenim per governants, que quan tota la població ho està passant molt malament, la restauració i la cultura pitjor que mai, tenen els sants d’allonsis de dir als quatre vents que es podrà trencar el confinament municipal per anar als mítings dels partits, s’entén que donant-se permís per reunir mes de 6 persones… mes lluny de la decència i de la dignitat no poden ser.

Josep Gualló
Josep Gualló
28.01.2021  ·  00:32

DISBARAT SOBRE DISBARAT FINS A CONSTRUIR UNA TORRE DE BABEL.

La comissió europea ensorra el poc prestigi que li quedava. Volent afavorir a França, condemna a la tota la Unió Europea a quedar-se sense vaccins.

Pedro Sánchez regalarà a Florentino Perez els diners europeus destinats a pal·liar la crisi econòmica. El patrimoni de l’estat espanyol el gasta amb piscines per als borbons.

La demostració de com arriba a ser de inútil la fa enviant a Catalunya al pitjor ministre de sanitat de la galàxia perquè sigui president de la Generalitat. I per a tal fi, fa anular totes les mesures de seguretat establertes, sempre que sigui per anar als mítings.

La llista és molt més llarga però no segueixo perquè em poso malalt. No de coronavirus, de ràbia.

Francesc Estall
Francesc Estall
28.01.2021  ·  02:15

Correm massa a posar-nos les mans al cap, volem solucions immediates i el món no funciona així, tinguem paciència.
Fa tres setmanes el gran problema fou que no s’administraven totes les vacunes que arribaven, que de 60000 setmanals a Catalunya amb prou feines es van usar la desena part, i recorde que vaig respondre a l’editorial demanant calma, que ens trobàvem davant d’un problema logístic enorme i que esperéssim dues setmanes; a les dues setmanes s’injectaven totes les vacunes rebudes.
Ara el problema logístic és pels fabricants, que encaren un repte descomunal. No es fabriquen vacunes a cabassos de la nit al dia i crec que serà millor esperar dues setmanes per a valorar si es supera el repte o no.
A la fi aquesta pressa per voler solucions instantànies és una infantilització que cal combatre, i farem bé de desconfiar de qui ens les prometi.

josep soler
josep soler
28.01.2021  ·  03:09

Per què tenim tantes ganes de ser un estat independent en la UE?

He preguntat als que ho pregonen però mai he obtingut una resposta objectiva.

La UE és un club de grans bancs, multinacionals i estats nacionalistes. A Catalunya no hi tenim cap gran banc. La única multinacional és el Barça. Som els menys nacionalistes de Europa.

El famós tribunal d’Estrasburg que tanta esperança hi tenim. Però la veritat és que no té cap utilitat. Quan la justícia és lenta és còmplice del criminal.

Paguem més impostos a la UE del que rebem.

Lo de la moneda única ens fa més mal que bé: la nostra economia és productiva i per empresa PIME una moneda més forta li fa perdre competivitat.

En una economia global ja no hi ha mercats protegits.

Jo mai hi he vist cap avantatge per enlloc

Josep Viñas
Josep Viñas
28.01.2021  ·  05:44

Excel.lent editorial. Molt ben informat.
No les barbaritats que cada dia sentim dels polític.

“Per això la solució sensata era tancar-ho tot tant temps com fos possible, subvencionant sense límits empreses i famílies i assumint l’estat l’endeutament que calgués fins al moment que el vaccí funcionàs.”

Exactament, això és el què es va fer a Victoria, Austràlia.
Durant setmanes vam haver de fer grans sacrificis, però va pagar la pena.
Ara, un dia darrera l’altre, no tenim ni casos ni morts causats per la covid-19.

Però no es baixa la guàrdia. La sanitat del país vigila constantment i quan es detecta un cas, totes les alarmes sonen.
Així, poc a poc, tot va retornant a la normalitat.

“Victorians can expect freer movement in and out of Sydney from Friday…” https://www.abc.net.au/news/2021-01-28/victoria-coronavirus-travel-permit-with-sydney-to-go-green/13098520

*Els jubilats també vam estar degudament subvencionats.

Jordi Torruella
Jordi Torruella
28.01.2021  ·  05:55

La mediocritat en la política no entén de fronteres. Quins són els polítics que ocupen càrrecs a la UE? El polítics que ja han fet la seva feina a nivell nacional. Vaja, com un premi als serveis prestats al Partit S.A.

Albert Cendra
Albert Cendra
28.01.2021  ·  06:37

El que està col·lapsant és “l’imperi americà”, es a dir, occident, nosaltres vaja.
Tanta corrupció,tanta ineficàcia, tanta deixadesa, impregnades al moll de l’ós de la societats occidentals, les estan enfonsant.
Cau, com han caigut altres imperis al llarg de l’història, i evidentment serà dolorós pels perdedors.
El món està virant cap al model “xinès”, molt més autoritari, i encara més amb l’ajuda de la tecnologia, en la qual en són líders absoluts els xinesos, que facilita el control de les masses.
I la població ho acabarem acceptant de bon grat com sempre ha triat seguretat en èpoques de gran desgavell.

Josep Vilà
Josep Vilà
28.01.2021  ·  07:59

Exemple clar q funciona millor un Estat petit amb pasta tipus Israel o els recents alliberats United Kingdom que la macrodinosàurica Unió Europea.

Anna CASACUBERTA
Anna CASACUBERTA
28.01.2021  ·  08:31

Si a part de ser uns malànimes són uns incompetents el còctel està servit.

Pep Agulló
Pep Agulló
28.01.2021  ·  08:53

LA IRREVERSIBLE CRISIS DEL PROGRÉS…

Em sembla que tot plegat ho hem de mirar com una crisi en tots els àmbits de la vida. La pandèmia ho ha fet saltar tot perquè la societat no estava preparada per aquest enemic tan eficaç com letal. El desgavell és planetari i res serà ja igual que abans…

Els negocis per damunt de les morts que són només estadística: purs arguments polítics; la incompetència i la immoralitat dominen el dia a dia; els països rics exhibint ostentosament la seva insolidaritat envers els pobres; les farmacèutiques buscant el negoci, deixant a l’estacada la CE i els governs; els sanitaris contra les mides febles i ineficaces dels governs; els comerciants contra els confinaments i la miserable ajuda econòmica dels governs; sectors negacionistes o els d’això-no-va -en-mi, contra majoria social; els vaccins i les ajudes convertits en xantatges dels Estats contra les minories nacionals…

Això no s’atura només amb: “dues armes eficaces contra la pandèmia: la distància física i els vaccins…. subvencionant sense límits empreses i famílies i assumint l’estat l’endeutament.” Perquè són mesures revolucionàries les que demana la pandèmia i que només actuant en tots aquests fronts podríem abordar solucions a tanta complexitat. Això que demana és una veritable revolta social.

Lluis Molist
Lluis Molist
28.01.2021  ·  09:00

No ens desmoralitzem….!!! Lluitem !!, ens en sortirem…………….i desprens anem per aquesta colla de cafres i as essins irresponsables dels politics.

Núria Coma
Núria Coma
28.01.2021  ·  09:04

Totalment d’acord amb Carles Farré i Joan Sebastià.
Ens ho hem gastat tot, materialment pel miracle de la vacuna.
No només el diòxid de clor, i mantenir-se sa físicament, hi ha més accions per a fer front a la Covid, que vist com obeïm, si ens les aconsellessin les compliríem.
Però l’únic que s’ha fet, és retallar llibertats, carregar-se sectors, i deixar la nostra salut en mans d’una gent que vacunaran qui pagui més, i ja en parlarem de la immunitat que donen aquestes vacunes fetes a la velocitat de la llum.
Jo tbé surto a passejar a la muntanya sense mascareta i respiro, em prenc infusions d’un munt d’herbes que hi ha que reforcen el nostre sistema immunològic, prenc el sol…i no em vacunaré

Josep Salart
Josep Salart
28.01.2021  ·  09:09

El senyor Farre l’encerta, i el senyor Sole, també. Hi estic d’acord.

Què en treurem ara de parlar de l’EFTA o de perquè es fan tant be les coses a Islàndia?.

Per què no ens concentrem a les properes eleccions, primer de tot a fer fora tots els que ens volen representar visquent a costa nostra, com el personal d’ERC principalment. Votem massivament la llista de la Laura Borràs i el President Puigdemont. Tot seguit, exigir-los accions contundents per trencar amb l’estat repressor i nosaltres deixar aquesta covardía en forma de seny català. Després, anirà caient tot.

De quí i de què carai teniu por?, però si, com més coses fas diferents a la vida, més la vius..

Eduard Pertíñez
Eduard Pertíñez
28.01.2021  ·  09:13

En primer lloc, cal dir que qualsevol començament de producció massiva és complicat, i que potser aquesta setmana anem curts però potser d’aquí a 2 mesos les vacunes ens surten per les orelles.
En segon lloc, si tots sabíem que les farmacèutiques s’havien de posar a produir vacunes com boges, llavors haguéssim fet santament comprant-los tota mena d’altres medicaments i omplint els rebosts en previsió.
Però la lògica política difereix de la lògica de la raó. En la lògica política el tema és… quan faltin vacunes o altres medicaments… a qui se li podrà carregar el mort? A les farmacèutiques o als polítics? I afegeixo… si al Juliol del 2020 algú descobreix acords amb les farmacèutiques per comprar-los milions de dosis d’aspirines (per alliberar fàbriques de cara al desembre)… podran redirigir-ho en contra del govern i convertir-ho en quelcom malèfic?

Albert Miret
Albert Miret
28.01.2021  ·  09:29

És el final del sistema. La jugada de les farmacèutiques, igual que la mala gestió d’un òrgan que havia de ser tan important com és la UE, i s’està quedant escanyolit i simulant un lideratge que no té, mostren cada dia la seva inutilitat per a governar un sistema que ja està esgotat. Ningú sap què vindrà darrere, però els rics només fan que acumular tants diners públics com poden perquè és l’únic que coneixen de valor en aquest pervers sistema, i els òrgans que havien de ser equilibradors, deixen de defensar els seus principis democràtics, per a protegir els països més feixistes. Fa molt de temps que ho diem: Això se’n va a la merda, i el caos ja comença a ser clarament visible amb  les xifres horroroses de morts diaris. El sistema ha de ser molt diferent que el capitalisme descarnat en el qual vivim, i les bravates  que veiem dels governants més poderosos del món, només són l’evidència d’un desastre que només ha servit per afavorir al 8 o10% de la societat, mentre deixen morir de gana a uns pobres que cada dia són més pels carrers. Donat que el nou sistema s’albira basat en el coneixement, i això significaria abandonar l’actual sistema basat en la cobdícia i l’acaparament, els capitalistes faran -ja estan fent- tot el que puguin per a impedir-ho. Cal defensar-nos amb tot el que tinguem a mà.

Jaume Bosch
Jaume Bosch
28.01.2021  ·  09:30

Ai Vicent! Tan preclar amb altres temes i en aquest de la plandemia tan “oficialista”, temps al temps, ja no falta gaire perquè tota aquesta mentida es destapi.

ramon Feixas
ramon Feixas
28.01.2021  ·  09:33

Les pandèmies, en un àmbit monoteista com és el capitalisme, són una oportunitat per a uns i desgràcia per altres. Ha de sordejar molts la consciència d’una persona per no adonar-se de la naturalesa virtuosa que es dóna al terme oportunitat, en la tribulació de la pràctica de la competitivitat.
Aquella gent que travessaven l’esplanada de Fàtima en dies freds i plujosos de genolls, retratava a la perfecció al col·legi cardenalici, així com els més desvalguts als que s´hi sumi l’efecte d ela pandèmia son un retrat perfecte dels que tenen engrapat el mànec de la borsa. No es tracta tant de ser l’animal que cau dues vegades a la mateixa pedra (cosa que només és certa relativament) sinó que vicis perjudicials a nivell d’espècie malauradament estant molt enganxats sobrevalorant la individualitat més inhumana i menyspreant la individualitat amb menys ego i no infectat per la malaltia de la usura.
En una societat on es privatitzen serveis essencials com l’exemple que tenim al davant i….., no és res d’estrany que le perverses figures narcisistes o acaparadores, que a la religió capitalista no es diuen sants sinó líders, siguin adorades i promogudes per molt que flagel·lin la dinàmica evolutiva de l’espècie. Al cap de qui acaben caient els plats?. Per exemple al govern català víctima de la persecució franquista que tanta voluntat posa en solucionar problemes. És un exemple que nosaltres en podem seguir la pel·lícula.
A totes les religions es juga a àngels i dimonis i quan déu és el diner, com passa a la religió capitalista, els àngels acaparen diners i els dimonis intenten solucionar problemes d’equilibri social i equitat.
Pel que fa a la UE molta gent hi creia perquè pensaven que era més forta, no pas perquè convenia a la ciutadania europea. Ves per on que ara s’intueix que comença un cicle a la inversa. Ja té deute públic. La gent hi perd la fe i encara la gran majoria dels eurodiputats no han entrat en consciència i segueixen amb els mateixos vicis de gestió pública en forma de negoci.
El síndrome d’Estocolm social respecte als poders sagrats ha esta una constant de a partir dels hereues egipcis primeres víctimes del monoteisme.

PERE SIO
PERE SIO
28.01.2021  ·  09:47

L’ineficàcia de l’Unió Europea no és cap novetat.
Els catalans tenim una falsa imatge, molt idealitzada del que és realment aquesta Institució. Si analitzem el curriculum de molts dels seus dirigents veurem que són personatges foscos, especuladors i persones poc recomanables i es què l’Unió es mou pels interessos econòmics i l’estratègia del que convé als grans Estats (Alemanya, França…).
Les decisions són gestionades per un cos o elit funcionarial, posat pels Estats, amb sous molt elevats i tremendament lenta i burocràtica.
Si Catalunya aconsegueix independitzar-se jo he cregut sempre que no ens convé integrar-nos com a membre d’aquest grup dels grans Estats, serem sempre una titella, sinó el més convenient és poder tancar acords de col·laboració, lliure circulació i comerç, com ja han fet d’altres petits Estats Europeus.
L’ineficàcia i manca de vergonya de l’Unió Europea es demostra en molts àmbits: l’autisme en el tema de l’immigració, el mirar cap a una altra banda en la defensa dels drets fonamentals de la ciutadania europea, el no reconeixement dels drets de les petites nacions sense Estat, aquests són alguns exemples.
L’Unió Europea només es mou per diners i ara en el tema del vaccins torna a demostrar la seva pitjor cara. Permetre que les investigacions es paguin amb diners públics i permetre que les empreses productores dels vaccins especulin, incompleixin i s’enriqueixin a costa de la salut de la ciutadania en plena pandèmia és una manca de vergonya monumental.

Sergi Barreda
Sergi Barreda
28.01.2021  ·  09:48

És tot un teatre que no se’l creuen ni els nens de 5 anys.
No estic d’acord amb que l’argument de Pfizer “és difícil de discutir”. Perdoni senyor Partal, però si la UE va arribar a un acord amb Pfizer 3 setmanes més tard, això simplement dóna dret a Pfizer a fer arribar les comandes 3 setmanes més tard, no a enviar-ho tot al UK incomplint amb la UE. No té sentit el seu argument.
I sobre el compromís amb l’empresa Francesa, el mateix teatre. Quan es fa un contracte s’imposen unes clàusules que, en cas de ser incomplertes, tenen uns càrrecs, inclús el trencament del contracte. Vol dir, senyor Partal, que en tota la UE a ningú se li va ocórrer obligar a Sanofi a comprometre’s a una data d’entrega? És a dir, la UE li pagarà si o si la mateixa quantitat a Sanofi encara que facin arribar les vacunes al 2030?
I una altra cosa. Tothom es menja amb patates que totes les farmacèutiques es van equivocar calculant quantes unitats podrien fabricar? Dic fabricar, no desenvolupar. Planificar la producció és simplement multiplicar i dividir! És a dir, l’exercici que fan totes les indústries del món, resulta que les farmacèutiques no el saben fer. I totes s’equivoquen al mateix temps, quina casualitat eh!
Ens prenen per imbècils? O potser és que ho som? Perquè si ens creiem tot això, tela marinera…
Però bé, no em feu cas que sóc un conspiranoic. Segur que tot és un cúmul de casualitats.

Jordi Vidal
Jordi Vidal
28.01.2021  ·  10:00

És punyent, veure q dia rere dia, un digital com VilaWeb, no dongui veu a cap altre cientific de primer nivell, que no estigui alineat amb la versió oficial.
Més punyent encara, que no obri cap debat seriós, sobre llibertats fonamentals….quan es vulgui fer ja no en quedaran!

Oriol Ribera
Oriol Ribera
28.01.2021  ·  10:10

Del PSOfeixisteE no poden esperar res
La fugida cobart i interesada de Illa es una vergonyosa mofa els ciutadans
Els politics del parlament , dijous haurien de sortir del hemicycle quan la nova ministre de Sanitat comparegui, per defensar la dignitat dels ciutadants i rebutxar la mofa
Els gestos en politica son importans
La UE es un fracas, o la canviem o marxem

Josep Maria Martín
Josep Maria Martín
28.01.2021  ·  10:10

Ara és el moment perfecte per adonar-nos que la UE és un niu de assassins sense escrúpols.
Reunió de banquers mafiosos ens els quals MAI hauríem d’haver confiat.

Carles Ortiz
Carles Ortiz
28.01.2021  ·  10:22

CLO2

Agnès Buscart
Agnès Buscart
28.01.2021  ·  10:42

Vicent a estones no t’entenc…
A veure… si volem renda garantida potser l’hem d’exigir…
sortir de casa i jugant-nos el físic…
Davant morir de virus o morir de misèria què fem?
Si hi ha eleccions igual, què fem?
Quedar-nos a casa i plorar de victimisme…com sempre.

LLIBERTAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Daniel Gambús
Daniel Gambús
28.01.2021  ·  10:50

Clar i clarivident article. Tàcticament, interessa continuar buscant complicitats i suport dins de la EU per CAT. Estrategicament, la prosperitat no vindrà de dins la EU. Aquesta està tocada de mort: BCE en bancarrota+ economies arruinades + confusió política. Aliances econòmiques unilaterals amb la Xina, Israel, USA, UK,..portaran molta més riquesa i oportunitats.

Bonifacia Córdoba
Bonifacia Córdoba
28.01.2021  ·  11:14

Per a evitar el descontrol DIÒXID DE CLOR

XAVIER UTRILLA
XAVIER UTRILLA
28.01.2021  ·  11:42

…”La Unió es va equivocar primer malfiant-se dels vaccins mRNA”.
O va ser una primera reacció sensata, segons els protocols sanitaris, que va canviar per qüestions de propaganda política?
…”Sabem que, ara per ara, solament hi ha dues armes eficaces contra la pandèmia: la distància física i els vaccins.”
La distància i la desinfecció, sí, ho sabem. Els vaccins? Entenc que teòricament parlant, perque, a la pràctica, coneixem l’eficàcia real, la durabilitat, les incompatibilitats o els efectes secundaris en una ampla proporció de la població? Perque les mateixes farmacèutiques encara no… com és lògic, fins no completin les fases dos i tres de l’investigació com cal… Que fins ara només han presentat percentatges de risc no gaire fiables, per cert.
Pot ser el vacci serà la solució, o pot ser no caldrà, però ni aquest any ni el que ve, en tot cas…
El fals, desproporcionat i interessat relat de la situació (per part de tots) queda en evidència a mans de la seva pròpia propaganda.

Jordi Buïl
Jordi Buïl
28.01.2021  ·  11:44

Agrairia als qui hi enteneu que em diguéssiu quina és la dosi òptima en cada cas de coronavirus si hom té a casa els flascons següents:
—un de solució de clorit de sodi, una gota de la qual conté un 28% (suposo que en pes) de la substància.
—un de solució s’àcid clorhídric, una gota de la qual conté un 4’5% (suposo que en pes) de la substància.

Tinc entès que la manera de fer servir aquestes solucions consisteix a deixar caure x gotes de l’una i x gotes de l’altra en un got, de manera que es barregin, esperar uns pocs minuts que la barreja es torni fosca, i llavors barrejar-la amb un litre d’aigua.
I durant el dia anar bevent d’aquesta aigua fins a acabar-la.

Gràcies.

CARLES MILLAN
CARLES MILLAN
28.01.2021  ·  12:12

Molt bé per la totalitat de l’article, molt encertat. Hi estic d’acord. També per parlar de “distància física” en lloc del quasi universal “distància social”, que és un evident error perquè són dos conceptes diferents, i la gran majoria ni se n’han adonat.

Ramon Esteve
Ramon Esteve
28.01.2021  ·  12:26

Vicent. Ja fa mesos varem intercanviar correus cobre el tema i veig que no soc l unic que no estic d acord amb la visio oficialista i gens critica per part de vial web.
Per no repetir el quediuen altres persones mes amunt, nomes vull apuntar un parell de detalls que sprepeteixen
1 – La UE va fer el que tocava i encara poc quant a la seguratat dels vaccins. Tot i així que tots els serveis secrets del mon inclos el mossad les deixin passar deu ser que d entrada no son tant dolents pero a llarg temini NINGU pot afirmar res.
2 – Perque no es parla dels tractaments que hi han disponibles? Hidroquicloroquina, ivermectina vitamines C i D// i dels que ven=en? serums de Grifols , antivirals potents en fase d estudi//) i dels alternatius? el MMS, la acupuntura i la artemisa sembla que poden aportar algunes solucions…
3 – Perque no es va fer com els paisos d orient ( Japo, Singapur Nova Zelanda i es va preveniraamb un metode oaltre en comptes de deixar excampar el mal i refiarho tot als vaccins? qui tenia l intencio de vendre vaccins? els qui ja els tenien a paunt…? els que els han tingut que fabricar… encara hi son…?
Com ja et vaig dir ni soc conspiranoic ni soc anti vaccins, ni crc amb gurus amb bola devidre pero potser que donessim veu a la gent que hi enten i que no pensa com el sector oficialista… Escolta els reusltats d en Didier Roulut amb hidroquicloroquina i Azitromicina…es de medicina oficial…. perque no s apiquen arreu?????
Perdoneu pero algu ho havia de dir…

david graupere
david graupere
28.01.2021  ·  12:32

Excellent article Sr. Partal, per a treure’s el capell.

Jo hi afegiria que quan Rússia ja va obtenir el vaccí, ningú no en va fer cap encàrrec, tota la UE va esguardar cap a una altra banda. Cosa incomprensible perquè la ciència no té bandera sols té la humanitat, la ciència és l’única pàtria sense bandera.

També és d’agrair que amb el vostre editorial heu posat al descobert la misèria editorial de TV3 amb relació al vaccí i Israel. Ja sé que no heu tocat aquesta qüestió però la vostra anàlisi va on a d’anar i no cercar caps de turc.

Carles Viñals
Carles Viñals
28.01.2021  ·  12:38

No opinaré sobre el tema editorial, que considero només una de les moltes conseqüències nefastes del sistema que, dirigit per uns pocs beneficiaris i amb la col.laboració inconscient de moltes de les seves víctimes, regeix el nostre món.

El Sr. Albert Miret (9:29), denuncia aquest aquest sistema pervers que es resisteix a morir, com a causa i orígen d’aquest i de bona part dels mals que pesen sobre la humanitat. Estic amb ell.

La decadència i degeneració moral de la UE, denunciades pels Srs. Josep Soler (3:09), Pere Sió (9:47) i Josep Mª Martín (10:10), és alhora símptoma i conseqüència obligada de l’agonía d’un sistema que s’apropa a la seva fí i mor matant.

La corrupció social, entesa com el suport donat en les urnes al feixisme, forma extrema del capitalisme, denunciada pels Srs. Carles Serra (22:26) i Joan Guasch (22:29), forma part també dels mecanismes de supervivència del sistema.

I és finalment el Sr. Josep Salart (9:09) qui, probablement conscient de tot això però sabent que la solució no és ara mateix a les nostres mans ni serà per demà, ens exhorta sàviament a fer l’unic positiu que ara mateix podem fer, i dipositem un vot a les urnes per sentar, si més no, les bases per canviar en un futur aquesta trista realitat.

Aleix Gaus
Aleix Gaus
28.01.2021  ·  13:12

Fins ara els vaccis podien ser la solució però per culpa de una mala gestió de la UE i dels governs,la mala coordinació molts ciutadans quederan desprotegits. Com és pot jugar amb la salut de les persones d´aquesta manera,per tant no tota la culpa és de les farmaceutiques encara que no son cap angelets, per tant la pandèmia va per llarc i en part per la incapacitat i la mala organització que ja, ara ho pagarem tots

Jaume Riu
Jaume Riu
28.01.2021  ·  13:13

MALDAT O INCOMPETÈNCIA
Quan es tracta de governar, la maldat és terrible però la incompetència és pitjor, perquè la maldat es pot combatre, mentre que la incompetència perdura, s’encomana, i es reprodueix de forma espontània amb molta facilitat.

Francesca Martínez
Francesca Martínez
28.01.2021  ·  13:32

La UE no té, ara per ara, raó de ser exactament igual que España, que s’arrosega i ens arrossega cap al canyet. Els únics representants dignes de la UE són Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí, els únics -juntament amb un petit grapat d’eurodiputas que els fan costat- que tenen la valentia d’assenyalar les contradiccions internes, les injustícies i la hipocresia d’un monstre com la UE que ens costa milers de milions a base de sous i dietes astronòmics mentre els seus ciutadans -quan no súbdits anorreats- han de veure com tots aquests galifedeus viuen a cos de rei.

Judith Bassols
Judith Bassols
28.01.2021  ·  13:57

Bon dia Vicenç, dius q només hi ha 2 solucions, distanciament i vaccí, també hi ha una oportunitat de provar si és cert q funciona el diòxid de clor, amb les dosis q porta experimentant fa més de 10 anys l Andreas Kalcker, la toxicitat q ha cercat la Forcades en la literatura mèdica clínica, en va i l.experiència positiva de milers de metges de sud Amèrica (especialment a st José de chiquitos- el seu batlle s hi ha implicat) on s ha provat amb grans resultats.

És molt significatiu q ni a Europa, ni a Catalunya es vulgui estudiar ni tan sols fer debat. Molt significatiu q fb i youtube xapin comptes i vídeos.
Salut

Maria Cinta Comet
Maria Cinta Comet
28.01.2021  ·  15:44

Bona tarda! Sí, Sr. Partal la “poderosa” UE està passant un mal moment en la força/pressió vers les farmacèutiques, amb qui va pactar (previ pagament) uns milions i milions de vacunes que ara no arriben en els terminis acordats.

Les causes poden ser diverses (i clar i caben totes les possibilitats de fer més negoci amb els antivirals que produeixen). No se’n pot obviar cap.

Cal esperar que es resolgui i ho faci aviat ja que tots en depenem. I d’aquí deu raure el problema. Sabent-ne la necessitat, els poderosos en volem treure el màxim profit econòmic. L’ÈTICA se la passen per ….

Si Ñ i, nosaltres amb ella, no fóssim a la UE ho passaríem encara pitjor. No ho dic per consolar-nos (consolar-me), sols ho dic per constatar que ser en un conjunt gran d’estats pot ajudar molt en ocasions tan delicades com aquestes.
Malgrat els pocs o molts entrebancs que segur seguiran passant, junts ho solucionarem amb més facilitat.

Hi ha massa en joc: VIDA / DINERS.

jordi Rovira
jordi Rovira
28.01.2021  ·  16:18

Aquesta pandèmia va ensenyant poc a poc, però de forma molt accelerada, el buit argumental del model de gestió predominant fins ara. La gestió a l’estil neoliberal, abanderant una globalització accelerada i mantinguda amb diner públic ( crisi del deute ) no funciona. No són els polítics nominalment qui no fan bé la feina, és el model que tenen per referència aquests polítics. En tenim un exemple ben clar en la gestió del Barça. Un tema molt menor que ve a il·lustrar com la jove generació d’empresaris formats a les escoles de negoci filials del model imperant, carreguen amb el balanç més negatiu de la història d’aquest club centenari. I si dies enrere ens congratulàvem pel concurs internacional a la recerca d’uns vaccins que fossin solució al problema, avui veiem com la competència no serveix tant com l’economia col·laborativa. “La política S.A.” no aguanta l’envit de la realitat. No ho fa enlloc del món. Des del fracàs absolut d’un “desarrollismo” exacerbat com el que les noves potències emergents: per exemple Xina. És allà on comença la pandèmia. Una pandèmia que sembla sorgir del no control d’unes activitats ramaderes que exploten bestiar semisalvatge sense cap mena de control. Segueix el no sentit de les mesures al Brasil de Bolsonaro. I afegeix com cau empès pel seu propi pes l’univers socioeconòmic neocon als USA, que no poden fer front al desgavell pandèmic: èxit econòmic i estrepitós fracàs social. A la vella Europa, una UE que viu pendent dels contractes milionaris d’estat, veu ara com qui dóna la mà permet que li agafin el braç. A nosaltres no cal que ens ho expliquin; l’exemple espanyol té tan pes, que tots ho tenim prou clar.
Per tant, la nostra és una lluita que va més enllà. De fet, la nostra és una causa. Això sí, nosaltres no tenim un Hollywood al darrera que ens expliqui. Aquesta dimensió cal no la perdem de vista.

Llorenç Marquès
Llorenç Marquès
28.01.2021  ·  16:38

Tot es un joc d’ous, -i amb això no nego pas que el virus hi es-, Però tot a sigut que Biden torna a pagar a la OMS, com que aquesta a canviat del tot el seu discurs i recomanacions.

Teníem un munt de morts per grip cada any, fa més d’un any que no en tenim cap, tots son covid, que no sabem com aturar, però resulta que a l’estiu, la majoria de covid ja saben que serà de la soca anglesa, i el que tenim ara haurà desaparegut per art de màgia com la grip, a dir, que si no hi hagués la nova soca anglesa aquest estiu hauríem fet net de covid?…..

Que no veieu que ens tracten de imbecils, i ens ho empassem tot?…..ara a Alemanya i Àustria se’n adonen que certes mascares no protegeixen del virus, i es obligat anar amb ffp2,….mentre aquí trens, busos i metro van plens de mascares de roba com paper de fumar, i els nostres polítics a la Lluna de València….i tot va igual, un autentic joc d’ous, una colla de vividores ineptes….

El PSC tindrà el vots de Vox, i ERc el de C,s….-i el Tardà els hi fa la pilota- tot, “para que no gane Puigdemont”…com diuen dos veïns meus de C,s.

Es o no es un gran joc d’ous??

Josep Pasqual Gil
Josep Pasqual Gil
28.01.2021  ·  18:32

Confirmat fracassat escapat de Sanitat demana a Catalunya una oportunitat. Auxili!

Victoria Pedrola
Victoria Pedrola
28.01.2021  ·  19:45

Comparteixo gairebé tots els comentaris dels Srs /sres
CARLES FERE
JOAN SEBASTIÀ VALLS
LOLA TOMAS
NÚRIA COMA
JAUME BISCH
SERGI BARREDA
JORDI VIDAL
CARLES ORTIZ
BONIFACUA CIRDIBA
RAMON ESTEVE
JUDITH BASSOLS
LLORENÇ MARQUES
Només afegir… Visca el diòxid de clor, visca la disidencia, visca el debat científic amb dissidents, visca les vitamines C i D, visca l’artemisia, visca la medicina espagyrica, visca, la natura, prendre el sol, passejar abraçar-se no deixar ningú en solitud i espantar la POR. Que baixa el sistema inmunitari, demostrat cientificament
menys vaccins i més fer salut.. Més consciència i menys mesures ANTIVIDA Depen de nosaltres no dels Altres
Salut i Visca Catalunya lliure!!

jaume vall
jaume vall
28.01.2021  ·  23:23

Tant de bo d’aquí a uns anys recordem aquests temps i poguem pensar : “qui ho havia de dir, el que ens van fer viure aquest inútils, com podíem imaginar que ens faltava poc per acabar amb el malson de la dependència ; com de bé s’està com a país independent, podent decidir si ens apuntem a l’EFTA, a una UE renovada, amos del nostre destí”

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies