El govern espanyol estudiarà de reduir el límit de velocitat a la AP-7 a 100 km/h

  • La ministra de Transports espanyola, Raquel Sánchez, diu que el projecte d'ampliació de l'aeroport de Barcelona continua ben viu

VilaWeb
Redacció
16.08.2022 - 11:40
Actualització: 16.08.2022 - 12:00

La ministra de Transports espanyola, Raquel Sánchez, ha dit en una entrevista a RAC1 que el govern espanyol estava disposat a estudiar la reducció del límit de la velocitat a la AP-7 fins als cent quilòmetres per hora, tal com va proposar ara fa uns dies el director del Servei Català de Trànsit, Ramon Lamiel. També analitzaran propostes de la Generalitat de Catalunya com ara el repartiment de grues pel traçat de la carretera per a retirar de pressa els vehicles avariats i evitar que es formin congestions. Ara, ha recordat que en darrera instància les mesures que es puguin aplicar a la gestió del trànsit són de la DGT –que depèn del Ministeri d’Interior espanyol– i del Servei Català de Trànsit.

Tot plegat, després d’un augment del trànsit en les vies d’alta capacitat per l’alliberament dels peatges, ara fa un any, que ha implicat un transvasament de vehicles que abans circulaven per vies secundàries. En aquest sentit, Sánchez ha insistit que calia consensuar amb territoris i sectors afectats un sistema de pagament per ús en autovies i autopistes, tal com han fet uns altres països de la Unió Europea.

L’ampliació de l’aeroport de Barcelona, entre cella i cella

Sánchez ha explicat que el projecte d’ampliació de l’aeroport de Barcelona continuava viu. Ha remarcat que les discrepàncies internes a la Generalitat es mantenien i els ha demanat que es pronunciessin: “Quan la Generalitat digui que en vol tornar a parlar, en tornarem a parlar.” Gairebé un any després del trencament de l’acord entre el govern català i l’espanyol, Sánchez ha insistit que la Moncloa no volia renunciar a fer de l’aeroport de Barcelona un hub intercontinental.

Els abonaments de Rodalia que seran de franc

També ha dit que ja s’havien registrat unes dues-centes mil persones per rebre els abonaments de tren de franc i que a partir del 24 d’agost es podrien començar a adquirir. Ha detallat que el sistema de transport públic amb participació espanyola estava preparat per a absorbir un augment entre d’un 15% i un 20% de la demanada i que cada dia es faria un monitoratge continu de l’afluència, especialment de les hores punta, per si calia introduir-hi algun canvi.

Descarta de tornar a la política municipal

Quan li han demanat per la possibilitat de fer el pas cap a la política municipal de cara a les eleccions de l’any que ve, Sánchez ho ha descartat i ha dit que el president de l’executiu espanyol no li havia demanat res: “La meva intenció és de continuar treballant des del ministeri, tenim molta feina.”

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any