Esquerra Unida i ICV demanen que el 18 de juliol sigui el dia contra el franquisme

  • Presenten avui una proposició de llei al congrès espanyol · El PP hi votarà contra

VilaWeb

Redacció

21.05.2013 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El grup de l’Esquerra Plural, que inclou Esquerra Unida, ICV-Verds i la Chunta, presenta avui al parlament espanyol una proposició de llei per a declarar el 18 de juliol, oficialment, dia de condemna de la dictadura franquista. El Partit Popular ja ha anunciat que votarà contra la proposta, perquè creu que la constitució ja ha superat els debats sobre el passat i ara ‘cal mirar al futur’.

A la majoria dels països europeus que van viure una dictadura al segle XX s’han creat jornades de condemna del règim o bé de record dels qui el van resistir. Espanya n’és una excepció, car quasi vuitanta anys després del cop d’estat encara no hi ha cap declaració oficial de rebuig a la rebel·lió encapçalada pel general Franco. 

Segons el coordinador general d’Esquerra Unida, Cayo Lara, això és intolerable. Lara també diu que el PP té l’oportunitat de demostrar el rebuig a la dictadura votant a favor de la proposició de llei. En el text, es demana a les institucions que recordin les víctimes del franquisme i les honorin d’una manera oficial.

Recomanem