Ús de cookies

Aquest web utilitza 'galetes' per millorar l'experiència de navegació. Si continueu navegant entenem que les accepteu. Més informació


Notícies

Dissabte  12.04.2014  08:43

Autor/s: ACN

Augmenta l'hàbit de lectura a Catalunya, però disminueix la compra de llibres

El nombre de lectors creix un 3% els últims quatre anys mentre que la venda de llibres baixa un 4,3%

Men?ame
 

Els lectors han incrementat els últims quatre anys a Catalunya un 3,4%, però la venda de llibres ha baixat un 4,3%. Això és el que es desprèn de l'informe que han presentat el Gremi d'Editors de Catalunya i l'Associació d'Editors en Llengua Catalana. Un dels motius principals pels quals es dóna aquesta circumstància és l'augment del nombre de lectors en suport digital, un col·lectiu que segons les dades de l'estudi no acostuma a pagar pels continguts (més del 77% admet llegir sempre de manera gratuïta). Pel president del Gremi d'Editors de Catalunya, Daniel Fernández, el problema és estructural i resideix en la poca promoció de la lectura a escala educativa.

Els editors catalans s'han mostrat optimistes arran d'aquest augment del 3,4% en el nombre de lectors que s'ha produït a Catalunya els últims quatre anys i en l'increment de la freqüència de lectura del 3,2%, perquè desmenteix, segons el president del Gremi, 'el missatge apocalítpic que es repeteix darrerament que diu que el llibre es mor'. Però han admès que aquestes xifres contrasten amb les del descens del volum de compra de llibres del 4,3% i que encara queda camí per a recórrer.

Una de les dades que explica aquestes xifres és l'augment d'un 14% del nombre de lectors en suport digital respecte de l'any 2012. Actualment a Catalunya ja hi ha un 64,9% de la població de catorze anys o més que assegura llegir en aquest format, un fet a tenir en compte si es contrasta amb l'altra dada presentada a l'informe i que afirma que un 77% d'aquests lectors admet no pagar mai pels continguts que llegeix. El president de l'Associació d'Editors, Albert Pèlach, ha volgut deixar clar que el problema no està només en la pirateria, sinó que el dèficit és de caràcter estructural i prové del poc foment de la lectura a escala educativa.