21.05.2013 - 13:02
El sector de la moda nupcial català passa per un moment dolç. Costa d’entendre que en moments de recessió econòmica, empreses de moda nupcial que no comercien un servei primari no tan sols no notin la crisi, sinó que augmentin les seves vendes. El secret? Les exportacions.
La venda a l’estranger, clau del sector català
La majoria d’empreses catalanes ho han tingut clar i aposten pels mercats exteriors per créixer en el sector. Des del 2007 s’han incrementat en un 8% les exportacions en el sector de la moda nupcial, que representen quasi 310 milions d’euros, segons dades del Ministeri d’Economia. Si abans la tendència era buscar els mercats europeus, ara són els països emergents qui s’emporten el gruix de les exportacions del sector tèxtil nupcial. Rússia, Polònia o els països àrabs són alguns dels mercats més prometedors en aquest sentit.
Les dues principals empreses del sector, Pronovias i Rosa Clarà, també catalanes, són les que s’enduen el gruix de les exportacions. A l’estat espanyol, al voltant del 90% d’aquestes es concentren en Pronovias. És la primera companyia mundial en unitats venudes i està present en 75 països. Rosa Clarà, si bé encara no compta amb una tan destacada presència internacional, és qui més està apostant últimament per créixer a l’exterior. Ha aconseguit entrar en el competitiu mercat dels EUA i ja són 60 els països que venen els seus dissenys.
L’Amèrica Llatina és un altre dels fronts oberts on les empreses catalanes aposten fort. Per exemple, Jesús Peiró concentra totes les seves atencions en expandir-se a Panamà, Colòmbia i Mèxic. Si fa vuit anys el grup català destinava un quart del seu negoci al sector exterior, ara tan sols un 37% dels 9 milions d’euros anuals que facturen es ven dins el territori estatal. Jesús Peiró ja compta amb una seu a Brasil i ara al juliol obriran una nova franquícia a Caracas, Veneçuela.
El mercat exterior no para de créixer i els germans Flaqué han decidit internacionalitzar el projecte de la fira encara més. És per això que al juliol de 2014 s’inaugurarà la Bogotà Bridal Week, una fira que organitzarà Moda Barcelona a la capital colombiana. Quan es tracta de buscar nous mercats, el sector de la moda nupcial català ha entès molt bé que la clau de l’èxit està molt lluny d’aquí.
Enllaços
Array