Més d’1/3 de nord-catalans afirmen parlar català

  • Dc. 19 de desembre del 2012
    La Xarxa CRUSCAT de l’IEC ha presentat un informe sobre l'estat de la llengua catalana als Països Catalans. Segons aquest, a Catalunya Nord un 34,5 % ha declarat que sap parlar català.

VilaWeb

Redacció

19.12.2012 - 06:25

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

 Trobareu aquest informe el en document adjunt a la noticia, en PDF. Segons aquestes conclusions, la llengua catalana es consolida a tots els Països Catalans, amb 9,9 milions de parlants, però manté profunds desequilibris territorials en un entorn sociopolític més advers. Aquest informe, segons els seus autors, posa en relleu la gran atracció de la llengua catalana, ja que d’aquests 10 milions només 4,4 declaren que el català és la seua llengua inicial.

Segons aquest informe ‘Pel que fa a la capacitat d’atracció del català com a llengua d’identificació en persones que tenen una altra llengua inicial, principalment l’espanyol, les tendències són diverses: Catalunya del Nord i l’Alguer tenen la dinàmica més negativa, la tendència a la Franja és estable, i és positiva en graus diversos a Andorra, Catalunya, a les Illes Balears i al País València.’.

Per altre part constata que ‘les dades més favorables són les del món de la xarxa, on el català avança de manera sostinguda i es troba clarament en una situació de privilegi, per davant de llengües amb molta més demografia.’


Recomanem