Notícies

Dimecres  08.02.2012  14:00

Cineclub Vic presenta el documental del manlleuenc Èric Motjer "Minut de glòria"

El protagonista del reportatge és Jimmy Jump

 

Jaume Marquet és Jimmy Jump o Jimmy Jump és Jaume Marquet. Té 37 anys i deu més de 200.000 euros a l’Estat en concepte de multes. Té els comptes embargats i viu una situació econòmica més que complicada. Tot i així, continua creient en un somni: ser el centre del món per uns segons. Cineclub Vic s'endinsarà aquest divendres en el seu univers amb el documental del manlleuenc Èric Motjer Minut de glòria. A més, també es podrà veure un making off del rodatge que inclou escenes inèdites. La sessió tindrà lloc divendres 10 de febrer a les 10 de la nit a l'Espai ETC.

La sessió s'emmarca en el cicle Pantalla Oberta, amb el qual es pretén donar difusió a treballs cinematogràfics fets per gent d'Osona. La projecció comptarà amb la presentació i posterior cinefòrum a càrrec del director i del seu protagonista.

Minut de glòria neix del Màster de Cinema Documental i Societat de l'ESCAC. Però a poc a poc, s’ha convertit en un projecte ambiciós amb un objectiu: desvetllar qui hi ha darrere d’un personatge tan controvertit com Jimmy Jump.

Durant els últims anys, l’ànsia d’esdevenir famós i de sentir-se lliure l’ha dut a més de 20 països d’arreu del món i ha saltat a més de 30 esdeveniments de gran atenció mediàtica. La seva presència no ha deixat ni deixa indiferent a ningú. És conscient de la temporalitat de la situació en què es troba i preveu un final proper d’aquesta forma de vida, però ara per ara encara té energia per continuar saltant. A més, té un nou objectiu.

Notes sobre el director

Èric Motjer és un cineasta català que desenvolupa la seva carrera professional a Barcelona. Ha estudiat producció de televisió i cinema a l'Escola Superior d'Imatge i Disseny (IDEP) de Barcelona i s’ha especialitzat en realització de documentals al EICT de Cuba. La seva formació es completa a Filmbase, a Dublín, en temes de fotografia i edició cinematogràfica i té un MA en Cinema Documental a l'ESCAC de Barcelona.

En el terreny pràctic, ha treballat en televisió i col·laborat en diversos projectes cinematogràfics. El seu primer documental, Minut de Glòria, versa sobre la figura de Jimmy Jump i ha estat presentat al 17 Athens International Film Festival i al DocsBarcelona 2012. Actualment treballa en el seu propi estudi: Culdesac Produccions.