Joves que s’enxarxen a la venda online

VilaWeb

Laura Vives i Marina Vicens

15.11.2011 - 08:04

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Davant la crisi econòmica actual, hi ha joves que intenten trobar oportunitats per endinsar-se al món laboral pel seu propi compte. Són els joves emprenedors, persones menors de 35 anys que, amb la voluntat de fer front a l’advers panorama econòmic, s’artreveixen a impulsar els seus propis negocis i esdevenen empresaris. 

Quines característiques defineixen el jove empresari? Tots tenen estudis previs abans de crear un negoci? Quina és la seva experiència laboral? Què els sol motivar a arriscar-se i emprendre? Totes aquestes preguntes ens les pot respondre l’estudi realitzat per la Confederació Espanyola d’Associacions de Joves Empresaris en col·laboració amb l’Institut de la Joventut l’any 2006 sobre el perfil del jove empresari. Per elaborar-lo, van utilitzar les dades obtingudes d’un total de 18.000 joves empresaris membres de diferents Associacions de Joves Empresaris implantades a Espanya.

En l’emprenedoria, Internet juga un paper clau. Està obrint noves formes de fer negocis i, alguns com David Masó, director general de Qporama i emprenedor a la xarxa, consideren que Internet ha estat tota una revolució. En concret, la venda online, o el comerç electrònic, és una sortida cada vegada més recurrent i utilitzada per aquests joves emprendors que intenten fer-se un forat en en el complicat panorama econòmic actual. A què és degut això? Quins canvis ha generat Internet al món dels negocis? Quins avantatges i inconvenients té el comerç electrònic?

 

 

 

Enllaços
Array
Array

Recomanem