13.12.2010 - 06:00
VilaWeb ha fet pública aquest cap de setmana la seva aplicació gratuïta per als telèfons iPhone, que es pot descarregar des de l’iTunes Store i punxat en aquest enllaç. L’aplicació, en la seva primera versió, demana que el sistema operatiu de l’iPhone sigui l’iOS 4.1, el primer que admet el català com a llengua del telèfon. Si teniu un sistema anterior us recomaneu que us l’actualitzeu, també és gratuït, i activeu l’opció de català en les preferències d’internacional. En les pròximes hores, però, activarem una actualització de l’aplicació que es podrà fer servir amb qualsevol telèfon iPhone. Vegeu aquest vídeo per a veure el funcionament de l’aplicació.
L’aplicació està pensada per a tenir una lectura ràpida de les principals notícies del dia. Movent la pantalla cap a baix es pot llegir la notícia completa i movent la pantalla en horitzontal es van passant les diverses notícies de portada de VilaWeb. Els enllaços dels articles s’obren en un navegador integrat dins l’aplicació mateix.
Al peu de la pàgina hi ha tres funcions. Una serveix per a augmentar o disminuir el tamany de lletra, a voluntat de l’usuari. La segona serveix per a connectar l’aplicació amb Facebook i Twitter, sempre usant el mateix compte de l’usuari o per enviar la notícia a través del correu electrònic i la tercera, una fletxa amb forma circular, serveix per a recarregar les notícies.
Per defecte l’aplicació es carrega amb les notícies de la darrera vegada en que es va obrir. Això és així per a permetre llegir els articles fins i tot si no hi ha connexió. La fletxa el que fa és carregar els articles nous, els més recents publicats per VilaWeb.
VilaWeb publicarà aviat una aplicació pràcticament igual per a telèfons amb sistema operatiu Android i oferirà als lectors l’anys vinent una revista mensual en format iPad que també es podrà adquirir sota subscripció en format paper.
Rècord històric de lectors
La presentació d’aquestes aplicacions de mobilitat format part dels canvis anunciats en ocasió de la celebració dels 15 anys de VilaWeb. La celebració dels 15 anys arriba en un moment de molt creixement del diari, tant pel que fa a projectes com pel que fa a lectors. De fet el passat mes de novembre VilaWeb va batre de nou el seu rècord històric de lectors amb 441.805 lectors, segons les dades de Nielsen.