Notícies

Dissabte  18.09.2010  06:00

La coordinadora de Consultes elegeix avui els nous portaveus

En una assemblea a Sant Antoni de Vilamajor, també renova la comissió permanent

 

La Coordinadora Nacional per la Consulta sobre la Independència fa avui una assemblea a Sant Antoni de Vilamajor per renovar els membres de la comissió permanent i els tres portaveus, després de la renúncia d'Uriel Bertran i d'Anna Arqué. Hi participen representants de gairebé un centenar de comissions locals de tot el Principat, amb la voluntat de donar un nou impuls al moviment de consultes en aquesta nova etapa.

Durant l'estiu, una comissió gestora ha preparat l'assemblea d'avui i s'ha posat en contacte amb una vintena de comissions comarcals, que portaran, cadascuna, un representant a la comissió permanent. Aquesta comissió permanent s'encarregarà de gestionar les tandes de consultes encara pendents, les més importants de les quals seran les de Tarragona, Rubí i la Bisbal del Penedès, el 17 d'octubre vinent.

Els promotors d'aquesta reestructuració de la Coordinadora tenen el convenciment que, després de la consulta d'Arenys de Munt de fa un any i de la manifestació del 10 de juliol, i a les envistes d'unes eleccions, les consultes encara tenen sentit i una funció mobilitzadora important. Així ho explica, en declaracions a VilaWeb, Juli Carbonell, un dels membres de la comissió gestora que ha preparat l'assemblea: 'Encara hi ha moltes consultes a fer i s'ha de treballar perquè tots els catalans puguin posar el vot a l'urna. I la gent que ja ha votat, amb els resultats de cada poble, ha de poder treballar per avançar cap a un referèndum vinculant.'

Els impulsors de la nova comissió permanent estan decidits a continuar el moviment. 'La comissió gestora ha constatat, recorrent el territori, que les comarques catalanes continuen sentint la necessitat, més que mai, d’unitat. Una unitat que no s’ha vist traduïda tal com s’esperava en aquestes eleccions. És per aquest motiu que molts pobles i comarques s’han reorganitzat, novament, per assistir a aquest plenari', diuen en l'últim comunicat abans de l'assemblea d'avui.