Notícies
Diumenge 05.09.2010 06:00
Laporta, Strubell, López-Bofill i Segura, candidats de Solidaritat
Laporta proclama que 'som la força de la il·lusió · L'ex-conseller Carles Solà dóna suport a la formació
'Som la força de la il·lusió i farem que aquesta il·lusió entri al parlament, proclami la independència', va declarar ahir al vespre Joan Laporta (vídeo) després de ser proclamat candidat de Solidaritat Catalana en les primàries (resultats, en pdf). Els caps de llista de les candidatures que concorreran a les eleccions al Parlament són: Toni Strubell per Girona; Hèctor López-Bofill per Tarragona; Francesc X. Segura per Lleida; i Joan Laporta per Barcelona. Van votar 3.143 ahderits, un 50,8% del total.
No hi va haver, doncs, cap sorpresa, i l'ex-president del Barça Joan Laporta serà el cap de llista per Barcelona, fent equip al costat dels altres dos impulsors de Solidaritat Catalana, Alfons López Tena i Uriel Bertran, més Isabel-Clara Simó, Anna Arqué i Emili Valdero. Han rebut 2.316 vots, el 95% dels emesos.
Per Girona, la candidatura de Toni Strubell, filòleg i coordinador de la Comissió de la Dignitat, ha obtingut gairebé el 98% dels vots; en la de Tarragona, la més disputada, l'encapçalada pel professor de Dret Constitucional Hèctor López-Bofill s'ha imposat a la de Pere Olivé, amb el 57%; i finalment, la candidatura de Francesc Xavier Segura ha obtingut el 70,23%. Tot i que els votants podien assignar el seu vot a noms de diferents candidatures, la gran majoria van votar en bloc.
En el torn d'intervencions, un cop coneguts els resultats, Laporta va afirmar que la seva candidatura tenia la 'missió i el compromís' de proclamar la independència de Catalunya al Parlament i que Solidaritat treballaria 'amb generositat i il·lusió'. 'Som la força de la il·lusió i farem que aquesta il·lusió entri al parlament, proclami la independència i Catalunya sigui un estat en el si de la Unió Europea', va sentenciar.
Laporta també va insistir en la voluntat de 'canviar la situació actual' i que 's'acabi el corporativisme', i va criticar que 'hi ha moltes coses que no es fan bé' i ha dit que 'hi ha una manca de credibilitat de la classe política, que han demostrat la seva incompetència i tots estan involucrats en casos de presumpte corrupció'.
El procés
Els adherits a Solidaritat van poder votar a les seus de les circumscripcions: a l'Hotel Zero de Barcelona; a l'Hotel Carlemany de Girona; al Centre Cívic de l'Escorxador de la Seu d'Urgell; a la Llotja del Palau de Congressos de Lleida; a l'Hotel Ciutat de Tarragona de Tarragona i al Teatre Auditori Felip Pedrell de Tortosa.
Dos-cents cinquanta adherits s'havien presentat a les primàries, alguns individualment i alguns altres fent equip. La participació va oscil·lar al voltant del 50%, i en total van votar 3.143 dels 6.190 que tenien dret a vot.
Carles Solà dóna suport a Solidaritat Catalana
Carles Solà és l'última personalitat que dóna suport a Solidaritat. Doctor en química per la UV, va ser rector de la UAB entre 1994 i 2002, on és catedràtic d'enginyeria química, i conseller d'Universitats per part d'Esquerra amb el govern de Pasqual Maragall (2003-2006).

















