Notícies
Divendres 30.07.2010 07:10
François Calvet vol la classificació del tren groc com a patrimoni mundial
Dv. 30 de Juliol del 2010 (matí)
El diputat- batlle del Soler François Calvet demana la classificació, per part de l'UNESCO, del tren groc com a patrimoni de la humanitat!...>>
François Clavet ja va crear una associació per aconseguir aquest objectiu l'any 2004, ara es suma a la petició que van fer tant el president del Consell General, Christian Bourquin, com el president del Consell Regional Georges Frêche, durant els actes celebrats a Prada de Conflent, per festejar els primers 100 anys d'aquest tren.
Però no estan d'acord, en la mesura anunciada per Georges Frêche, de canviar el tren groc per altre de nou. François Calvet pensa que és imprescindible que el tren groc sigui el mateix, amb les revisions i canvis de peces que siguin necessàries, per aconseguir aquesta classificació com a patrimoni mundial de la humanitat. Per la seua part, la regió argumenta que les reparacions que necessita el tren groc, tindrien un cost de 10 milions d'€uros i només durarien uns 6 o 7 anys, mentre que un tren nou costaria uns 60 o 70 milions d'€uros.
--------------------------------
* Totes les cròniques (que només representen l'opinió dels qui firmen, no són cap editorial) com també les notícies que publiquem, estan sota llicència CreativeCommons que (resum) atorga autorització de reproduir i eventualment modificar-les ANOMENANT-ne la font d'origen de la manera més clara i clàssica: 'segons publica Vilaweb Catalunya nord', I SI és de manera gratuïta 
obra de . El contingut del Vilaweb Catalunya nord està subjecta a una llicència de Reconeixement-Compartir amb la mateixa llicència 3.0 No adaptada de Creative Commons.
* Per a ser encara més informats de l'actualitat nord-catalana podeu també anar a mirar en català (sobre i a Catalunya nord), uns dels més de 350 reportatges i entrevistes disponibles al Nettv cat, el complement, tot i que del independent, del Vilaweb CN, també de Vilaweb i Partal, Manresa i Associats i de Vilaweb TV.
















