El batlle de Campos presenta la dimissió

  • Ginard (UM) dimiteix després de no prosperar la moció de censura contra ell · Joan Juan (PSM) serà nou batlle

Redacció

30.12.2009 - 17:53

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El batlle de Campos, Guillem Ginard (Unió Mallorquina), ha presentat la dimissió aquest migdia com a alcalde del municipi, després de no prosperar la moció de censura presentada pel PP degut a l’abstenció de dos dels tres regidors de la coalició Campos pel Canvi (PSM, Entesa i PSIB).

Ginard ha explicat que, segons el pacte de govern contret a principi de legislatura , ‘els correspon a ells la batllia durant un any i mig’. D’aquesta manera, és previst que el proper batlle de Campos sigui el regidor del PSM Joan Juan.

La moció de censura no ha prosperat

La moció de censura que el PP va presentar contra el batlle de Campos, Guillem Ginard, no ha prosperat finalment perquè tan sols un dels tres regidors de hi ha votat a favor juntament amb el PP.  Els regidors Joan Juna (PSM) i Mateu Burguera (PSIB) s’han abstingut finalment en la votació, la qual cosa la moció no ha obtingut la majoria absoluta. D’aquesta manera, la portaveu del PP a Campos, Margalida Ginard, que es perfilava com a nova batllessa, no assumirà el càrrec.

De fet, el batlle Guillem Ginard ha dit que complirà el seu ‘compromís’ i que dimitiria entre avui i demà, amb la qual cosa és previst que Joan Juan (PSM) esdevingui nou batlle. D’aquesta manera, UM, que és al punt de mira dels casos de corrupció que afecten tota la governanilitat de les Illes, fa un pas enrere i aconsegueix pactar amb els que havien estat els seus socis, i que havien fet batlle Ginard.

Ahir, de fet, Ginard va fer una crida al ‘sentit de responsabilitat per evitar que els populars arribessin al poder’.

Cal recordar que Guillem Ginard va destituir fa uns mesos els dos regidors del PSM que eren contraris al camp de golf de Son Baco, el principal motiu de la crisi a l’ajuntament i també un dels detonants de la crisi institucional a les Illes. Ginard sempre ha estat un ferm defensor de la construcció del cap de golf i ja va dir que no li semblava bé que el seu partit, UM, retirés l’esmena al decret Nadal per a mantenir el govern de les Illes, una esmena que hagués obert la porta a la construcció del camp.

Recomanem