Notícies
Dijous 24.12.2009 06:00
Miquel Nadal es resisteix a dimitir
El Bloc exigeix que ho faci abans del pròxim plenari de Cort, a final de gener
Després d'unes quantes setmanes convulses, els partits del pacte de govern entren en aquestes festes amb una part important de les decisions judicials que afecten càrrecs polítics ja preses. Miquel Àngel Flaquer ha abandonat tots els càrrecs institucionals i també la presidència d'Unió Mallorquina (UM), perquè el jutge li ha aplicat mesures preventives i volen complir al peu de la lletra el pacte contra la corrupció subscrit per les tres formacions del govern. En canvi, Miquel Nadal, regidor de l'Ajuntament de Palma, es resisteix a presentar la dimissió i manté un escrupolós silenci que inquieta els socis institucionals del Bloc. La formació nacionalista d'esquerres, presidida per Biel Barceló, n'ha demanat repetidament la dimissió i ha fixat com a termini el pròxim ple de l'Ajuntament de Palma, que serà previsiblement el 25 de gener.
Tot amb tot, es dóna la circumstància que tres dies abans, el 22 de gener, Maria Antònia Munar, presidenta del parlament balear, és citada a declarar al TSIB pel cas Maquillatge, el mateix cas que ha desencadenat la dimissió de Flaquer. En cas que el jutge apliqués també a Munar mesures cautelars, el Bloc també n'exigirà la dimissió en aplicació del codi ètic i com a condició sine qua non per a mantenir el pacte de govern.
El PSIB, per la seva banda, va felicitar-se ahir per l'actuació de Flaquer i per la seva 'coherència' a l'hora d'aplicar-se a ell mateix el codi ètic. La secretària d'Organització socialista va dir, també, en clara referència a Nadal, que Flaquer havia de servir d'exemple per a la resta de càrrecs polítics d'UM que són encausats en casos de corrupció i sobre els quals el jutge hagi decretat mesures cautelars.
Fonts d'UM han explicat a VilaWeb que el 4 de gener es reunirà l'executiva del partit i que, com a mínim fins llavors, la hipotètica dimissió de Nadal només es donarà en cas que sigui una decisió personal de l'ex-conseller. De fet, la situació generada al si d'UM, amb els diversos encausaments d'alts càrrecs i, espercialment, amb la dimissió de Flaquer, que n'era el president, i l'abandonament total de la política, preocupa els socis de govern, car comporta un buit de poder que impedeix al partit prendre decisions entorn al futur immediat de Nadal.
Aquesta situació inestable d'UM i l'intens debat intern que viu aquests dies fa que els seus socis abonin un breu període de 'treva' durant les festes nadalenques que els permeti recuperar l'ordre i prendre les decisions pertinents a partir del mes de gener.
















