07.01.2006 - 14:30
Un dels assots de Sant Andreu de Palomar de les últimes èpoques va ser un tal Porcioles, alcalde, com no?, de lajuntament de Barcelona, que entre altres potinades agressives ens va deixar sense La Rambla. Això va ser el més visible i més distorsionador, però no va ser la única barbaritat. Per tal de poder anar fent amb les esquenes cobertes, es va inventar el Pla General Metropolità (PGM) i a StAP va decidir que shavia de fer una avinguda nova, de quinze metres dample, que travessava els barris històrics andreuencs del nord, de la Riera de Sant Andreu a la plaça Mossèn Clapés.
Han passat els anys i aquell PGM segueix vigent. Clar que quan (els hi) convé hi fan modificacions. Però segueix vigent amb lesperit que el va inspirar, no ha estat derogat. Així que algú, GESTICASA pel que sembla en aquest cas, hi va veure una oportunitat de negoci i va anar comprant les cases i propietats dels carrers Agustí Milà i Sant Hipòlit que coincidien amb el traçat del PGM.
Per a qui no ho conegui, entre aquests carrers en prou feines hi ha 60 metres i són un conjunt de cases de planta, pis i eixida amb algun edifici porciolenc pel mig.