Dues de les tres entitats que han de determinar el futur de l’SCAI ja havien anunciat que el volien dissoldre

  • CCOO, CCAR i la Lliga dels Drets dels Pobles conformaran la comissió designada per l'Ajuntament per negociar el futur de l'entitat, tant CCOO com el CCAR ja han mostrat la seva intenció de tancar la paradeta

VilaWeb

Andreas Nin

22.12.2011 - 21:58

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El consistori, a través del regidor Quim Carné, ja ha reiterat als grups de l’oposició ‘la inviabilitat del projecte d’acollida’ tal i com està plantejat actualment tot i la oposició d’una setantena d’entitats de la ciutat de transformar l’actual model integral en un mer assessorament jurídic. En la reunió d’avui de la plataforma d’entitats en suport a l’SCAI, els treballadors han fet saber que la Junta -que va retractar-se sorprenentment de la decissió de dissoldre l’entitat però segueix compartint majoritàriament la visió de l’equip de govern quant al seu futur- els ha comunicat que a finals de gener aquesta comissió els comunicarà el futur de la plantilla, que ‘presumiblement s’intentarà retallar notablement’.

Canvi d’actitud

Com ja va informar Vilaweb Sabadell, CCOO, UGT, la Comissió Catalana d’Ajuda al Refugiat i la Lliga dels Drets dels Pobles -quatre de les sis entitats que conformen la Junta- van fer públic un comunicat el passat dia 13 en el qual s’expressava ‘el conflicte intern que les retalladades imposades per l’Ajuntament de Sabadell’ havia generat en el sí de l’entitat. Un comunicat del qual la Lliga se’n va desentendre ràpidament. Treballadores i voluntariat van manifestar llavors la no acceptació d’un reajustament del model de funcionament de l’SCAI, apostant així per la defensa integral del model d’acollida i mostrant la inviabiliat de reajustar el servei o prorrogar el tancament. Pels membres de la Plataforma de suport ‘això i la mobilització i pressió exercida per un gran nombre d’entitats a través de la plataforma’ és el què ha obligat l’Ajuntament a prorrogar el model de l’SCAI tres mesos i als membres de la Junta a retractar-se de la seva decisió. Però rebutgen de pla la idea que la comissió que ha d’estudiar-ne la viabilitat en el futur i plantejar sortides pugui estar formada només per uns pocs membres de l’actual Junta, i sense comptar amb ‘representants de les entitats d’immigrants, usuaris, plantilla i voluntariat’.

Tornar per “liquidar l’SCAI legalment”

A la reunió d’avui alguns dels assistents han expressat la seva convicció que algunes de les entitats de la Junta, especialment els sindicats que ja estaven disposats en l’escenari anterior a presentar-se al concurs públic per assumir la tascar d’assessorament un cop dissolta l’SCAI, s’haurien retractat i haurien tornat només per “liquidar l’entitat amb més temps i sense risc de cometre il·legalitats”.

Moció al ple

L’acord principal de la reunió, a part de constituir una comissió de seguiment per tasques tècniques com la difussió, ha estat redactar una moció pel proper ple que es traslladarà a tots els grups del consistori que aposti per ‘obrir aquesta nova comissió a tots els actors implicats’ així com manifestar la més ferma oposició a qualsevol retallada substancial del model o als llocs de treball de la plantilla, segons han declarat al finalitzar la reunió a Vilaweb Sabadell.

Recomanem