I Laporta ho ha tornat a fer
La coherència personal no és un acte heroic. Més aviat és simplement la voluntat de no trencar allò que ens constitueix. Però la veritat és que no abunda
La llengua catalana en el tapís igualitari humà
La restitució dels bronzes de Benín, que ja fa dies que hi han arribat, s’ha revelat problemàtica. Cancel·lada l’obertura del nou museu de l’Àfrica Occidental a la ciutat nigeriana que els acull
Un artista incòmode que continua sent massa desconegut
El cine sobre joves infiltrades en ETA lliura batalla pel relat a Euskadi
El periodisme republicà d’un investigador tenaç de les foscúries de la dictadura
Les joies robades del Louvre fan lluir la decadència d’un símbol modern
Sobre la nacionalitat legal, no la pròpia, i qui en té dret
La directora hongaresa va filmar als anys 60 documentals de rara intimitat
‘La mort i la primavera’, de Marcos Morau i la Veronal, no convenç
En un país que uns i altres exploten, joves estudiants sense líders sostenen i estenen des del novembre passat la vaga més llarga i lluminosa de l’Europa actual, tres-cents dies llargs de protestes anticorrupció contra el govern de Vučić
Genocidi i massacre d’anada i tornada en el present com en el futur
Les cròniques de Pau Malvido il·luminen més i més el post-75, al cap de cinquanta anys de ser escrites
Barcelona no sols desatén els seus joves en habitatge i treball, tampoc protegeix de la pobresa nens i adolescents. Noves mesures, a veure què passa
“Fabular paisatges”, una exposició invasiva d’altíssim pressupost públic
Preguntes a l’assessor de museus de la Generalitat, l’anticolonial
Història mínima d’una herència transformada en beques de secundària per donar glamur i estima a l’estudi del català
Impressions de ‘Blossoms Shanghai’, sèrie de Wong Kar-wai sobre el passat recent i l’avui de la Xina i els ecos arreu dels diners
La desaparició d’un món novel·lada per Jesús Moncada ressona més i més
En el cinquantè aniversari de la fundació de Montjuïc
Memòria de l’art, pintures que cremen, enderrocs i ruïnes
Davant l’extermini de Gaza, joves i grans
En la mort del polifacètic i generós historiador i catalitzador de la cultura audiovisual
Les conferències de premsa inclouen ara aplaudiments
Tornen les traduccions d’un autor rar entre els rars, intèrpret agut de les contradiccions nord-americanes blanques i les seves virilitats
Sant Jordi, un pas de rosca més collant la producció i l’espai públic
Dolors Oromí, mestra del tapís. Madola, ceramista sense límits
Les ‘Memòries de fum’ d’un artista inclassificable que sempre ha tirat pel dret
Un apunt sobre la sèrie Adolescència i una crítica
La guerra contra la cultura és de nou, com als anys trenta passats, un front ben actiu
Maneres de no reconèixer l’emigració ni d'esmentar-la, la cosa ve de lluny
Va filmar l’enterrament del líder anarquista Durruti, ha viscut més de cent anys, ha conservat i restaurat el cine
L’exposició al Museu Tàpies revela una artista sensual i poderosa que a Mèxic va assolir l’alquímia dels paisatges perduts amb l’esperit mil·lenari del lloc d’arribada
Néstor Almendros, càmera decisiu del cine modern, en una biografia
Veig, entre les ombres, com (no) arriben a sostenir-se tantes famílies, com (no) es pot sostenir la vida mateixa, com creix la pobresa infantil
Desconeixem les xifres de les propietats immobiliàries que vol fer Trump a la franja palestina, però un cert paral·lelisme amb la finca de l’Eixample és possible
La recerca del paradís comú podria ser més que una il·lusió
Doris Lessing advertia, fa quaranta anys, de les presons contemporànies de l’ànima on hem triat viure
L’escriptora islandesa Auður Ava Ólafsdóttir fa del seu idioma l’eix narratiu d’incisives, lliures i divertides faules
Un excepcional relat documental, íntim i polític, de la classe obrera francesa comunista que des de fa dècades ha acabat votant l’extrema dreta
La coreògrafa i ballarina sud-africana, morta aquest Nadal a trenta-nou anys, ha elevat la tradició dels grans ballets clàssics europeus amb les cultures africanes de dansa i percussió renovadores