Rajoy i Felipe de Borbó, rebuts amb estelades i xiulets a la inauguració del TGV a Alacant

  • Ahir es va estrenar la línia de gran velocitat entre Alacant i Madrid · El trajecte es fa en dues hores i vint minuts i ha costat 1.920 milions · Alacant continua desconnectada de València en gran velocitat

VilaWeb
VilaWeb
Redacció
18.06.2013 - 06:00

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

La gran velocitat espanyola continua sense enllaçar les principals ciutats del corredor mediterrani i és desacreditada per l’alt cost de moltes línies i el poc rendiment que se’n treu. Ahir les màximes autoritats valencianes i espanyoles van inaugurar el tram Alacant-Madrid, que ha costat 1.920 milions d’euros i ha reforçat encara més l’estructura radial de la xarxa. Quan el tren va arribar a Alacant, uns tres-cents manifestants de diversos col·lectius van rebre les autoritats, encapçalades pel president valencià, Alberto Fabra, el president espanyol, Mariano Rajoy, i Felipe de Borbó, amb una forta escridassada. S’hi veien estelades i banderes republicanes i es van fer esclatar petards durant la conferència de premsa. Ara Alacant és a dues hores de Madrid, però continuarà sense connexió de gran velocitat amb València i, de fet, per anar d’Alacant a Barcelona s’hi trigarà quasi tant directament amb Euromed com passant, amb TGV, per Madrid.

A l’acte també hi van assistir la presidenta de Castella – la Manxa, María Dolores de Cospedal, la ministra de Foment espanyola, Ana Pastor, i el d’Afers Estrangers. José Manuel García-Margallo. La nova línia, que s’obre al públic avui, farà el trajecte en dues hores i vint minuts, cinquanta minuts menys que fins ara. Les obres han costat 1.920 milions d’euros.

Ara fa nou anys que el govern espanyol de José María Aznar va fer començar l’obra, que forma part de la línia que va de Madrid a Múrcia. Fins ara funcionava la línia Madrid-Albacete, a la qual s’ha afegit una connexió de 165 quilòmetres fins a Alacant. Segons el govern espanyol, una part del trajecte s’inclourà en el corredor mediterrani.

 

El preu oficial dels bitllets de la classe turista és de 64,9 euros, tot i que es poden adquirir per un mínim de 25 euros acollint-se a ofertes per anticipació i a les vendes a través de la web de Renfe. També hi ha abonaments de deu viatges, a 42,2 euros per trajecte. Aquesta primera setmana, Renfe fa una promoció de llançament, amb bitllets a 32,45 euros.

Hi haurà nou trens diaris per sentit i el divendres, deu. El tren farà parades a Madrid, Conca, Albacete, Villena i Alacant. Els trens Alvia permetran connexions amb Santander, Xixon i a Galícia el cap setmana, segons que va explicar el Ministeri de Foment espanyol.

L’executiu que presideix Fabra considera que la nova línia ajudarà a consolidar el turisme provinent de Madrid i de Castella – la Manxa, el de cap de setmana i les visites d’un dia a Alacant.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any