24.05.2012 - 18:30
Jordi Matas és de Sant Boi de Lluçanès, aquest ha estat el vincle per organitzar un concert de música clàssica a l’església del poble. “Em van demanar de fer un concert, i la veritat és que jo en tenia moltes ganes, al estudiants ens va molt bé posar en pràctica els concerts”, explica Matas. El 26 de maig a les 7 de la tarda oferiran, tots estudiants al Liceu, un concert en quintet de cambra: piano, violoncel, dos violins i una viola.
“L’objectiu del concert és acostar la música clàssica a Sant Boi”, concreta Matas. Serà un concert d’una hora i poc més de durada, a la primera part s’interpretaran peces únicament de piano, la segona part serà pel quintet. El repertori es situa al romanticisme exceptuant algunes peces de Beethoven, clàssic. “És música coneguda, amb un llenguatge molt clar, entra molt bé”, conclou. Aquest és el primer acte que organitza el col·lectiu Amics de la música de Sant Boi de Lluçanès, la idea és que aquest sigui el primer de molts concerts.
Els estudiants que oferiran el concert han coincidit a l’assignatura de música de cambra, on assagen, però també han de buscar altres dies per millorar les peces. Només hi ha dues escoles a Catalunya on es pot estudiar grau superior, l’ESMUC i el Liceu, totes dues a Barcelona. En Jordi Matas va estudiar enginyeria informàtica però més tard es va adonar que la seva passió era el piano, per això va decidir estudiar al conservatori superior, on hi ha una vintena més d’alumnes de piano per curs. D’aquí dos anys, aquest jove de Sant Boi, haurà acabat els estudis, llavors veurà si pot aconseguir convertir-se en un pianista concertista.