‘Cinc contes diferents: la diferència ens fa únics’

  • La companyia Produccions Essencials presentarà aquest espectacle infantil dissabte al Principal de Valls

VilaWeb

Redacció

03.05.2012 - 09:20

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El proper dissabte 5 de maig a les 18.30 h el Teatre Principal clourà la programació familiar d’aquesta primera temporada de l’any 2012 per als espectadors més petits, amb un muntatge per a nenes i nens de 4 a 9 anys.

La companyia Produccions Essencials va néixer a Barcelona el 2006 com a plataforma de creació per donar sortida a projectes amb un alt component d’innovació i fusió de diferents disciplines artístiques. Després de la llarga trajectòria dins el món professional del teatre de gest de diversos actors, aquesta companyia va crear-se amb la intenció de fomentar sinèrgies i col·laboracions artístiques puntuals entre diferents professionals i companyies provinents del gest, l’audiovisual i el món plàstic i musical. Com a resultat, van produir l’espectacle “Cuttlas, anatomia d’un pistoler”, el primer projecte teatral de gran format d’aquesta companyia de teatre d’objectes que tenia com a objectiu innovar i ampliar la visió tradicional del teatre de titelles.

El seu nou espectacle, que presentarà al Principal, ens endinsa en els records, les memòries i els secrets d’unes golfes. Allà hi conviuen diferents famílies d’objectes i artefactes, cada una amb una llarga nissaga de membres, de personalitats i peculiaritats. Els membres de cada família són diferents als altres, i representen col·lectius: una làmpada que no fa llum; un ventilador que mou les hèlices més lentament; un coixinet especial i rosa extremadament afectuós; i un arquet que no aconsegueix fer música amb el seu germà, un violí virtuós. Aquests són alguns dels protagonistes de Cinc contes diferents, un espectacle d’objectes sobre l’amistat i la superació personal, amb dosis d’aventura, fantasia, tendresa i humor, que ens demostren que en la diferència està l’excepcionalitat de cadascun de nosaltres.

La dramatúrgia de l’espectacle va a càrrec de Josep M. Miró; la direcció és de Sergi Pons; la música de Josep M. Baldomà; mentre que els actors Núria Olivé i Pepe Boada posen el muntatge en escena.

El preu de cada entrada serà de cinc euros, amb el carnet cultural, i de set euros si no es té. El carnet cultural dóna dret a descomptes importants i es pot aconseguir a la Regidoria de Cultura de l’Ajuntament de Valls. Donat que aquest és el darrer espectacles de la temporada familiar del primer semestre del 2012, aquest espectacle familiar de Produccions Essencials compta amb promocions especials per als usuaris del carnet cultural. D’altra banda, les entrades soltes es poden obtenir pel sistema Telentrada de Catalunya Caixa a través d’internet, a la plana www.telentrada.com (24 h), per telèfon: 902 10 12 12 (24 h), o a les oficines de Catalunya Caixa amb dispensador d’entrades.

Recomanem