Notícies
Dilluns 26.09.2011 09:01
S'ha mort la premi Nobel de la Pau kenyana Wangari Maathai
Fundadora del moviment Cinturó Verd, va rebre el guardó el 2004 per haver promogut 'el desenvolupament ecològic' a Kenya i a l'Àfrica
L'activista kenyana Wangari Maathai, guanyadora del Premi Nobel de la Pau 2004, s'ha mort d'un càncer a l'hospital de Nairobi, envoltada de familiars i amics. Maathai ha lluitat pels drets de les dones a l'Àfrica, per la pau i pel medi. Doctora en biologia, va ser la fundadora del moviment Cinturó Verd i una de les primeres dones a tenir una càtedra universitària; també va ser membre del parlament kenyà.
El Cinturó Verd és un dels programes de més èxit de protecció ambiental del món. De fet, ha permès de plantar a Kenya vint milions d'arbres, sobretot per obra de dones, cosa que va merèixer a Maathai el sobrenom de Dona-arbre.
El 2004, quan el comitè Nobel d'Oslo va anunciar la concessió del premi a Maathai, en va assenyalar la seva 'lluita per a promoure un desenvolupament ecològic, socialment, econòmicament i culturalment viable, a Kenya i a l'Àfrica'.
















