Notícies
Dimarts 16.02.2010 18:09
Educació sanciona amb vint dies el director d'institut de Monfort
José Luis Santiago va penjar una imatge de Font de Mora cap per avall
La Conselleria d'Educació ha sancionat el director de l'IES Las Norias de Monfort, José Luis Santiago, amb vint dies de suspensió de funcions per haver comès una falta greu de 'desconsideració als superiors'. Cal recordar que el motiu pel qual es va obrir l'expedient disciplinari contra Santiago va ser la col·locació al centre d'una fotografia del conseller Font de Mora de cap per avall amb un text que deia 'Unwelcome person' (persona non grata), en el marc de les protestes contra la política educativa i, sobretot, contra l'obligatorietat d'ensenyar l'assignatura de ciutadania en anglès.
La sanció durarà de demà al dia 8 de març.
El director sancionat, José Luis Santiago, assegura que tornaria a penjar la foto cap per avall del conseller valencià d'Educació, Alejandro Font de Mora. Els fets s'emmarquen en les protestes contra de la decisió de la conselleria d'impartir Ciutadania en anglès. Santiago assegura que acatarà la sanció però manté que està emparat per 'la raó i el dret' perquè la decisió va ser presa per l'assemblea del centre. El director lamenta que 'després de 30 anys' encara 'haguem de demanar quotes de democràcia' i valora la decisió de la conselleria com 'una persecució als directors que no es pleguen'.
El sindicat STEPV ja ha criticat la sanció i ha animat els centres a refusar-la públicament. També s'ha pronunciat la Plataforma per l’Ensenyament Públic, que ha decidit de començar 'accions contundents en tots els centres docents i en el carrer pel que considera una acció molt greu contra tota la comunitat educativa', segons que diu en un comunicat. Així, demà al matí es concentrarà a la porta de la Conselleria amb cartells de Font de Mora cap per avall. A més, els representants sindicals abandonaran la mesa sectorial convocada a les deu del matí després de traslladar la seva protesta als representants de l’administració.
A banda, proposa que durant els vint dies que dura la sanció, els centres posin crespons o llaços grocs en solidaritat amb Santiago, enviïn escrits de solidaritat i protesta i convoquin concentracions de deu minuts al pati.
















