Notícies
Dimarts 13.10.2009 16:59
La poesia catalana a la República Txeca
Joan-Elies Adell, Director de l’Espai Llull a L’Alguer, ha participat recentment en un important festival de poesia a la República Txeca (Days of Poetry and Wine).
Days of Wine and Poetry (Dies de Poesia i Vi) és un festival que se celebra en la ciutat txeca de Valtice (Sud de Moràvia), que reuneix a una selecció dels poetes més reconeguts de tota Europa. Un festival que també serveix per mostrar el lligam, sempre fructífer, entre la creació poètica i la producció vitivinícola. Adell va ser l’únic representant de Catalunya en aquest important festival.
Joan-Elies Adell, abans d’haver estat anomenat Director de la seu de la Representació de la Generalitat a L’Alguer, havia mantingut una reconeguda trajectòria com a escriptor, a més d’exercir de professor universitari. Adell ha publicat sis llibres de poesia, que han estat guardonats amb alguns dels més prestigiosos premis en la literatura catalana. Així, per només recordar els més recents, ha guanyat el Premi Alfons el Magnànim de València, amb el llibre Encara una olor (2003), els Jocs Florals de Barcelona, amb La degradació natural dels objectes (2004) i el premi internacional Màrius Sampere, amb el recull Pistes Falses (2006).
La seva poesia ha estat traduïda a diverses llengües: anglès, francès, espanyol, eslovè, polonès i també italià. Cal destacar que alguns dels seus poemes han estat publicats a dues de les més prestigioses revistes literàries italianes: Poesies i Atelier.
L’any passat Adell va ser Writter-in-Residence a la University of North Caroline at Charlotte (USA), com a professor d’escriptura creativa.
















