23.11.2007 - 00:47
El debat dinfraestructures dahir al vespre va comptar amb la presència de tots els grups municipals, de larquitecte Manel Somoza que és el director de lÀrea dUrbanisme de lAjuntament i, entre el públic, diverses entitats i associacions. Els diversos grups municipals van presentar les seves propostes, però tots van reconèixer la necessitat destablir uns punts dacord per poder modernitzar les infraestructures de la ciutat.La qüestió de preservar el territori va ser abordada pels diferents grups municipals, però entre els diferents plantejaments hi ha un abisme. LEntesa per Sabadell va considerar prioritària la preservació del Rodal de Sabadell, espais que mantenen una elevada biodiversitat i juguen un paper fonamental per poder mantenir lactivitat econòmica agrària del Vallès i a lhora lestructura biofísica del territori.
La visió dels diferents portaveus respecte el Quart Cinturó serà un dels punts de major divergència alhora de debatre el futur de la mobilitat a Sabadell i comarca. Mentre CIU considera que és una infraestructura irrenunciable, Entesa per Sabadell iERC es van adherir al manifest de la Campanya Contra el Quart Cinturó del passat diumenge. Carme Garcia, dICV-EUiA, va resumir aquesta divergència dient no és que estiguem dividits, sinó que som formacions polítiques diferents i cadascú defensa el seu model de territori.
ElPP, per la seva banda, va considerar primordial un acord de consens igual que es va fer a Barcelona abans dels Jocs Olímpics de 1992. Per Jordi Soriano el consens va més enllà de les connotacions polítiques i tècniques. El portaveu de CIU també va destacar aquesta necessitat danar tots a una.
El tinent dalcalde Joan Carles Sànchez va defensar el model de mobilitat actual ens ha donat riquesa, però arriba un moment en què és insostenible. El : socialista va destacar la importància daquest debat perquè es dóna en un moment de revisió del Pla Director dInfraestructures amb la que es planificarà el que sha de construir fins el 2020. El tinent dalcalde es va comprometre a seguir aquest debat al llarg de lany vinent, contestant a la demanda feta ahir per lADENC.
El temps va limitar les intervencions del públic a set preguntes. Entre aquestes nhi va haver algunes sobre el futur traçat dels ferrocarrils fetes, sobretot, per veïns dels barris del Nord. També es va poder escoltar en Quim Gili, de lentitat Bicicleta Club de CatalunyaBicicleta Club de Catalunya i membre de la Taula de la Mobilitat de lAjuntament, que va proposar que es traslladi el debat sobre aquestes qüestions de mobilitat a la Taula que ja fa més dun any que està aturada. Maties Serracant, de lADENC, va destacar la necessitat de fer una diagnosi de lestat de la qüestió i a partir daquí marcar uns objectius. Una persona del públic va criticar que lexplicació de Manel Somoza sobre el document Infraestructues i Territori presentat per lAjuntament recentment va ser superficial. Aquesta persona es queixava que sha sentit a parlar molt dels ferrocarrils però no de les altres propostes que sestan debatent amb els milions que es gasta lAjuntament en propaganda i de la majoria de projectes no ens han explicat res, va lamentar.