03.02.2012 - 15:31
El fred s’ha deixat sentir aquest matí a les comarques del Camp de Tarragona i l’Ebre amb temperatures sota zero a pràcticament tots els municipis. A més, el vent, que bufa amb intensitat en alguns moments, fa que la sensació tèrmica sigui molt baixa aquest divendres malgrat que llueixi el sol. Els termòmetres han registrar valors mínims de -12 graus a Prades (Baix Camp), -9 a Ulldemolins (Priorat) i a Santa Coloma de Queralt (Conca de Barberà), -3 a Cunit (Baix Penedès) o -2 graus a les ciutats de Reus i Tarragona. Precisament, a la capital aquest matí algunes fonts han aparegut glaçades i l’activitat als carrers del centre de la ciutat ha estat més baixa de l’habitual per les baixes temperatures.
Tot i que la neu només va fer acte de presència aquest dijous, sobretot a la Conca de Barbera i a les parts elevades de la demarcació de Tarragona, les baixes temperatures han estat generalitzades aquesta matinada i matí de divendres tant al Camp com a l’Ebre. Els registres han arribat als -6,1 graus Blancafort o -5,6 a l’Espluga de Francolí (Conca de Barberà), -6 a Falset (Priorat), -4,5 a Vila-Rodona (Alt Camp), -4,6 a Constantí i -1 a Torredembarra (Tarragonès). També s’han registrat -3 graus a Riudoms (Baix Camp), -2,5 a la Bisbal del Penedès i -1 al Vendrell (Baix Penedès).
A les Terres de l’Ebre, la fredorada s’ha fet sentir sobretot a les partes altes, on destaquen els -12 graus registrats aquesta matinada als Ports. A la Terra Alta, Horta de Sant Joan ha registrat -6 graus de mínima i Gandesa, -5 graus. A Ascó, a la Ribera d’Ebre, els termòmetres s’han desplomat fins els -4 graus, o fins els -2 a l’Ametlla de Mar (Baix Ebre). Al Montsià, Ulldecona amb -1 graus i Amposta, amb 0 graus, les temperatures també han estat fredes.
Els tarragonins no vivien un fred tan intens “des de fa molts anys”
La ciutat de Tarragona s’ha despertat aquest divendres amb una temperatura poc habitual de -2 graus. El sol ha ajudat a que els termòmetres es recuperin durant el matí, amb temperatures lleugerament positives, però el fred que bufa accentua la sensació de fred. De fet, algunes fonts ornamentals com la de l’estany de la Plaça Imperial Tàrraco, han aparegut parcialment glaçades aquest divendres. A més, les fonts públiques es mantenen apagades per evitar que es gelin.
A la Rambla Nova, la principal artèria de la ciutat, els ciutadans caminaven aquest matí molt abrigats i per les zones amb sol. A les tradicionals parades de flors, per exemple, les seves propietàries intentaven passar el fred amb begudes calentes i calefactors, i han hagut de retirar algunes plantes per perill que es malmetin. “Aquests últims dies en que està fent tant de fred són molt durs”, ha explicat Montserrat Estivill.
Menys paradistes al mercat de brocanters i terrasses buides
El mercat de brocanters i col·leccionistes que s’ubica tots els divendres a la Rambla també s’ha ressentit del fred, i és que avui tot just hi havia el 30% dels venedors habituals. Aquells que s’han atrevit a instal·lar-s’hi, asseguraven que tot just havien pogut vendre alguna cosa i que l’afluència de visitants també hi està sent molt menor. “Avui porto guants, gorro i el pijama a sota la roba”, ha explicat Miguel Ángel Rodríguez, un dels venedors del mercadet.
On també han notat els efectes de les baixes temperatures és a les terrasses de bars i restaurants, avui inusualment buides de clients. Al restaurant Quatros de la plaça de la Font, el seu propietari, Hortensi Ebles, ha explicat que la facturació s’ha reduït a la meitat aquests últims dies. “La gent no s’hi asseu ni que posis estufes”, lamenta. Ebles també creu que el fred d’aquest divendres és un dels més intensos dels últims anys. “Fa molts anys que no recordo un fred com el d’avui”, reconeix.
Segons Joana Moreno, una veïna de Tarragona, el fred d’aquests dies també està sent inusual. “Potser feia 25 o 30 anys que no feia tant fred”, assegura. Avui, sens dubte, el fred i les baixes temperatures és el tema més comentat als cafès de la ciutat.