16.11.2010 - 09:24
El fundador de Facebook, Mark Zuckerberg, va confirmar al Web 2.0 Summit de San Francisco, el dia 15 d’aquest mes, el llançament d’un sistema de missatgeria, de correu electrònic i de SMS propi, i que anirà oferint gradualment als seus cinc-cents milions d’usuaris una adreça acabada amb @facebook.com. Amb aquest pas la xarxa social vol esgarrapar terreny a rivals com Google, Yahoo! i Microsoft, els portals amb els serveis de correu més populars d’internet. La idea de Facebook és que els seus milions d’usuaris no hagin de sortir de l’aplicació per comunicar-se i, per tant, que passin més estona dins el portal. La batalla internètica per l’activitat en línia i per les dades dels usuaris, amb vista a treure’n rendibilitat publicitària, s’ha intensificat aquests últims temps.
Segons les xifres de Facebook, s’envien més de quatre mil milions de missatges cada dia, i uns tres-cents cinquanta milions d’usuaris fan servir el sistema de missatgeria intern. Això ha fet veure als directius de Facebook que els usuaris comencen a servir-se de Facebook més per comunicar-se que no pas per actualitzar els perfils personals.
De moment, el servei de correu s’activarà, amb un sistema d’invitació, als EUA i prou, però progressivament s’estendrà a la resta del món.