Facebook adopta el correu electrònic i la missatgeria

VilaWeb
Redacció
16.11.2010 - 09:24

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

El fundador de Facebook, Mark Zuckerberg, va confirmar al Web 2.0 Summit de San Francisco, el dia 15 d’aquest mes, el llançament d’un sistema de missatgeria, de correu electrònic i de SMS propi, i que anirà oferint gradualment als seus cinc-cents milions d’usuaris una adreça acabada amb @facebook.com. Amb aquest pas la xarxa social vol esgarrapar terreny a rivals com Google, Yahoo! i Microsoft, els portals amb els serveis de correu més populars d’internet. La idea de Facebook és que els seus milions d’usuaris no hagin de sortir de l’aplicació per comunicar-se i, per tant, que passin més estona dins el portal. La batalla internètica per l’activitat en línia i per les dades dels usuaris, amb vista a treure’n rendibilitat publicitària, s’ha intensificat aquests últims temps.

Segons les xifres de Facebook, s’envien més de quatre mil milions de missatges cada dia, i uns tres-cents cinquanta milions d’usuaris fan servir el sistema de missatgeria intern. Això ha fet veure als directius de Facebook que els usuaris comencen a servir-se de Facebook més per comunicar-se que no pas per actualitzar els perfils personals.

De moment, el servei de correu s’activarà, amb un sistema d’invitació, als EUA i prou, però progressivament s’estendrà a la resta del món.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any