23.05.2023 - 14:48
|
Actualització: 23.05.2023 - 17:35
La Plataforma per la Llengua denuncia que la majoria de grans companyies hoteleres amb seu social al nostre domini lingüístic no tenen la pàgina web en català. Seguint en rànquing dels grups hotelers més grans per nombre d’habitacions, apareix en la 19a posició el Meliá Hotels International; en la 29a, el Barceló Hotel Group; en la 32a, el Riu Hotels and Resorts; en la 47a, l’Iberostar Hotels and Resorts; en la 67a, l’Eurostars Hotel Company; en la 87a, H10 Hotels; en la 101a, el Palladium Hotel Group; en la 103a, el Grupo Piñero; en la 111a, Catalonia Hotels & Resorts i, per acabar, en la 143a, el Princess Hotels and Resorts.
D’aquestes deu companyies, segons que recull l’entitat, només dues tenen les pàgines web en català: H10 Hotels i Catalonia Hotels & Resorts. La resta, malgrat tenir web amb un mínim de set llengües, el català no hi té presència.
❗ #EMPRESA | Les principals companyies hoteleres amb seu social al domini lingüístic menyspreen el català als seus webs
🖥 La presència del català, que augmenta entre els hotels de luxe de Barcelona, és totalment insuficient!
➡ https://t.co/hKyyGXMRDv pic.twitter.com/JMj8J6AdGq
— Plataforma per la Llengua (@llenguacat) May 23, 2023
A les Illes, el Barceló Hotel Group inclou onze llengües diferents; RIU Hotels & Resorts en té nou; Palladium Hotel Group n’incorpora set, igual que Iberostar Hotels and Resorts, i Meliá Hotels Internacional disposa de divuit llengües a la pàgina web, però cap d’elles no és el català. Grupo Piñero només té el web en castellà i en anglès. “Les companyies catalanes Eurostars Hotel Company i Princess Hotels and Resorts tampoc no inclouen el català a les seves pàgines web. La primera disposa de vuit opcions lingüístiques diferents, i la segona inclou només l’anglès, el castellà i l’alemany”, afegeix la Plataforma per la Llengua. L’entitat diu que es posarà en contacte amb les companyies per demanar-los que incorporin el català al més aviat possible.
El català té presència en els hotels de luxe
La situació millora sensiblement si ens fixem en els hotels de luxe. En aquest cas, per exemple, l’entitat ha aconseguit que l’Hotel Mandarin Oriental, situat al passeig de Gràcia de Barcelona, hagi començat a incorporar el català a la pàgina web, tot i que ho fa progressivament. En aquest cas concret, Plataforma per la Llengua els ha demanat fer aquest pas en diverses ocasions.
L’entitat ja va aconseguir l’any 2020 que l’Hotel Arts, una de les icones arquitectòniques de referència a la ciutat de Barcelona, incorporés el català al web. “De fet, dels hotels més idiosincràtics de la ciutat catalana, l’Hotel Majestic té el web en català, així com Casa Fuster, l’Hotel Palace, W Barcelona o l’Hotel Ohla. En canvi, l’Hotel Sofia no inclou la llengua catalana”, explica l’entitat.
Promocionar el català en el sector turístic
L’ONG del català diu que és conscient de l’impacte del sector turístic en els territoris de parla catalana i de la necessitat de promocionar la llengua en aquest àmbit. Per exemple, la Guia CatNord permet de trobar establiments que atenguin en català a Catalunya Nord i pretén d’afavorir el turisme de gent catalanoparlant. L’entitat també disposa de la guia BCN Off Track, un recurs per als turistes que visiten Barcelona, que fa èmfasi en la realitat lingüística de la ciutat i que els ofereix un petit recull de paraules en català. Plataforma per la Llengua ja ha aconseguit èxits en l’àmbit turístic, com ara que el govern de les illes Balears promocionés el turisme en català a Twitter.