Fitur.- València Turisme complix un any amb iniciatives “de l’oci al negoci” en una fira que “ja no és dels polítics”

  • La marca del Patronat de Turisme de la Diputació de València, València Turisme, ha complit un any este dimecres a la Fira Internacional de Turisme (Fitur) des que es posara en marxa en l'edició de l'any passat. Durant este temps, i per a 2017, ha presentat iniciatives turístiques que intenten anar "de l'oci al negoci" i demostrar que fòrums com Fitur "ja no són fires dels polítics, sinó per als municipis".

VilaWeb
Redacció
18.01.2017 - 19:15

VALÈNCIA, 18 (EUROPA PRESS)

La marca del Patronat de Turisme de la Diputació de València, València Turisme, ha complit un any este dimecres a la Fira Internacional de Turisme (Fitur) des que es posara en marxa en l’edició de l’any passat. Durant este temps, i per a 2017, ha presentat iniciatives turístiques que intenten anar “de l’oci al negoci” i demostrar que fòrums com Fitur “ja no són fires dels polítics, sinó per als municipis”.

Així ho ha manifestat el president de la corporació provincial, Jorge Rodríguez, en la primera jornada de Fitur 2017 a l’estand ‘Mediterri en viu’ que la Comunitat ha desplegat al recinte d’Ifema, a Madrid, durant l’acte de presentació oficial de l’oferta que València Turisme ha desplegat baix el lema en anglès per al públic internacional ‘Food, living, sun. Our land for you’ (Menjar, vida, sol. La nostra terra per a tu).

Amb esta filosofia, la Diputació ha presentat el vídeo promocional ‘La vida espera’ que llança un missatge clar: “La vida està per a viure-la i els valencians sabem viure-la molt bé”, i aposta per un “turisme de les persones” i que és “alguna cosa més” que la paella, les Falles, els Moros i Cristians o les seues platges, muntanyes i racons “envejables”.

La cinta narra la història d’un turista anglès que arriba a València gràcies a un viatge sorpresa que li ha regalat la seua filla per a superar l’estrès laboral. A la seua arribada, a poc a poc s’endinsa en la vida i costums de la gent de la província, recorre els seus paratges i estreta llaços amb la població.

A partir d’este exemple, el titular de la Diputació ha assegurat que València Turisme desembarca en Fitur amb la intenció de “donar el millor” de si mateixos i “demostrar el que té la província” en clau turística.

“Però fem una cosa més important: fer-ho baix la millor marca, la més potent de turisme, la de Comunitat Valenciana”, ha reivindicat, amb la qual el patronat ha aconseguit “sumar sinergies” i vol seguir “construint el futur junts, colze amb colze, amb ajuntaments i Generalitat Valenciana”.

Un any després de la creació de la nova marca del patronat, Jorge Rodríguez ha destacat la seua aposta per “convertir recursos en productes” i aconseguir que Fitur “siga útil i deixe de ser la fira dels polítics per ser la dels municipis i la del motor econòmic que suposa el turisme tant en PIB com en generació de feina”. En definitiva, “es tractava de passar de l’oci al negoci i demostrar del que som capaços els valencians”, ha il·lustrat.

“FER ‘PINYA’ EN LLOC DE COMPETIR”

En esta línia, la vicepresidenta de la corporació provincial, Mª Josep Amigó, ha afegit que el segell turístic de la Diputació “ha demostrat en este temps que una altra forma de fer política és possible”, en què les administracions “‘fan pinya’ en lloc de competir” i ho fan “en temes claus per a la ciutadania” com el turisme. “Anant tots a una és com podem avançar de veritat”, ha reivindicat, per a assegurar que “es poden fer grans accions sense ‘aixafar’ el territori”.

Este gir en l’aposta del patronat suposa, per a la diputada de Turisme, Pilar Moncho, que la Diputació “ha pres el volant” des del començament de la legislatura a mitjan 2015 amb un canvi d’imatge i la voluntat de “crear producte turístic”, una cosa que creu que s’ha aconseguit tant en ajuntaments com el conjunt de la província amb objectius com l’any del turisme sostenible, la capitalitat mundial de l’alimentació de València o el reconeixement de les Falles com a Patrimoni Immaterial de la Humanitat per la Unesco.

A més, ha subratllat que esta “maquinària de fer turisme” ha anat acompanyada pel treball de les administracions locals i la pròpia Generalitat, amb les iniciatives que València Turisme ha presentat en Fitur.

NOVETATS PER A 2017

Algunes d’elles són ‘Del tros al plat’ a València per a fomentar l’horta i els aliments de proximitat, ‘L’art del Turisme’ que formarà a tècnics i artistes de l’IVAM com a guies turístics o ‘La mar de València’ amb un nou espai en la Marina Reial Joan Carles I de València que divulgarà l’oferta gastronòmica, econòmica i cultural de la província.

L’oferta del patronat per a 2017 també arriba a l’esport gràcies a les dues etapes de la Volta Ciclista a Espanya que recorreran terra valencià, una amb meta a Sagunt i una altra que partirà de Llíria, i la previsió de la Diputació de superar els 500.000 euros de l’edició de l’any passat en matèria de tornada econòmic per a les comarques; alguna cosa que arribarà a 190 països a través del senyal de 40 canals de televisió.

A l’àmbit local, al costat del ‘cap i casal’, València Turisme promocionarà quatre ciutats de la província des de noves perspectives: Gandia com a “gran ciutat d’escriptors”, Sagunt amb la seua “opció clara” a Patrimoni de la Humanitat, Llíria com a enclavament arqueològic que “evoca la grandesa de l’antiga Edeta” i Tavernes de la Valldigna com a punt neuràlgic d’un gran centre d’interpretació paleontològica entorn de la Cova del Bolomor.

Els municipis valencians que han portat la seva oferta a Fitur al costat de València Turisme són, amb espai propi, Cullera, Gandia, Oliva, Sagunt i Canet d’En Berenguer; i compartit, El Puig de Santa Maria, Puçol, La Valldigna, Xeraco i Sueca (litoral), a més d’Algemesí, Alzira, Xàtiva, Aiora, Bétera, Llíria, Riba-Roja de Túria, la Mancomunitat de la Vall d’Albaida, Ontinyent, Requena, Utiel, Paterna i Manises (interior). Altres localitats com Bunyol estan a la zona de producte de la Comunitat o són presents a la fira a través de l’assistència dels seus representants municipals, com Cofrents, Quart de Poblet i Catarroja.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any