Externalitzar les oposicions és un error que evidencia la incapacitat del govern

  • Les decisions que han portat al caos de les proves són totes adoptades per un govern que ara no pot amagar-se rere l'empresa contractada per fer-les

Vicent Partal
01.05.2023 - 21:40
Actualització: 02.05.2023 - 12:56
VilaWeb

Les proves d’estabilització d’interins han convertit el cap de setmana del Primer de Maig en un autèntic infern per als 13.581 candidats que aspiraven a obtenir una de les 1.825 places ofertes per la Generalitat de Catalunya.

Com tothom sap, el relat dels fets és dantesc, amb escenes surrealistes, impròpies d’una administració europea. Un seguit de decisions, de les quals és responsable el govern, han motivat un caos tan gros que el govern ha hagut de reconèixer que la situació era intolerable.

Per a trobar un descàrrec, l’executiu ha argumentat que era la primera vegada que es feia, de privatitzar una prova d’aquesta classe, com si això justificàs res. Però aleshores cal que responga unes quantes preguntes molt concretes. La primera, precisament, és per què es va trencar la norma?

El govern diu que ho va fer perquè s’hi presentava molta gent. Però la decisió de fer totes les proves el mateix dia fou del govern. I era evident que això implicava tenir molta gent junta. I també va ser decisió del govern de privatitzar la prova i adjudicar-la, amb un cost d’un milió i mig d’euros, a una empresa que ja havia tingut alguns escàndols en situacions semblants. I que, com ara s’ha comprovat definitivament, no té ni els coneixements ni les aptituds necessàries per a fer-se’n càrrec.

Ho torne a preguntar: per què, doncs, es va trencar la norma? Això cal aclarir-ho, perquè tradicionalment en l’administració aquesta mena de proves s’han organitzat sempre amb el personal interí voluntari –cosa que dissabte es va fer a Educació, sense que hi hagués cap escàndol. Les darreres dades oficials que he trobat sobre el nombre de treballadors de la Generalitat són del 2019, i aleshores en tenia 215.384. És veritat que una part es presentaven a l’oposició i uns altres treballaven en aquell moment, però amb aquesta xifra tan gran de personal propi hi havia d’haver prou recursos interns per a controlar les proves –fins i tot oferint un incentiu a qui volgués col·laborar-hi, que segur que sempre hauria eixit més barat que no pas el milió i mig pagat a l’empresa externa.

El govern, per tant, pot amagar-se rere la contractació externa de serveis per a desmarcar-se de les notables errades operatives concretes que hi va haver. Però continua essent el responsable del resultat, perquè les decisions que han portat fins ací són seues. Totes seues.

Al sector privat, l’escàndol que s’ha organitzat faria que la responsable del desficaci fos despatxada. I molt segurament tindria conseqüències i responsabilitats econòmiques importants. Però no cal anar al sector privat. Ni en el sector públic no és acceptable de dir ara, com pretén el govern, que es repetiran les proves o que es despatxarà l’empresa externa i demanar a continuació que ací s’acabe el problema i s’oblide tot. Per sort, diversos grups parlamentaris ja han exigit la compareixença de Laura Vilagrà al parlament i, per tant, possiblement assistirem a la segona reprovació d’un conseller del govern Aragonès en pocs dies.

I amb això la qüestió de fons de què s’hauria de parlar és el mal govern. La mala gestió. La incapacitat evident i demostrada del govern de la Generalitat no ja de fer projectes nous i engrescadors sinó de fer, simplement, que la maquinària de l’administració funcione i permeta al país de funcionar. Que això és el mínim, mínim, mínim que cal demanar a qualsevol executiu, amb independència de la ideologia amb què es vulga revestir per a governar.

PS. Personalment, no crec que tot aquest pastitx siga una simple casualitat. Recordeu la llei Aragonès que el parlament va tombar el febrer del 2020 argumentant que obria la porta a una externalització de serveis de la Generalitat que no ho havien estat mai en mans privades? Vet-ho ací.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Anna CASACUBERTA
Anna CASACUBERTA
01.05.2023  ·  22:13

Tenim el Govern dels més ineptes!

Josep Usó
Josep Usó
01.05.2023  ·  22:19

Una incompetència còsmica només a l’alçada d’una prepotència sense mida. Aquest govern no serveix per a res. Ja hauria d’haver hagut dimissions; però encara no ha dimitit ningú. Típic dels ineptes als que unes desgraciades circumstàncies han situat al lloc equivocat. No sé n’aniran mentre puguen -ho. I Espanya, encantada.

Francesc Xavier Gómez
Francesc Xavier Gómez
01.05.2023  ·  22:24

Veia la compareixença de la directora general de funció pública de la conselleria de Presidència, dissabte al vespre, i no me’n sabia avenir. Feia responsable del desgavell organitzatiu de les oposicions que havia organitzat el seu departament a l’empresa subcontractada!
No li ha dit ningú a aquesta senyora que la responsabilitat no es delega mai. Que si un subordinat seu comet una errada, la responsable és ella. Això és l’axioma bàsic de la gestió de qualsevol organització.
Només per unes declaracions d’aquesta mena caldria que l’esmentada directora general i, de retruc la senyora consellera de Presidència, presentessin de manera immediata la seva dimissió.
El més greu, però, és el fet que, d’un temps ençà, tinc la sensació que l’administració de la Generalitat va a la deriva. Fer una gestió simple com renovar un títol de família nombrosa a la web de Benestar i Família és, senzillament, impossible. Mirar d’accedir a un curs de nivell C2 de català organitzat per la Secretaria de Política Lingüística és una tasca titànica.
En aquestes condicions, em pregunto què aporta exactament l’administració de la Generalitat a la ciutadania catalana.

Vicenç Prat
Vicenç Prat
01.05.2023  ·  22:25

Externalitzar serveis és una manera més d’afavorir els amics, i el motiu principal pel qual es fa és aquest. Ningú ha explicat d’una forma convincent per què la gestió del seguiment de la pandèmia va anar a parar a una empresa com Ferrovial, implicada en el cas Palau, i quins avantatges va tenir aquesta externalització, però allò que la gent hauria de recordar a l’hora de votar és que la responsable de l’adjudicació és avui presidenta del Parlament. Al cap i a la fi, els responsables dels desgavells causats per les externalitzacions i el mal govern també som nosaltres, ja que seguim premiant-ne els autors.

Jaume Melquiades
Jaume Melquiades
01.05.2023  ·  22:26

a tot aixo hi esta contribuint el partit del enterramorts (psc dixit )els estant aguantant fins que els tinguin ben estabornits i llavorens els hi fotran el tret de gracia i esquerra tardara anys i panys a referse peroooo ja estant tardant,salut i bona nit a tothom

Joan Rius
Joan Rius
01.05.2023  ·  22:26

De moment, continien manant perquè al POSE li convé asfixiar ERC i al conjunt de l’independentisme.

Victor Serra
Victor Serra
01.05.2023  ·  22:34

ERC no s’equivoca mai ni és mai responsable de res que vagi malament. Cada cop s’assemblen més als espanyols. El problema és que els independentistes no ens podem permetre aquest nivell d’incompetència.

Josep m Uribe-echevarria
Josep m Uribe-echevarria
01.05.2023  ·  22:36

Ja no queden adjectius per qualificar la incompetència còsmica d’aquest govern d’aprofitats.Mai no hagués pensat que en un govern del meu pais,podria haver persones de tant baixa qualificació professional i humana.

Mª Teresa Brasó
Mª Teresa Brasó
01.05.2023  ·  22:37

Aquest partit que no governa no sab ni obeir al Parlament i tira pel dret com li sembla.
Potser seria hora de fer-lo plegar, els que paguem som nosaltres, la resta de partits faran algu a cosa o ja els hi va be que vagin caien ells sols.

Rubén Cruz
Rubén Cruz
01.05.2023  ·  22:39

Efectivament, si haguessin convocat proves cada setmana per a cada col•lectiu, en un mes i mig haurien culminat tot el procés i amb recursos propis.
És evident que hi ha hagut voluntat de gastar un milió i mig d’euros, perquè a cada licitació –ves a saber com ha estat feta– es perden diners en cada esquerda, llençols a cada bugada i el gat es deixa pèls a la gatera.
El escàndol és majúscul i convindria anar demanant-los les credencials a tots aquests indocumentats que embruten el que toquen.

Joan Benet
Joan Benet
01.05.2023  ·  22:42

Si no fos per partit estarien de repartidors de flyers

Eduard Riu
Eduard Riu
01.05.2023  ·  22:44

Efectivament, aquest pastixt no és cap casualitat, perquè és evident que des de fa temps la Generalitat practica una política per acció i omissió de liquidació de la funció pública, de reducció dels seus efectius, deserció de competències i desqualificació professional, per a fer-ne un simple aparell admistratiu de contractació de serveis externs sense cap capacitat de control de qualitat. Tot el contrari d’allò que hauria de ser la construcció de l’aparell governamental d’un país independent.

Joaquim Cucurull
Joaquim Cucurull
01.05.2023  ·  22:57

Un partit d’esquerres que externalitza serveis, un partit independentista que no vol la independència del seu país, quina merda de partit és aquest?: ERC

J. Miquel Garrido
J. Miquel Garrido
01.05.2023  ·  23:05

Els defectes de l’espanyolització concentrats en el govern de la Generalitat: “picaresca”, “pelotazos”, nepotisme, castellanització… ERC vol ser el PSOE de Catalunya i acaba sent el PSOE a Catalunya.

JORDI PAGES
JORDI PAGES
01.05.2023  ·  23:07

La empresa CEGOS, va subcontractar a la ett Randstad, el personal per fer las proves, aquesta oferia feina per 1 dia, de 5 hores (que al final van ser 7 hores) per 50 euros bruts per vigilant de sala i 80 euros bruts per cap de sala, per descomptat no demanaven experìencia ni res.
En la pràctica gent molt joveneta, vulnerant la llei lingüística portaven cartells de “jefe de sala” i fen indicacions en castellà en molts casos,

Ah, fins ara las proves las feien personal d’administració voluntari (amb experiència amb moltes “opos” i formació) , que es treien un petit plus (105 euros bruts per aux.sala) . Però es clar no teniem 2 empreses (Cegos i Randstad) fen beneficis…..però això si gent malpagada i un desastre de proves, amb un menyspreu als seus propis funcionaris. De savis es rectificar i espero que repeteixen totes les proves, amb personal administració, i la execució exemplar, tot lo contrari, seria repetir els vicis de “sostenela i no enmendalla”

Gerber van
Gerber van
01.05.2023  ·  23:12

De fet, no he entès mai la utilitat de de les oposicions. Fins que vaig arribar a viure a Catalunya no n’havia sentit a parlar mai. Pel que jo sé, només existeix a Espanya i França. Per convertir-se en funcionari públic als Països Baixos, cal sol·licitar una plaça oberta. Un comitè o director de la institució corresponent selecciona el candidat sobre la base de l’educació i l’experiència, un procediment comparable amb el sector privat. Al meu entendre, la prova d’accés a la funció pública és fruit de la burocràtica i la desconfiança en el sistema educatiu (i els diplomes que l’acompanyen) i aporta poc valor afegit.

Tot i que aquest no és el tema de l’editorial, l’afer dels exàmens fa pensar en la seva utilitat.

Jaume Riu
Jaume Riu
01.05.2023  ·  23:13

ÉS MOLT PITJOR
Incapacitat del govern seria una descripció benèvola i poc realista. Per mi, el govern de la Generalitat autonòmica i sempre intervinguda, amb Pere Aragonès al cap d’avant, sobretot pateix d’incompetència política, que és molt pitjor.

FERRAN FUERTES
FERRAN FUERTES
01.05.2023  ·  23:16

Quina manera de malbaratar els nostres diners. El problema greu és l’anestésia q mitjans com Catradio, TV3, diaris tipus Ara sotmetent a molts catalans, fent veure q el Peret i Cia ho fan molt bé

Dolors Puig
Dolors Puig
01.05.2023  ·  23:39

Al final enyorarem el govern Pujol perquè el tripartit va ser la base del què passa ara amb aquest govern. Com que el diner públic no és de ningú i quan mano jo en faig el què vull, doncs apa a llençar diners a cabassos per la finestra.
Que un nom per ensenyament no m’agrada, doncs el canvio i així faig que totes les escoles del país hagin de canviar segells, impresos, sobres i tot el què faci falta.
I amb aquestes oposicions més del mateix.
Vergonyós.

Josep Gualló
Josep Gualló
01.05.2023  ·  23:51

UN GOVERN QUE EXTERNELITZA LES OPOSICIÓNS ESTA RECONEIXENT QUE ÉS UN GOVERN DE INUTILS

Per tant el govern Aragonés esta reconeixent tacitamenque son una colla de inutils començant pel propi Aragonés.

Si a sobre l’empresa contractada no està capacitada per fer els examens corresponents son doblement una cola de inutils.

Després, si com ha passat, les proves han sigut una pifia clamorosa, de cap manera poden donar la culpa a l’empresa contractada per ells mateixos.

Repetir els examens tal com ara pensen fer es una burla per els que ja s’havien presentat als examens i han quedat a l’estacada.

Això només te una sortida o potser dues la primera que és la millor es que Aragoés dimiteixi inmediatament, la sgona que es la més dolenta possible pel propi Aragonès és presenta-se a una moció de censura voluntaria.

xavier solaní
xavier solaní
01.05.2023  ·  23:54

G. Van. És un lloc on ser funcionari era o semblava un privilegi. Fer proves justificar el privilegi, però gairebé totes les oposicions estaven i estan trucades. Les superen qui es vol que les superi, des de jutges al que vulguis. Pensa que un tal M. Rajoy era registrador i titulat en dret, però tot regalat, com el carallot del Casado. Oposicions en que uns sabien les preguntes, amb tribunals amics. Tot és simulat. Per un que se la guanya 50 entren en tromba.

Mercè ariza
Mercè ariza
02.05.2023  ·  00:01

Si un fet com aquet tan groller no es prou per fer-lo dimitir potser que ens ho fem mirar .Aixo es una presa de pel i van…

Joan Benavent
Joan Benavent
02.05.2023  ·  00:24

Si unes simples opos han acabat així de malament, què hauriem d’esperar en cas que convoquessin un hipotètic referèndum fruit d’un acord de claredat sobre no se sap què? Tot solets s’entrebanquen a cada passa que fan, des de bon principi, des que van decidir que l’única prioritat havia de ser salvar el règim de la “villa i corte”. L’externalització d’aquestes opos ha estat un tast de tot el que deuen haver fet. Quins artistes.

Carles Balbastre
Carles Balbastre
02.05.2023  ·  00:34

Mori el mal govern. Vam fer sort de no bastir la República amb aquesta gent. Fins que no els despatxem no hem de bastir-la.

Ramon Perera
Ramon Perera
02.05.2023  ·  00:39

Encara que sigui per un fet concret, l’editorial parla de “la incapacitat del govern”.
Vull denunciar un fet més d’aquesta incapacitat.
Vaig acompanyar personalment a la Conselleria d’Educació una persona amiga a demanar l’homologació d’un títol de batxillerat estranger.
Quan vaig preguntar que quant trigarien, em van respondre que NOU MESOS. Vaig replicar immediatament que la persona afectada no podria fer la Preinscripció per estudiar aquí.
“Cap problema” em van respondre, “podrà fer la inscripció amb una nota de 5”.
Vaig tornar a replicar immediatament que això era molt injust ja que la nota original era molt bona, molt alta.
Resposta: “És que hi ha moltes peticions d’homologació [i poc personal, vaig entendre]”.
Larra amb el seu famós “Vuelva Vd. mañana” es va quedar molt curt. Al menys, a Catalunya.

La mateixa Administració admet que hi ha moltes persones en aquesta situació [“És que hi ha moltes peticions”]. I encara que siguin comparativament poques, és una situació molt injusta per a cadascuna d’elles.

Eduard Clavell
Eduard Clavell
02.05.2023  ·  01:02

Amb els sous que cobren per governar hauria d’haver gent molt competent. Però, clar, si ets molt competent difícilment t’admetran en un partit polític ni tu hi voldràs ser. Qui pensa no surt a la foto, aquest és el seu lema

Núria Castells
Núria Castells
02.05.2023  ·  01:58

Tenim davant o, més ben dit, al damunt, un govern inepte i prepotent.
Un govern “d’esquerres” que externalitza processos que no cal externalitzar en absolut, malbaratant els diners públics i traint el seu suposat ideari (no ve d’una mentida). Un govern incapaç de gestionar i, molt menys, d’admetre la seva responsabilitat quan l’espifia.
Un executiu com aquest tindria les hores comptades en un país amb tradició democràtica, acostumat a demanar i retre comptes.

Però, a Catalunya s’està demostrant, fa temps, que ni els ciutadans estem acostumats a demanar comptes al “nostres” polítics ni ells estan avesats a retre’n (i pretenen seguir igual!) L’escandalós “final” del procés independentista ho ha certificat inqüestionablement.
Això no és una societat democràtica.
I dèiem d’Espanya!!

Doncs, fins que no siguem capaços de mirar el nostre país amb ulls crítics (i de deixar refugiar-nos en la queixa contra Ñ, que és la gran panacea dels “nostres” polítics!) no avançarem ni un pas.
I cal confiar que acabarem sent-ne capaços… perquè l’alternativa no és altra que llençar per la borda el somni que dèiem que teníem: fer un bon país. I resignar-nos a la mediocritat i la impotència.
No hi ha més.

Marc Mateos
Marc Mateos
02.05.2023  ·  02:30

El govern dels pitjors!
DIMISSIÓ I ELECCIONS!!!
No hi pot haver cap altra sortida a tanta ineptitud (per no pensar encara pitjor d’aquests agenollats botiflers que estan sabotejant tota Catalunya des de dins!
//*//

Salvador Molins
Salvador Molins
02.05.2023  ·  02:42

És una vergonya, funcionaris i més funcionaris, intocables i més intocables, per matar Catalunya.
I Esquerra Republicana, externalitzant a Madrid, per un cantó Ferrovial, als qui els catalans vam dir que no, però ER fot el que vol contra Catalunya, ara això de les oposicions aquestes.
No es poden reorientar funcionaris perquè puguin fer aquesta feina i així estalviar diners pel català, per exemple.
Que dimiteixin aquests inútils i venuts d’ER.
Que ningú voti ER la traïdora!

Miquel M.Matas
Miquel M.Matas
02.05.2023  ·  03:08

La ineptitud de la que parleu no és només dels polítics, és dels funcionaris, no us enganyeu son uns aprofitats i com que no volen treballar ni un dissabte a l’ any han provocat que contractin una empresa de Madrit.

Marcel Barbosa
Marcel Barbosa
02.05.2023  ·  05:24

No busquem responsables al govern català perquè aquest no existeix. És una estratègia ben planificada de l´estat espanyol: primer posen un govern titella per carregar-se la mobilització i ara poc a poc ho fan en tots els sectors. Finalment, cal suprimir la Generalitat mateixa. El problema és el poble, a què esperem per ocupar els carrers i fer neteja?

Oriol Roig
Oriol Roig
02.05.2023  ·  05:58

Follow the money, que diuen els anglesos. VW, aqui teniu una oportunitat per fer periodisme d’investigacio. Amb sort nomes sera questio d’incompetencia, que ja es trist, pero m’ensumo malbaratament de cabals publics.
Francament, espero que aquest govern no plegui encara. Que es cogui una mica mes en els seus propis errors i ineptitud. L’alternativa als partits “independentistes” amb representacio parlamentaria encara no esta prou madura i cal preparar be l’assalt al Parlament per proclamar la Republica. El tomb comencara a les mucipals d’aquest mes, pero cal guardar la traca per les autonomiques, generals i europees que se succeiran mes tard en poc temps…

Jordi Nogués
Jordi Nogués
02.05.2023  ·  06:00

El que ha succeït aquest cap de setmana passat amb la convocatòria d’oposicions a funcionari evidencia un seguit d’errors MOLT GREUS. d’una administració corrupta. ineficaz i inservible i que hauria de tenir UNES CONSEQUENCIES INMEDIATES, en termes de dimissions , cesaments i assumpció de responsabilitats en el malbarataments dels diners publics.
1.-Em pot algú explicar de què serveix tenir 215.384 treballadors de l’administració si són incapaços d’organitzar les tasques administratives amb un minim de rigor i solvència?? Tan dropos son? Tan ineptes? …Ah! Clar, m’oblidava del nepotisme i corrupció amb que funciona l’administració! El de menys es el ser apte per una feina, n’hi prou amb tenir el carnet del “partido” i i el clientelisme electoral!! Una administració digna dels millors articles del sever i critic Lara!!
2.-Em pot explicar algú en quina mena de pais vivim en el que en una oposició per una feina s’hi presenten, 7,44 aspirants per cada plaça?? No hi ha feina en altres sectors? O es que potser es ben veritat la brama que corre de que els llocs de treball en l’administració estan ben pagats, son segurs per a tota la vida, i no cal essforçar.s’hi massa per fer la feina ben feta??? Puc dir amb fonament que hi ha sectors de l’administracióen que això no passa-Conec directament la funció de les persones que treballen en l’ensenyament i de forma indirecta, però molt propera el personal sanitari i els bombers….però no estic gens segur que l’eficiència i dignitat que caracteriza a aquests col.lectius sigui generalitzable a tots els col.lectius de la funció pública!!
3.-Els 1,5 milions d’euros que ha costat la “brometa” no ès un cas claríssim de malversació de diners pùblics?? Algú serà acusat per aquesst flagrant delicte???
4.-Politicament tot aquesst “affaire” no fa més que validar les tesis espanyolistes i centralitzadores. Si una administració “autonòmica” es ineficaz i cara, per a què la volem??
5.-Aquesta patuleia de borinots que ens governa vol dirigir un pais independent?? Tan poca cosa som els catalans que no ens mereixem un govern intel.ligent, honest,treballador i eficaz?? Per a quant una bona neteja i sanejament de les nostres institucions?
Au!!, home!!, foteu el camp d’una vegada i deixeu que s’hi possin persones que saben fer la seva feina…que prou n’hi ha!!

Maria Teresa San
Maria Teresa San
02.05.2023  ·  06:41

Prou de carregar contra el funcionariat. De funcionaris n’hi ha de molts tipus i, com en el sector privat, gent de tota mena.
Estem massa avessats a carregar-nos col.lectius d’una revolada. Una mica més de respecte per la feina ben feta de milers de funcionaris públics d’aquest país. No ens vulgueu culpabilitzar d’aquest desgovern que patim.
Pel que fa a les crítiques al sistema utilitzat per administrar aquestes proves, totalment d’acord. Conec d’aprop tres casos d’opositores que fa mesos que es preparaven per les proves de dissabte i que van patir aquest caos i ara, a més, pateixen la incertesa de no saber si hauran de tornar-s’hi a presentar. Això és un total desinterès en les persones. Dimissions ja!

ENRIC ROIG
ENRIC ROIG
02.05.2023  ·  06:46

No és només la incompetència d’una colla de vividors dropos i irresponsables. Cada día que passa demostren més clarament que la covardía els impedeix d´accomplir amb els seus compromisos electorals i que la por a perdre la nòmina, d’altres ingressos per altres conceptes, la posició social i la vergonya personal -si en tenen- fa que facin al gobierno i al estado -I GRATIS PER A MES VERGONYA- la feina bruta d’anar destruint la capacitat i els instruments per a governar Catalunya. Aquesta mala gent està assassinant Catalunya.
El estado ñ té ben tancades, sembla, en una caixa forta ben protegida les gónades de molts catalans, que segueixen mirant la tele sense preveure el futur que els espera, i silenciosos segueixen consentint des de casa.

Marta de
Marta de
02.05.2023  ·  06:58

ERC ja va demostrar la seva ineptitud amb el tripartit.
Prepotència i incompetència, aquest és el seu tarannà. On jo visc, a Sant Feliu de Llobregat han entrat a governar aquesta darrera legislatura amb els comuns i el tarannà és exactament igual. Enveja tenim els que vivim a Mas Lluí dels nostres veïns de Sant Just.

Salut Carbonell
Salut Carbonell
02.05.2023  ·  07:00

El igual que el senyor van Gerber, jo que vaig fer tota la meva vida professional a l’estranger tampoc havia sentit avparlar mai d’oposicions fins que vaig tornar a viure a Catalunya. Estant jubilada per sort. A mes de les raons que explica el senyor esmentat hi ha també, penso , la de tenir el mitjà perfecte de colocar a qui ens interessa. El mateix passa en la contractació de les empreses privades. I si no fos prou, amb aquest sistema privent al jovent de poder obtar al funcionariat fàcilment. I així es priva al país de professionals amb experiències i amb formacions de gran vàlua pel país. Cal ser conscients que els països avançats com és Holanda el nombre de professionals de gran vàlua estrangers i formats a l’ estranger formen gran part del professorat, especialment universitat. Estem lluny, molt lluny ….. desgraciadament.

josep ortinez
josep ortinez
02.05.2023  ·  07:27

I quin concurs ha guanyat aquesta empresa?
I sense fraccionar?
Algú em pot explicar com pot ser que si tries una empresa competent et volen fotre a la presó, però si en tries una de totalment incompetent no passi res?

Francesc Rodríguez
Francesc Rodríguez
02.05.2023  ·  07:45

La millor oposició per ser funcionari en aquest estat fallit, ara per ara, és dur el carnet del partit a la boca, el millor currículum, homes i dones de partit, que no han pencat a la seva vida, endollats i cap a dins. Així són els polítics d’aquest govern de fireta. Un despropòsit, una veritable vergonya…en termes futbolístics, vermella directa.

PAU BOLDU
PAU BOLDU
02.05.2023  ·  07:46

Encarrer.ho a una empresa de Madrid es propi d’independentistes españols d’ERÑ. A Catalunya Señorito Aragoneshi han empreses molt millors. Encarrec sense concurs ni publicitat, quin desgovern malversor i germans ferrovial. Junqueras, i si plegues, gestor de porqueries i malifetes?

Carles Serra
Carles Serra
02.05.2023  ·  07:50

Si apreciat Vicent i subcriptors, aquesta és la realitat de la gestoria que controla uns polítics/partit d’ER.
Mare meva, més d’un milió € a la brossa.
Però si uns dels guies d’aquesta secta és en Rufián, ja que dir el de la mà dreta del Judes Junqueres d’n Sergio Sol ; ja marca el nivell i els valors nyordos impregnats en aquesta gestoria mal anomenada govern de Catalunya.

Maria Verdaguer
Maria Verdaguer
02.05.2023  ·  07:53

I la despesa inútil que va representar l’estudi per fer els jocs olímpics d’hivern?
Una proposta, la dels jocs olímpics d’hivern, que mai s’ha aclarit quins interessos hi havia al darrere i que era d’una absurditat, la sequera actual ho ha evidenciat més encara.
La defensora: Laura Vilagrà, que dimiteixi ja i la resta dels membres del govern

Edgar D'Andrea
Edgar D'Andrea
02.05.2023  ·  08:07

No cal fer-se cap il·lusió. Per a ERC dimitir només és un nom rus.

Pep Agulló
Pep Agulló
02.05.2023  ·  08:42

VENTALL DE COMENTARIS CARREGATS DE RAÓ…

La ineptitud, la incompetència i la corrupció del govern autonòmic són assumides en la normalitat institucional perquè aquest poder està dissenyat a imatge de la poder central de l’Estat on el despotisme i la violència contra la ciutadania és marca del règim neofranquista.

Avui parlem de les opos, però i els trens i la justícia, etc…La manca d’inversions és del tot política per ofegar el país. El desficaci també els va bé.

El progrés i l’eficàcia, quan s’ha donat en forma de lleis aprovades per la Generalitat, han sigut violentament segades pels tribunals espanyols.

És una llei no escrita, però pel que fa a la intel·ligència i l’eficàcia de la gestió del país, tampoc Catalunya no pot “superar” Espanya. Dit això, el govern català de la mà d’ERC ja ho practica d’ofici i n’és alumne avantatjat…

PS. Ah! Deixeu de considerar el col·lectiu del funcionariat com una mena de secta de ganduls, indolents o ineptes… és del tot injust i derrotista.

Francisco Sánchez
Francisco Sánchez
02.05.2023  ·  09:02

Molt d’acord amb la Sra. Anna Casacuberta (22:13h): “Tenim el govern dels més ineptes”. Sí, i tant que sí. I el tenim perquè nosaltres l’hem votat. I el tenim, també, perquè encara no els hem fet tots fora. Breu: el tenim perquè també nosaltres som uns ineptes. Tenim el que ens mereixem (col·lectivament).

Agustí Delgado
Agustí Delgado
02.05.2023  ·  09:11

Com diu en Víctor Serra, “ERC no s’equivoca mai ni és responsable de res que vagi malament”. Amb això està tot dit. Aquesta arrogància amb què pretenen amagar les vergonyes és la que els enfonsarà. Esperem que els seus votants no triguin a obrir els ulls.

Geroni Garcia
Geroni Garcia
02.05.2023  ·  09:44

Moltes persones creuen que privatitzar els serveis publics en general, es lo millor, i jo ,els i dic que no,privatitzar es mes corrupcio i malversacio de caudals publics, dons els controls per el que passan els serveis es minimitza i son mes manipulables per els politics de torn que al cap i la fi es el que volen,si algun servei public no rendeix prou no mireu el funcionari si no els alts carrecs poaats a dit i politics que no donen la talla,per tant aixo que ha passat no es un error ,es un negoci que no a sortit be.

Lluís Paloma
Lluís Paloma
02.05.2023  ·  10:02

Crec que necessitarem tanta informació com sigui possible donar-nos sobre quines alternatives hi ha a ERC, JxC i CUP, especialment a l’esquerra, on crec que estem bastant descoberts. La idea és fer una substitució de partits mitjançant el vot. Tot i que crec que també al públic castellanoparlant se’ls haurà de donar idees sobre que tenen alguna alternativa presentable als grans partits, i que la manera de canviar les coses és no votant als de sempre. Tothom a Catalunya hem de fer un pensament, a tots els nivells, o no ens en sortirem.

Víctor Torguet
Víctor Torguet
02.05.2023  ·  10:21

Suposo que tots estem d’acord en que ja fa un temps que a les administracions sembla que només puguin arribar ineptes que tinguin com a màxima virtut el comportament de “titella perfecta”.
Són gent sense carisma, sense lideratge, gent gris, repetidora de consignes, incapaços d’articular discursos il·lusionants o d’impulsar idees brillants. Són gent que amaga el seu vuit competencial amb una supèrbia i altivesa permanents. Gent incapacitada pel pacte, al·lèrgica a sol·licitar col·laboracions d’experts i amb aversió a l’anàlisi i la planificació. Gent que per arribar a on son únicament han hagut de superar amb èxit un càsting d’oratòria, de baixada de pantalons i d’obediència acrítica a l’amo. Suposo que dins de la seva mediocritat (millor dit, inutilitat) destaquen la mancança d’empatia, una gran ambició personal, una habilitat innata per la mentida i una absència total d’ètica i escrúpols.
Son gent d’estudis universitaris discrets o inacabats i d’experiències professionals encara més discretes o inexistents fora del partit polític. Així doncs, no tenen ni formació rellevant ni experiència real. Són gent que una vegada han assolit un lloc rellevant al partit, el seu CV ha florit amb una pluja de múltiples postgraus, programes màster, col·laboracions, etc. M’agradaria que un dia VW fes un estudi d’investigació sobre el mercat negre de titulacions i contractacions “fantasmes” de nens/nenes promesa de la fauna política per tal d’omplir els seus currículums secs i decrèpits como els actuals embassaments catalans.
Gentola d’aquesta mena, d’una inutilitat tal que els ha portat a viure exclusivament de la política fent tants pactes amb el diable com calgui (doncs el món real se’ls cruspiria d’un mos), en tenim a cabassos a les darreres fornades.
Alguns noms (dels moltíssims amb que han anat sembrant els partits) de la política catalana: Pere Aragonès, Gabriel Rufián, Ada Colau, Janet Sanz, Jèssica Albiach, Xavier Garcia Albiol, Miquel Iceta, Salvador Illa, Albert Rivera, Inés Arrimadas,.. uuuffff
A nivell estatal la situació és similar: Pedro Sánchez, Pablo Casado, Santiago Abascal,…
És cert que alguns ja no són tan joves, però el desplaçament temporal del llindar superior d’edat dels polítics “veterans” (Xavier Trias, Ernest Maragall,..) els ha rejovenit. De fet, aquesta recuperació de polítics que s’apropen als 80 anys s’explica per la mediocritat tan explícita de les generacions més joves (els EUA són una prova amb la parella Biden – Trump).

En fi, la cursa cap a la destrucció de la Democràcia i de l’Estat del Benestar, que ens porta acceleradament a una feudalització social en un marc de Capitalisme desbocat, no es pot permetre “estrelles” de la política (amb les seves ombres i clarors) com els Kennedy, Conrad Adenhauer, Salvador Allende, Golda Meier o Nelson Mandela. Aquesta destrucció del progrés social només es pot fer amb uns líders polítics grisos i teledirigits pel Sistema com els que tenim.

D’una altra banda, està molt clar que a Catalunya actualment, tant des de l’Ajuntament de BCN com des de la Generalitat, n’hi ha un programa ben clar d’execució de l’enderrocament del país. Tant l’equip de l’Ada Colau com del Pere Aragonès estan fent un mal descomunal (i perfectament mesurable) de pauperització de Barcelona i Calalunya amb els governs “aparentment” més febles de la història.
El fet real és que no ho són de febles. Tenen tot el suport del Sistema espanyol de dinamiters anti-catalans.

Si us plau, ajudeu a comunicar a tothom que calgui quina és la realitat d’avui. Qui és l’autèntic ENEMIC de Calalunya, del nostre futur com a Poble, com a País. Els partits de Colau i Aragonès han fet tant de mal (o més si ho mirem des de la perspectiva intel·lectual i emocional, pel nivell de traïdoria inherent) com podrien fer els partits espanyolistes.

PD: Re-Organització de l’Independentisme ja !!! Llista Cívica ja !!! (amb o sense l’ANC. És molt urgent !!)

Melitó Camprubí
Melitó Camprubí
02.05.2023  ·  10:42

Pel que fa al tema de fons, m’adhereixo al comentari del Sr. Eduard Riu. El somni humit de privatitzar l’administració, ve de lluny i de partits corruptes.

Ignasi de
Ignasi de
02.05.2023  ·  11:02

Tinc gent amiga que ha fet aquestes oposicions. No hi ha dret. És un “NoGovern”. Demano la dimissió del petit i poc honorable Peret Aragonès.

Jordi Peiró
Jordi Peiró
02.05.2023  ·  11:21

Bon dia, quan el que prima és la lleialtat i l’amiguisme, el talent i l’eficiència desapareixen. Només mires cap a dalt i no cap a baix que és el que has de gestionar. Podem tenir altra cosa però, cal q la gent, els consumidors i els votants siguem coherents.
Més Cilaweb i menys premsa comprada pel poder i el diner

Marc Adell
Marc Adell
02.05.2023  ·  11:24

El problema no és el concepte de la privatització (que una tasca la faci el sector civil de la societat), perquè al final és una eina més en la majoria de casos desitjable (el sector públic agradi o no és ineficient, necessari en alguns casos però ineficient en la majoria).

El problema és el concepte de privatització-club-d’amics que consisteix en crear una xarxa de favors i clientelismes amb amiguets que després els hauran de tornar (corrupció). I això en la majoria de casos ve associat a descontrol, pressuposts exorbitats i manca de seguiment i exigència de responsabilitats.

El problema i única responsabilitat és del govern, de no haver comprovat i avaluat la feina. Els funcionaris sí que serveixen per això.

Maria Teresa Bargalló
Maria Teresa Bargalló
02.05.2023  ·  11:28

Sr. Miquel Matas, no pot fer aquesta generalització (La ineptitud de la que parleu no és només dels polítics, és dels funcionaris, no us enganyeu son uns aprofitats i com que no volen treballar ni un dissabte a l’ any han provocat que contractin una empresa de Madrit.). El govern ha decidit no implicar els funcionaris i subcontractar l’empresa de Madrid. A un funcionari li poden exigir que treballi un dissabte per necessitats del servei i ho ha de fer. Informi’s abans de parlar.

Marc Renau
Marc Renau
02.05.2023  ·  11:51

Convé recordar que l’argument principal d’ERC per no investir Puigdemont president el 30 de gener del 2018 era que calia un govern “efectiu”. Recordo perfectament, per exemple, que Ernest Maragall deia exactament això.

Ara ERC mana sola, mostrant la seva efectivitat com a govern.

Berta Carulla
Berta Carulla
02.05.2023  ·  12:09

Tant el govern d’Ada Colau com el de Pere Aragonès tenen el suport de l’Estat espanyol i per tant no són uns ineptes sinó que fan la feina precisa encomanada per l’Estat. O, en tot cas, ser uns ineptes és el motiu pel qual l’Estat espanyol els recolza, ja que poden fer amb ells el que volen:, la Colau perquè es ven per quatre quartos i els d’Aragonès perquè passar per davant dels hereus de l’antiga CiU ha estat la màxima ambició de les seves vides.

Francesc Aguilar
Francesc Aguilar
02.05.2023  ·  12:25

“En fi, succeeix sempre que les armes alienes o cauen de les espatlles del príncep, o li pesen, o li oprimeixen.”

Maquiavelo, Nicolás. EL PRÍNCEP (Catalan Edition) (p. 50). Kindle Edition.

JOAN MUNDÓ
JOAN MUNDÓ
02.05.2023  ·  13:07

Fracàs de la gestió d’unes oposicions encarregades a Madrid (encara no se per que),. Fracàs continuat de la gestio de RENFE, depenent de Madrid. Digueu-me conspiranoic, però cada vegada s’assembla més a una intenció de boicot al bon funcionament de Catalunya i amb la connivència del govern del Sr. Aragones. Hi ha una voluntat d’anar enfonsant lentament el progrés de Catalunya?

Maria Angels Fita
Maria Angels Fita
02.05.2023  ·  13:16

Quan la próxima enquesta que surti sobre tendencies de vot ens digui que ERC perd alguns vots però que continua essent el “primer partit independentista”, que ningú es queixi.
A cada elecció, dels del 2015, surt una enquesta que dona ERC com a guanyadora o gairebé. I cada cop he pensat que no podia ser. I cada cop he hagut de reconèixer que, una mica amunt o una mica avall, l’encertaven.
Em sento frustrada quan veig tanta indignació que no queda reflectida en els resultats electorals.
ERC hauria de desaparèixer del Parlament i dels Ajuntaments i, en canvi, veureu com tornarán a repetir els mateixos (potser perdran algun escò però no perdran el poder).

Tant si és tupinada com si no, tot això es ben bé culpa nostra.

Josep Maria Boixareu
Josep Maria Boixareu
02.05.2023  ·  14:06

Vergonyós!

jordi Rovira
jordi Rovira
02.05.2023  ·  14:08

Segurament darrera tot plegat podríem trobar la necessitat de sortir al pas d’una situació deficitària impròpia de qualsevol govern modern. No hem pas d’oblidar que l’actual estat de confrontació entre els mateixos organismes de l’estat, comporta que la Generalitat estigui encara immersa en un 155 permanent que ningú no ha retirat. Tal fet no ha de servir d’excusa per a res. Tot al contrari, suposa un argument més per posar de relleu la incapacitat de funcionament de la gestió de l’Estat que imposa el model espanyol. Arribats aquí, la reconstrucció de l’Estat espanyol és imprescindible, i ha de d’ocupar a propis, així com a forasters. La persecució política contra Catalunya, imposa unes mancances de funcionament que s’han de posar de relleu.

Albert Ventura
Albert Ventura
02.05.2023  ·  14:33

Quan els entesos els explicaven el problema estaven mirant el mobil o jugant al Candy Crush.

Jaume Borràs
Jaume Borràs
02.05.2023  ·  14:36

Una secta d’incompetents

Tomas Pérez
Tomas Pérez
02.05.2023  ·  14:45

Res de nou, només una més i el que ens queda de veure i de suportar. La resposta a tot aquest desgavell l’ha donat la B. Carulla.

Marcel Estadella
Marcel Estadella
02.05.2023  ·  14:47

Dona la sensacio que es aplicable la frase d’en Maragall: “vostés tenen un problema i aquest problema es diu 3%”
I el tris es que em temo que es pot aplicar a continuació una frase de l’evangeli: “qui estigui lliure de pecat, que tiri la primera pedra”
Amb aquesta “classe dirigent preparada” no es que no s’arribi a l’independéncia, es que no s’arriba ni a la cantonada. Per a això ja ens val el PSOE o el PP de tota la vida. Em fan sentir vergonya aliena. Com deia en Joel Joan: “ a les seguents….”

Josep Almar
Josep Almar
02.05.2023  ·  15:53

Dimissió del Govern i eleccions
Una comanda de 1.5 mio d’una tacada mentres imputen Laura Borras de fraccionar 250 mil?
El nivell d’amigisme i corrupció es insuportable

Antoni Cuadrench
Antoni Cuadrench
02.05.2023  ·  16:04

Senyors:
Vull recordar que si Junts, no va continuar donant suport a ERC, va ser perquè la decisió es va consultar a la militància i la militància va dir: PROU!
Les males cares dels qui mancats de prespectiva ho van trobar un disbarat, a on són?

Joan Royo
Joan Royo
02.05.2023  ·  19:57

Són una colla d’inútils. L’esquerra que sempre llueix de la “cosa pública” contracta una empresa privada, per a més inri de Madrid per fer unes oposicions. Fan riure si no fóra que juguen amb els diners que religiosament els regalem. Dimissió i noves eleccions ARA.

Ramon Muñoz
Ramon Muñoz
02.05.2023  ·  20:10

Externalitzar/privatitzar l’accés a la funció pública és una immensa contradicció; la constatació de la pròpia incapacitat per facilitar la vida dels administrats.

Agustí Tresserra
Agustí Tresserra
02.05.2023  ·  22:11

La Gestoria no sap gestionar

Josep Vilà
Josep Vilà
02.05.2023  ·  22:37

Les externalitzacions com aquesta o la de Ferrovial són el preu que ERC ha de pagar als españols del PSOE per a seguir remenant el cove de les engrunes.
El seu govern en minoria absoluta ha esdevingut una paròdia i dels seus caps només en pengen fils que mouen des de la capital Madrid.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes