01.06.2002 - 13:24
Vint-i-un mestres de les dues escoles públiques de Calella, La Minerva i Salicrú, han respost al butlletí d’ERC de Calella, l’Opinió, on l’alcalde, Josep Basart, defensa els avantatges que tindrà la futura nova escola pública. Els mestres consideren que l’escola arriba tard i que es farà malament, ja que naixerà petita perquè els alumnes perdran espai de pati i el nou edifici tindrà quatre plantes. Els mestres serien partidaris de fer l’escola en un espai més gran del parc Dalmau.
Ara que el Departament d’Ensenyament ha encarregat la construcció de la nova escola de Calella, per a la qual hi ha un pressupost de 3 milions d’euros, torna la polèmica. ERC de Calella ha llançat un missatge optimista respecte a la nova escola en el seu butlletí, l’Opinió. El cofoisme dels independentistes, que defensen la demolició de l’actual escola La Minerva i la construcció d’un nou centre amb dues classes per curs, que també encabirà els alumnes del col·legi Salicrú, ha provocat l’enuig d’alguns professors dels dos centres. Vint-i-un professors han fet una carta en què afirmen que la nova escola no és una bona opció. Els mestres argumenten que a l’espai on ara hi ha 200 alumnes n’hi haurà 500 i sostenen que el nou centre escolar, que també se situarà al parc Dalmau, arriba tard i a sobre es fa malament, perquè els alumnes perdran pati i tindran aules més petites.
Malgrat tot això, els mestres reconeixen que és molt difícil aturar la nova escola. També reconeixen que no veuen gaire clara la proposta que han fet els independents i el PP, tots dos a l’oposició, perquè la futura escola estigui a la fàbrica Llobet-Guri. Per a ells, el millor seria que la nova escola ocupés més espai del parc Dalmau, cosa que és inviable, segons ha explicat l’alcalde, Josep Basart. En aquest sentit, ha recordat que el projecte de la nova escola pública, les obres de la qual començaran aquest mateix estiu, prové de l’anterior mandat, quan governaven CiU i el PP. “Nosaltres hem acceptat bona part de les propostes que ha fet la comunitat educativa” s’ha justificat.