Margallo: si els has de comprar és que no t’estimen

«Margallo està amargat. Creu que Rajoy l’ha tractat de manera injusta i és una autèntica bomba de rellotgeria amb dues potes, desbocat en les seues opinions»

Vicent Partal
Vicent Partal
24.03.2017 - 06:54
Actualització: 24.03.2017 - 07:54
VilaWeb

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

L’episodi de les declaracions de José Manuel García-Margallo a la tertúlia de 13TV, que han somogut cel i terra després de ser difoses i contextualitzades per VilaWeb, amaguen un missatge clar que no és el que ell vol donar. Aquest missatge és que el nivell de comprensió respecte de tot això que fa Espanya és tan baix que no han tingut cap més remei que comprar les adhesions. Comprar-les. Ell se’n vanta, d’això, però jo li recomanaria molta prudència: mai de la vida una adhesió comprada no ha estat una adhesió sòlida. Els pactes que es fan forçats no són mai de fiar.

Les seues paraules són contradictòries. Perquè primer diu que tothom està d’acord amb Espanya, però immediatament explica que ha hagut de treballar tant i tant comprant declaracions per mig món. Com quedem? Tu no compres aquell qui està d’acord amb tu i comparteix els teus principis. En tot cas compres aquell qui no pots convèncer amb arguments i quan no tens cap més remei.

Margallo està amargat. Creu que Rajoy l’ha tractat de manera injusta i és una autèntica bomba de rellotgeria amb dues potes, desbocat en les seues opinions. Aquestes declaracions creen un problema diplomàtic important per a Espanya i han tingut una recepció terrible en els països acusats. Els governs, de moment, s’han ventat les mosques com han pogut, però el debat polític els ha arribat i els obligarà a donar explicacions. Explicacions, d’una altra banda, ben difícils de donar. El govern letó, per exemple, podrà explicar que negocia d’amagat del seu parlament i del seu poble?

El qui va ser ministre d’Afers Estrangers i de Defensa fins fa dos anys, Artis Pabkris (del PP!) ahir ja va respondre a Margallo amb molta contundència: ’Els acords secrets, si n’hi ha, tenen poc recorregut com a norma perquè manquen de fonament moral.’ Poc recorregut, diu, senyor Margallo. I difícilment algú podria fer més diana amb una sola piulada i fer-li més mal. Perquè li diu, senyor ex-ministre, que això que es vanta tant d’haver aconseguit no és gens sòlid i tindrà poc recorregut quan passen les coses que han de passar. Com espere que tindrà ocasió de comprovar vostè mateix ben aviat.

 

[Bon dia] –Ahir es va confirmar que el 14 d’agost les Nacions Unides estudiarien la proposta d’ampliació de l’espai marítim portuguès fins a dues-centes milles. La proposta portuguesa inclou la reivindicació de les illes Salvatges, un territori poc conegut però que en aquesta delimitació és important, perquè retallaria d’una manera important les aigües i la zona econòmica de les illes Canàries. L’afer serà font d’una intensa batalla diplomàtica i política entre Espanya i Portugal.  A VilaWeb ja en vam parlar fa mesos en aquest article.

–El raper Valtònyc ha estat cridat avui per l’Audiència espanyola a presentar-se al jutjat d’Inca. Seguirem amb atenció el que hi passe.

–Fa pocs dies Nova Zelanda va dotar de personalitat jurídica un riu i ahir va ser l’Índia que va convertir en persona jurídica el Ganges i el Iamuna. No tinc cap posició personal sobre la qüestió, no sé què pensar-ne, però em resulta molt curiós que després de tants segles de burocràcia la novetat arribe per parelles i en pocs dies.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
23.03.2017  ·  22:51

Sembla que el règim es comença a descompondre. Deu resultar difícil negociar res amb uns personatges convençuts de la seua pròpia importància, que sistemàticament pensen que la seua llengua és superior a qualsevol altra i que, a més a més, no són capaços de bastir cap argument seriós. De manera que, si l’ex-ministre Margallo continua declarant, més d’un govern es veurà obligat a donar explicacions als seus propis ciutadans. En qualsevol cas, és molt gratificant veure com de contundentment i com de pressa li han començat a arribar les respostes. No només estan sols. Se’ls nota. I resten només 190 dies. Cada vegada, menys. Per cert. per a veure un termòmetre de la situació, només heu de comparar els somriures de Francesc Homs i de García Margallo d’ahir.

Joan Ortí
Joan Ortí
24.03.2017  ·  00:33

Estic una mica tip de totes aquestes empastifades de si l’Operació Barretina que si l’Operació Catalunya de les clavegueres de l’Estat; de tot plegat, ells fan el seu paper el paper que tenen de fer com a franquistes, de pensament únic de dictadors. No oblidem que no estem davant d’uns partits conservadors de dretes com en qualsevol altre país democràtic, estem davant d’un regim dictatorial.
Ja ho hem comentat moltes vegades, que el poder dels tres o quatre estaments no son independents perquè no és funciona en democràcia, funcionen amb l’ordeno i mando; l’executiu, el legislatiu, el judicial i la premsa tot està en el mateix sac, tot forma part de la monarquia espanyola parlamentaria i bananera.
No perdem mes el temps amb aquestes historietes perquè les tindrem cada dia. (Per suposat que s’han de denunciar als tribunals internacionals). Però no ens podem distreure i hem de saber a quin minut de joc ens trobem i per tant quants en falten per acabar el partit. Partim del coneixement de que a casa nostre hi tenim al davant, al PSC al PP i ha Ciutadans, i ha sis-cents kilòmetres al govern de l’Estat.
Crec que hem de parlar mes de nosaltres, de com va avançant el full de ruta, de les mogudes que en aquests propers mesos haurem de fer, -i per tant i com a conseqüència- de com ens hem d’anar organitzant i ha quines accions haurem de respondre massivament per al dia de la desconnexió total i definitiva.

Joan Rubiralta
Joan Rubiralta
24.03.2017  ·  00:34

Tant de temps treballant per enaltir la Marca Espanya i resulta que quan aquest estat té el problema més greu que es diu Catalunya, ha d’anar per mig món intentant comprar opinions i fent xantatges (encara que aquesta paraula no l’ha dit però es pot deduir del seu discurs). Admet que va ser dur fer aquesta feina bruta, però com no ho hauria de ser si el que pretenia és que un estat canviés de parer perquè un ministre espanyol el ve a visitar i li digui què pot dir i què no ha de dir sobre la nostra lluita per la llibertat?
De tota manera, ja s’ha vist que el resultat és d’una pobresa desesperant, que serà ràpidament desmuntat quan Catalunya proclami la seva sobirania amb la república i quan comenci a haver-hi països que potser ha visitat, reconeixent i saludant el nou estat català. Llavors sí que li vindran tots els patiments.
D’altra banda, haver de comprar opinions a canvi de favors fa que ens puguem preguntar de quina mena de favors es tracta.Són comercials, són econòmics, són militars, són beneficis turístics o baixades d’impostos si vénen aquí? I algú amb dos dits de seny es pot pensar que encara que ara hagi aconseguit alguna influència en la opinió d’algun país, ho mantindran en un futur proper? Així, jo voldria que el ministre fos més clar i expliqués els favors que va haver de fer concretament i qui i quan els pagarà? Segur que els partits unionistes no diran res d’això. Tot plegat, misèria moral, vergonya i una nova patinada d’Espanya.

Josep Codina
Josep Codina
24.03.2017  ·  00:35

No ens podem estranyar que facin intercanvis de favors, ja que es la seva manera (diem ne) de governar de tota la vida entre polítics, empreses, multinacionals i loovis de totes menes, sembla que desconeixen la diplomàcia l’ètica i la filosofia de la justícia.

Oriol Agell
Oriol Agell
24.03.2017  ·  00:35

La resposta de l’ex-ministre letó, eloqüent pel to amb què l’ha fet, fa pensar més aviat que es va tractar de xantatges o amenaces. I l’incident gairebé inexplicable de la versió espanyola manipulada de la resposta de Juncker sobre Catalunya poc abans del 27-S degué haver passat pel mateix modus operandi. I tants d’altres, com en el terreny de les federacions esportives internacionals, etc.

Xavier Jordi Farré
Xavier Jordi Farré
24.03.2017  ·  00:38

Observació 1: Si has de demanar favors (i sobre molt grans) per a que algú favi unes petites coses per tu, que no és res més que donar unes declacions de pocs segons, és que vas molt necessitat.

Observació 2: Si reconeixes públicament que deus tants favors, no te n’adones que estàs admetent públicament que ets un deutor que no té paraula i que queda a deure, incumplidor, sense serietat, mostres debilitat, i de retruc, tens una intel·ligència bastant limitadeta?

Observació 3: Davant de l’electorat vols dir “ho sento, jo he fet tot el que he pogut i més, però si tot això no serveix de res, que per cert ja estic entreveient que ho tenim perdut, doncs vull que sapigueu que hem remogut cel i terra i que no ha estat per culpa nostra, perquè nosaltres hem fet de tot! Tot lo possible en democràcia, clar, perquè sinó…”, però estàs dient “sóc un fracassat”.

Lluís Paloma
Lluís Paloma
24.03.2017  ·  00:38

Després de tan esperar des de Madrid que nosaltres ens baralléssim com gats… es barallaran ells? Bravo!

JESUS CASTELLS
JESUS CASTELLS
24.03.2017  ·  00:53

Vicenç ets més lúcid que una pilota d’or
Gracies

Andreu Fàbregas
Andreu Fàbregas
24.03.2017  ·  07:55

I els sempre tan ‘parlanchins’ de CSQEP (Coscubiela, Rabell, Fachin, Doménech, etc.), perquè callen ara? amb això del Margallo.

Jaume Calsapeu
Jaume Calsapeu
24.03.2017  ·  09:12

Com se’n diu comprar amor amb diners?…anar de…?

Jaume Calsapeu
Jaume Calsapeu
24.03.2017  ·  09:15

Com se’n diu comprar amor amb diners?…anar de…? es tractar als altres de…?

Jaume Calsapeu
Jaume Calsapeu
24.03.2017  ·  09:23

Encara no tinc clar si comprava o venia.

Bartomeu Mestre
Bartomeu Mestre
24.03.2017  ·  10:19

Estat de dret? Bé, un poc sí: Estat de DRET.es

Jordi Serramià
Jordi Serramià
24.03.2017  ·  10:21

Fantàstic! Notícia excel·lent! Ara resulta que comencen una guerra de declaracions sobre el procés! L’enemic està debilitat, li manquen la visió general del problema i una voluntat clara d’afrontar-lo, però si no entens l’abast del mateix és impossible que puguis oferir una solució

Enric Benages
Enric Benages
24.03.2017  ·  11:37

En política (en la internacional també) és corrent donar a canvi de… quan els interessos no son coincidents . És doncs evident que en Margallo ha anat a comprar adhesions perquè té paisos
que son més propers en els seus interessos amb Catalunya que amb l’Espanya de Margallo.

Pep Agulló
Pep Agulló
24.03.2017  ·  12:58

El nacionalisme espanyol, els governs, les institucions,.. estan tan avesat a que poden fer el que vulguin, tenen la fiscalia al seu servei, que no miren prim. Ens pensem que actuen barruerament, ca ! simplement no els passa res. Ells són la llei. Diran que és una frase fora de context…
Però com bé pregunta Andrèu Fàbregas, i aquells que en diuen l’esquerra monàrquica?

Estan atrafegats preparant denúncies al TC pel referèndum.

Albert Miret
Albert Miret
26.03.2017  ·  10:41

Senyor Partal. Només felicitar-lo per el seu editorial. M’entusiasme com escriu. M’he petat de riure de les continues contradiccions d’aquest personatge tan mediocre, que pretén comprar polítics dels de debò amb promeses que tots saben que incomplirà. Si a més els va prometre diners, encara deuen riure ara, perquè ja tot el món sap que Espanya està endeutada fins al coll.

Més notícies

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €