Un centenar de persones van acudir ahir a la caminada i al dinar popular contra la prolongació de l’autopista C-32 fins a Lloret de Mar. Els participants en l’acte, organitzat per la plataforma Aturem la C-32, van poder veure paratges naturals, com ara Sant Pere del Bosc o el santuari del Vilar, per on és previst que passi.

Arran de la polèmica que va suscitar el projecte d’ampliació de l’autopista, la Generalitat va anunciar que s’aturaria fins al mes de gener.

Dos estudis contraposats
Joan Mora, un dels portaveus de la plataforma Aturem la C-32, explicava ahir que aquest estiu, gràcies a una campanya de micromecenatge, l’entitat havia encarregat un estudi de mobilitat sobre el trànsit que circula per les carreteres GI-682, la C-63 o la GI-600, que connecten Vidreres, Blanes i Lloret de Mar. Ara volen contraposar aquest estudi amb les dades d’un altre estudi, encarregat per l’Ajuntament de Lloret de Mar a una empresa privada

El consistori va considerar convenient de fer aquest estudi per tenir dades ‘objectives’ sobre el trànsit que hi ha en aquestes tres carreteres a l’estiu. Segons l’ajuntament, en el projecte d’ampliació actual només hi ha un document que fa referència al mes de març, quan no hi ha el màxim flux de vehicles. ‘No és igual mirar de convèncer de la necessitat de l’autopista amb unes dades que amb unes altres; volem tenir les més objectives possibles’, va dir el batlle Jaume Dulsat.

Les consultes populars
Tan l’anterior equip de govern de Lloret de Mar com l’actual volen que s’allargui l’autopista. No obstant això, el ple del consistori va aprovar de fer una consulta popular al municipi per saber l’opinió de la ciutadania. ‘A Blanes es va tombar una primera moció per a fer la consulta, però amb el nou equip de govern hem aconseguit de forçar que en el pròxim ple es torni a tractar d’aquest tema i, de moment, comptem amb el suport necessari perquè pugui tirar endavant’, deia ahir Mora.

L’entitat continuarà informant a la ciutadania sobre els perjudicis de la prolongació d’aquesta carretera, però el màxim objectiu que persegueix és que aquests dos consistoris de la Selva es comprometin a fer la consulta.

‘Volem que s’estudiïn les alternatives, que s’ampliïn les carreteres que ja hi ha, i així no caldrà fer aquesta ampliació’, diu Mora. Segons ell, el projecte actual preveu un cost de 70 milions d’euros per construir un tram d’autopista de 7,6 quilòmetres de llargada. ‘La nostra opció és molt més econòmica i no arriba ni a la meitat d’aquest pressupost’, diu. En principi, l’entitat espera rebre els resultats del seu estudi aquesta setmana i a mitjan mes poder-lo comparar amb les dades lliurades pel consistori.

Fes-te'n subscriptor i construeix amb VilaWeb25 el diari nou que els Països Catalans necessiten ara.

60€/any | 18€/trimestre
120€/any | 35€/trimestre

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.