19.02.2016 - 22:00
|
Actualització: 20.02.2016 - 17:12
El Mobile World Congress (MWC), amb unes dimensions colossals i una concentrada agenda en quatre dies, pot ser un malson per als visitants, especialment si no hi han assistit mai abans. Pensant en tots ells, un ex-alt càrrec d’Uber i de Dropbox, Lars Fjeldsoe-Nielsen, ha publicat a partir de la seva llarga experiència amb el MWC una ‘guia de supervivència’ per als desenvolupadors i emprenedors que seran la setmana que ve al recinte de Fira Barcelona.
Enamorat declarat del congrés, Fjeldsoe-Nielsen té molt clar que la presència de Dropbox el 2011 a Barcelona va ser ‘el catalitzador clau per al seu gran període de creixement com a empresa, amb centenars de milions de nous usuaris’. Per aquell bon resultat i unes quantes experiències més, ha decidit de compartir amb tothom vuit bones lliçons que ha après durant quinze anys d’assistir al MWC.
El primer consell que dóna fa referència al cost en diners i temps d’anar-hi. Cal planificar bé els vols i l’allotjament, diu, per a estalviar diners: ‘Perquè Barcelona no és barata.’ ‘I si creus que la setmana que hi hauràs de dedicar seràs més productiu a casa que no a la fira, el meu consell és simple: queda’t a casa!’
Si és tan costós anar al MWC en termes de diners i temps, la seva segona recomanació és preguntar-se realment per què s’hi vol anar. ‘Això significa preguntar-se què en pots treure’, diu, i recomana plantejar-se objectius concrets.
Planificar-se les reunions i les oportunitats de contactes és el tercer consell de Fjeldsoe-Nielsen, una vegada ja ens hem convençut que hem d’assistir al MWC. Amb més de noranta mil congressistes i dos milers d’expositors l’any passat, és complicat de fer-s’hi veure, però ens hi pot ajudar fer servir bé eines com LinkedIn i ‘disposar d’una llista completa de totes les festes i esdeveniments nocturns’ al voltant del Mobile.
Espavilar-se per aconseguir passis gratuïts i fullejar cada dia la revista publicada per l’organització són unes altres recomanacions de veterà congressista, com també no confiar-se en la connexió del mòbil, encara que siguem a la principal fira dels mòbils: ‘Una qüestió simple, però important: assegura’t que tens prou dades de roaming del teu operador (o compra una targeta SIM local), perquè sinó t’arribarà una factura més cara que la de l’hotel!’ I cal no oblidar-se de bateries extra, per a les llargues jornades al recinte.
Per als desenvolupadors, Fjeldsoe-Nielsen els recomana de presentar-se als GSMA Global Mobile Awards: ‘Tan sols que et nominin per coses com millor app o servei, obtindràs una quantitat de visibilitat increïble entre els principals actors del sector.’
I l’últim consell, de fet, és un calaix de sastre on recomana d’anar abrigat perquè a Barcelona ‘pot fer fred al febrer’, prioritzar el metro com a mitjà de transport i utilitzar el sentit comú a la fira i a la ciutat: ‘No deixis el portàtil o el telèfon molt a la vista o exposat, treu-te l’acreditació quan surtis de la fira i vigila la bossa…’