Gran expectació a Austràlia per l’aterratge de l’avió de transport més gran del món

  • L'Antónov An-225, de fabricació ucraïnesa, fa 84 metres de llargada i pesa sis-centes tones

VilaWeb
Redacció
13.05.2016 - 22:00
Actualització: 14.05.2016 - 09:35

La premsa lliure no la paga el govern, la paguen els lectors


Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures

Poques vegades l’aterratge d’un avió pot generar una expectació com la que hi ha avui a l’Aeroport de Perth. Milers de persones esperen en aquesta ciutat de la costa oest australiana l’arribada de l’Antónov An-225, l’avió de transport més gran del món: amb una llargada de 84 metres i una distància entre extrems d’ala i ala de 88,4 metres, pesa sis-centes tones i és dotat de sis motors i quaranta-dues rodes.

El 10 de maig va sortir (vídeo) d’un aeròdrom pròxim a Kíev (Ucraïna) cap a Praga (Txèquia), on va carregar a la seva immensa bodega un generador elèctric de cent disset tones per a una companyia minera d’Austràlia (vídeo i fotos). Després de tres escales tècniques al Turcmenistan, l’Índia i Indonèsia, aquest gegant volador té previst d’aterrar a Perth demà cap a les deu del matí.

La presència per primera vegada d’un Antónov An-225 a Austràlia ha aixecat una gran expectació entre els afeccionats de l’aviació australians. Les autoritats n’esperen no pas menys de cinquanta mil, una xifra a la qual només es va acostar l’aterratge de l’avió supersònic Concorde la dècada del 1980 a l’illa continent. L’aeroport de Perth ha preparat tota una sèrie d’esdeveniments per a rebre el colós aeri, que s’estarà a la pista fins el dia 17.

I no n’hi per a menys: en declaracions a la premsa, el president de l’Associació d’Aviació d’Austràlia Occidental, David Eyre, considera que serà l’única vegada que es podrà veure aquest avió que necessita repostar cada quatre mil quilòmetres al país: ‘És una oportunitat única a la vida i per això hi ha tanta expectació.’

L’Antónov An-225, conegut també com a ‘Mria’ (‘somni, inspiració’, en ucraïnès), fou dissenyat durant els últims temps de la Unió Soviètica per a transportar coets i transbordadors espacials. Actualment es fa servir, en l’àmbit comercial, per transportar càrregues de grans dimensions amb l’únic aparell operatiu que hi ha. Per això és difícil de veure’l aterrar o envolar-se en aeroports.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes