Dagoll Dagom estrena, en format de musical, Maremar, una adaptació de Pèricles, Príncep de Tir de Shakespeare. L’obra, inèdita al país i dirigida per Joan Lluís Bozzo, reflexiona sobre els camps de refugiats i els sofriments d’una població que prova de fugir de la guerra per trobar un futur millor. L’espectacle obre la temporada del Teatre Poliorama avui a dos quarts de nou del vespre.

El muntatge s’inspira amb música i lletres de Lluís Llach. A la direcció musical, els arranjaments i les noves creacions, hi ha Andreu Gallén; la coreografia és d’Ariadna Peya i la producció executiva, d’Anna Rosa Cisquella.

L’actor Roger Casamajor s’estrena com a protagonista en un musical. El repertori, el conformen actors de llarga trajectòria i joves intèrprets. Són: Anna Castells, Cisco Cruz, Mercè Martínez, Marc Pujol, Aina Sánchez, Elena Tarrats, Marc Vilajuana i Marc Soler, que debuta en el teatre professional.

D’aquesta manera, quaranta anys després d’Antaviana i trenta anys després de Mar i Cel, Dagoll Dagom torna amb una obra que vol mostrar com la prevalença de la bondat i l’amor pot ser recompensada més que la maldat.

Podeu veure una de les cançons del musical, una adaptació del poema de Pere Quart ‘Corrandes d’exili’:

Quin és l’argument de la història?
Una nena plora desconsoladament en un camp de refugiats perquè ha perdut els pares. És aleshores quan es troba amb un personatge fantàstic que la consola explicant-li la història de Pèricles, de William Shakespeare.

Pèricles, príncep de Tir, ha de fugir del seu poble i d’altres indrets de la costa de la Mediterrània perquè és perseguit pel dictador d’Antioquia. Durant les seves aventures, Pèricles s’enamora de la filla del rei de Pentàpolis, Thaïsa, amb qui es casa i emprèn la tornada cap a Tir amb la dona embarassada. El vaixell naufraga i a Thaïsa la llencen al mar pensant-se que és morta, després d’haver donat a llum a Marina enmig d’una gran tempesta. Pèricles, desesperat, deixa la seva filla a Tarsus perquè en tinguin cura Cleon i Dionisa.

El cos de Thaïsa apareix a la costa d’Efes, on un metge la fa reviure. Al cap d’uns anys, Marina es converteix en una jove molt atractiva que posa gelosa Dionisa, qui conspira per assassinar-la. L’intent fracassa, però és raptada pels pirates i Marina acaba en un bordell de Mitilene. Cleó i Dionisa expliquen al rei Pèricles que la seva filla ha mort, cosa que el porta a una vida de dol i silenci navegant pels mars.

El vaixell de Pèricles arriba per casualitat a Mitilene i el governador el visita acompanyat de Marina. Quan ella li explica la seva història, Pèricles, ple de joia, s’adona que és la seva filla. Llavors, apareix el metge d’Efes amb Thaïsa i la família es reuneix definitivament.

Per Dagoll Dagom, tota la història de Pèricles és una gran metàfora d’una vida plena de pèrdues i naufragis d’una nena refugiada, que al final del conte recupera l’esperança que algun dia ella també retrobarà els seus pares.

Per a VilaWeb el vostre suport ho és tot

Si podeu llegir VilaWeb és perquè milers de persones en són subscriptors i fan possible que la feina de la redacció arribe a les vostres pantalles.

Vosaltres podeu unir-vos-hi també i fer, amb el vostre compromís, que aquest diari siga més lliure i independent. Perquè és molt difícil de sostenir un esforç editorial del nivell de VilaWeb, únicament amb la publicitat.

Som un mitjà que demostra que el periodisme és un combat diari per millorar la societat i que està disposat sempre a prendre qualsevol risc per a complir aquest objectiu. Amb rigor, amb qualitat i amb passió. Sense reserves.

Per a vosaltres fer-vos subscriptor és un esforç petit, però creieu-nos quan us diem que per a nosaltres el vostre suport ho és tot.

 

Vicent Partal
Director de VilaWeb