04.01.2017 - 11:34
VALÈNCIA, 4 (EUROPA PRESS)
Acció Cultural del País Valencià (ACPV) ha oferit els seus serveis jurídics a l’edil de Gata (Alacant) que este dimarts va denunciar públicament que dos agents de la Guàrdia Civil es van negar a atendre una petició seua per parlar-los en valencià. Alhora, segons ha assegurat l’entitat en un comunicat, també oferix els seus serveis jurídics a “totes les víctimes de discriminació per raons de llengua”.
Segons ha indicat ACPV, a més treballarà també amb la Direcció General de Política Lingüística “per a garantir els drets lingüístics dels valencians”, el que ha sigut una “constant històrica” del seu treball.
En esta línia, ha subratllat que el seu serveo jurídic és conegut per haver guanyat “nombroses” sentències i recursos judicials i per tindre una “llarga experiència” a l’assessorament i defensa de les víctimes de discriminació “per raons de llengua”.
En este sentit, ha avançat que, en constatar que encara continuen existint casos de discriminació “tan greus” com el denunciat pel regidor de Gata Jaume Monfort, en enguany reforçarà el seu Servei Jurídic i la seua Secció de Política Lingüística amb una Oficina de Garantia dels Drets Lingüístics.
Esta oficina oferirà informació, assessorament jurídic, models d’instàncies i formularis, i vies de denúncia, de manera presencial, telefònica i digital, “per a avançar de manera efectiva i decidida en la garantia dels dels drets lingüístics dels valencians”.
Més enllà d’estes mesures “immediates”, ACPV entén que la solució “passa per l’elaboració d’una Llei d’Igualtat Lingüística”, que ja va proposar el mes de març del 2015, “en base al document presentat en aquell moment amb la col·laboració de les universitats valencianes, i que cada vegada ha sigut assumit com a proposta per més agents socials”.