09.09.2003 - 10:47
Calella celebrarà els seus 50 anys de turisme vacacional amb l’elaboració d’un llibre sobre l’evolució i els canvis del turisme a la capital turística del Maresme des del 1953 fins al 2003. El comitè organitzador dels actes conmemoratius ha encarregat la redacció, realització i edició del llibre a Jordi Ten, conseller delegat de l’empresa Publintur, vinculada al Grup Serhs. Ten aposta per titular el llibre Calella, 50 anys de turisme. 1953-2003. El coordinador creu que aquest recull històric del turisme a la ciutat estarà acabat en dos anys.
La intenció de Ten és «fer una base àmplia i recopilar la tradició oral del poble» i això «comportarà elaborar un document que tracti amb criteris de rigor històric, i alhora popular, aquells aspectes que fan referència a l’impacte que ha tingut i representat en l’àmbit socioeconòmic el despertar del fet turístic».
Per a l’elaboració del llibre, Ten revisa sis publicacions de la comarca. Les revistes L’Estela, La Tralla, Serhs, Repòrter i El Nunci i el Butlletí del Maresme turístic, a més de la premsa diària antiga i actual. Ten ha format un grup de treball per comprovar les dades que es recullin durant la investigació. El formen nou calellencs relacionats amb el món de la fotografia, la imatge i els museus i arxius de la població. En un futur, Ten vol crear un equip periodístic que reculli les tradicions orals.
El llibre tindrà un sumari que tractarà del turisme a partir d’aspectes físics, urbans, econòmics i de la vida tradicional de la ciutat al llarg de cinquanta anys. A més de temes com les activitats que engrescaven el turisme o els costos socials que ha comportat.
Ten vol que fets com la pèrdua del sentiment familiar, els primers souvenirs, la propaganda, la visió de l’Església, el càmping o el pla d’excel·lència turística no s’oblidin en el llibre. Així com les experiències i reflexions d’alguns turistes i de promotors i entusiastes del turisme.