Sánchez no toca els ministres de la repressió, Marlaska i Robles

  • En la llista dels ministres de la nova etapa de Pedro Sánchez es mantenen els dos més relacionats amb la repressió contra Catalunya. I això no pot ser un error

VilaWeb
Això és una prova de lectura dels articles de Vilaweb amb veu sintètica, que ben aviat serà a disposició dels subscriptors del diari. Subscriviu-vos-hi ací. Si trobeu algun problema, escriviu-nos a suport@vilaweb.cat.

La llista de ministres del nou govern espanyol té molts aspectes que podrien merèixer un comentari. Del decantament de la batalla entre Ximo Puig i Diana Morant en favor de la batllessa de Gandia a l’assumpció de la cartera de Justícia, ara delicadíssima, per Félix Bolaños mateix. De la resurrecció inaudita i rara d’explicar de Jordi Hereu a la inconcebible idea de posar un apparàtxik de la pitjor tradició com Ernest Urtasun al capdavant de Cultura.

Però, de tota la llista, allò que em sembla més significatiu i destacable és la continuïtat, com si res, dels dos ministres de la repressió –i particularment de la repressió contra Catalunya–, Margarita Robles i Fernando Grande-Marlaska.

Crec que per explicar la definició que en faig no cal un llarg recorregut biogràfic. N’hi ha prou de recordar que Marlaska era el responsable de la policia espanyola durant les protestes del 2019 i el paper de Robles en el Catalangate.

Mantenir, per tant, dos ministres com aquests en un govern que diu que vol encarar la resolució del conflicte català i que vol desjudicialitzar-lo és un mal començament, sens dubte. Però la cosa va més enllà i és molt més greu.

Perquè és notori i prou sabut que tots dos representen, i han representat sempre, la connexió més clara del PSOE amb els poders reals del règim del 78. Fins al punt que s’ha arribat a especular públicament que són, ja eren abans, ministres imposats. Imposats pels de dalt. I mantenir-los ara, amb tot el seu poder i glòria, no casa gens amb l’anunci d’una nova època.

I que conste que no ho dic tan sols en relació amb la carpeta catalana: Marlaska, molt particularment, té una carrera tan llarga com deplorable de permetre pràctiques de tortures o fer cas omís de les denúncies, de violar els drets humans. Fins al punt que posseeix un autèntic rècord de denúncies i condemnes europees. I no cal recordar la proximitat amb el PP que ha mostrat durant la seua vida.

En un afer com aquest, per tant, no podem ser innocents ni benpensats. Pedro Sánchez és conscient, segur, de les implicacions polítiques de la seua decisió. De la decisió de mantenir-los en els dos ministeris armats. I de les interpretacions que se’n faran, que en farem tots. És un senyal, per tant. Ara que ja té els vots.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
20.11.2023  ·  22:04

Mala senyal. I no hem d’oblidar que els socialistes no són de fiar. No ho han sigut mai. La repressió continuarà. És la naturalesa de l’aliacrà. Li picarà a la granota i tots dos moriran ofegats. No ho pot evitar.

Victor Serra
Victor Serra
20.11.2023  ·  22:16

Sí. Mala senyal. És evident que ho ha fet a plena consciència. El que no estic segur és per què ho ha fet. Potser simplement perquè no pot fer altra cosa si vol controlar mínimament els cossos armats. El que és important és què fem nosaltres si aquests ministres “es porten malament”. De moment, amb la beligerància del PP i VOX, són ells els que s’hauran de menjar els marrons.

Gerber van
Gerber van
20.11.2023  ·  22:29

Si no fos per escrit al tractat que havien de dimitir, ningú té dret de queixar. La estupidesa de Junts sembla indefinit. Ara sentirem queixes quatre anys llargues més, perquè Junts no li retirarà mai el seu suport del govern PSOE.

Podriem, d’una vegada, debatre sobre els nostres afers aquí? Perquè em sembla molt més important el què fem nosaltres a Catalunya mateix que el què està passant al país veí.

J. Miquel Garrido
J. Miquel Garrido
20.11.2023  ·  22:37

Que els ministres que formen part de la repressió siguin reafirmats en el càrrec és la conseqüència lògica d’investir com a president algú que forma part de la repressió.

Josep m Uribe-echevarria
Josep m Uribe-echevarria
20.11.2023  ·  22:43

Aquests nomenaments ens anuncien per on aniran els trets d’ara fins el final de la legislatura.Ens esperen quatre anys d’ incompliments,retrets inútils,i excuses de mal pagador.En fi,res de nou.

Asun Tejero
Asun Tejero
20.11.2023  ·  22:45

Ni més ni menys, totalment d’acord amb J.M.Garrido

JORDI PAGES
JORDI PAGES
20.11.2023  ·  22:49

no hem d’oblidar que en els crits de las manis a ferraz, es cridava contra els ministres, especialment marlaska, i potser fer-ho ara seria una mostra de debilitat…jo veig el got mig ple, que Bolaños sigui ara el superministre de justicia es una bona senyal

Joan Font
Joan Font
20.11.2023  ·  22:58

No se per que us sorpreneu, alguns, del que fa el PSOE. El mateix de sempre. Enganyar, mentir i fer el contrari del que ha dit que faria.
El que ens ha de sorprendre es el que fan els partits autonomistes catalans començant per ERC amb el seu president Junqueras i ara amb l’afegit de Junts amb el Sr. Puigdemont al cap de munt. De la Cup ja ni en parlo.
Mai s’hauria de posar ningú dalt d’un pedestal fins que s’ha mort, ja que abans encara et pot decebre.
Esperem que l’ANC engegui la llista Cívica per les properes eleccions. En cas contrari vot nul.

Marc Mateos
Marc Mateos
20.11.2023  ·  22:59

Ui sí, la gran sorpresa!

No calia esperar-ne d’altra si es tracta de la Ñ.
I les que els hi quedaran per entomar a aquells que s’han permès el luxe d’investir un president nyordu, això no ha fet més que començar. Que continuar, de fet.

Que aprofiti als apologetes del pactisme amb Nyordor.

Això de l’Hereu és un gran acudit, com allò de l’Iceta.
Ja ès això Espanya.

Anna Linares
Anna Linares
20.11.2023  ·  23:00

La política per els independentistes cada dia és menys interessant, els hem regalat tota la força que teniem, ens sentim enganyats, frustrats i per tant hem perdut totalment la fe en els polítics, crec que la meva generació que sóc dels anys 60 ja no aixecarem el cap, i al no tenir cap incentiu no te cap interès pels joves i la gent gran, llàstima xq tenim uns activistes molt resistents, però els polítics ens han fallat!

Mònica Vidal
Mònica Vidal
20.11.2023  ·  23:06

Les interpretaxions que se’n faran, Vicent, importen un bledo al sr. Sánchez. Dues reflexions: Marlaska i Robles a) son imposats des de dalt o b) els ha triat ell.

Resposta a a). El masover depèn de l’amo i per tant, a sant de qué ela hem donat un govern.

Reaposta a b) el sr. Sánchez és un “m’agrada la fruita” i, per tant, a sant de què els hem donat un govern.

L’encert històric d’aquesta maniobra me la pot explicar algú?

Roger Dalmau
Roger Dalmau
20.11.2023  ·  23:16

A mi no em sorprèn gens i, pels comentaris i anteriors editorials, no crec que masses persones de l’entorn Vilaweb es sorprenguin que el PSOE no tingui masses ganes de canviar.
La qüestió és si el mediador internacional existeix o no i si fa la feina que ha de fer.
Personalment sóc escèptic, ja ho vaig dir, tot i que tinc l’esperança d’equivocar-me. Si no m’equivoco, caurà tot el castell de cartes, inclosa la promesa de l’oficialitat del català a Europa.
Aleshores l’única opció que tindrem serà saber reaccionar al possible cop d’estat de la dreta, com bé es deia a l’editorial d’ahir. O pesar figues durant 4 anys més…

Josep Jallé
Josep Jallé
20.11.2023  ·  23:19

Res de nou sota la capa del sol.
És un dels “mantra” essencials de l’España / Castilla ” …, sostenella y no enmendalla”.
Encara anem amb el ciri a la ma?.
Salut!.

Joan Benet
Joan Benet
20.11.2023  ·  23:26

Jo em vaig abstenir, així que tampoc tinc gaire a dir. Cap dels partits independentistes va saber convèncer-me de la necessitat de donar-los suport. Espero que deixin contenta la seva parròquia, perquè jo segueixo esperant algú altre.
I que consti que he anat a Bèlgica i a on ha fet falta i em vaig empassar ben feliç els controls fronterers per anar a Perpinyà. Respecte a les promeses dels partits actuals, cobro per adelantat. Les promeses grandiloqüents amb cara de gravetat jo no em foten ni fred ni calor.

Roser Campi
Roser Campi
20.11.2023  ·  23:47

I què esperàvem? Ñ no canviarà. Llista Cívica i endavant.

Joan Benavent
Joan Benavent
20.11.2023  ·  23:52

Comparteixo fil per randa el comentari d’en Joan Benet. Per sortir de l’atzucac, és hora que siguem nosaltres els qui de debò comencem a cobrar per anticipat. Fem que sigui la “nova economia” de l’independentisme. I de les promeses que faran història, rai, com quan t’expliquen un altre acudit suat.

Melitó Camprubí
Melitó Camprubí
21.11.2023  ·  00:01

Ningú ha dit que aquesta seria una legislatura tranquiľla.
Per una banda cal aturar el cop d’estat anticonstitucional que fa anys que prepara Aznar des de la Faes amb el suport del discurs de Vox.
De l’altra cal aconseguir fer passar l’amnistia pel camp de mines de l’alta judicatura aznarista.
Alhora, cal començar a treballar a casa nostra per la fusió, en un únic espai polític, d’ERC i Junts.
Un nou espai lliure de retrets i punyalades, l’única manera de no acabar anb les opcions polítiques que ens queden per defensar l’autodeterminació amb el suport social i la competència personal suficients.
El temps es farà molt curt.

Soledat Balaguer
Soledat Balaguer
21.11.2023  ·  00:32

No tinc dades, però queda clar que Robles és la representant, en tots els sentits d’anada i tornada, del rei, cap suprem de les forces armades.
Malauradament, la majoria dels polítics catalans desconeixen en profunditat el que podríem denominar poder madrileny del reino de España. Entre la mediocritat i la “felonía” sempre guanyen els “felons”.
Venen temps durs. Preparem-nos pels carrers (sense tornar a casa a la nit, aquesta vegada)

Carmen Vilalta
Carmen Vilalta
21.11.2023  ·  00:41

Es cert que no es una bona noticia la formacio d’aquest govern, pero el que passa a Catalunya tambe es greu. Tenim un Parlsment que no parlamenta, un govern que no governa, nomes te 33 diputats, uns partits independentistes que es impossible que treballin junts. Aixi es impossible aconseguir res.
Necessitem noves eleccions i que s’aclareixin les coses

Jaume Riu
Jaume Riu
21.11.2023  ·  01:03

SINÓ NO S’ENTÉN

La clau de la formació de govern a Madrid, consisteix a reconèixer Pedro Sánchez com un titella que no mana gaire, i els seus fils els mouen des de més amunt, de molt més amunt, sinó no s’entén.

Dos punts molt forts de l’economia espanyola els trobem en el lideratge de la indústria i la cultura de Catalunya, i hem observat que en aquests dos ministeris, de fa anys, hi han anat posant ministres catalans, però són els més incompetents en la matèria. Sembla que els ministres d’Indústria i de Cultura no els tria el president del govern perquè, podent triar, seria un contrasentit el fet de voler un equip de govern mancat de lideratge, el tria doncs algú de més amunt per pagar algun preu polític, sinó no s’entén.

A la UE hem observat un fenomen que hi fa pensar, perquè el punt fort de la confederació transnacional d’estats europeus és, sens dubte, la política exterior, i allà hi han posat un català, això sí, però José Borrell és el més inapropiat en la matèria. Està claríssim doncs que aquest càrrec no li han adjudicat a “lo Raier de la Pobla” per mèrits de competència política o professional, sinó per pagar algun preu polític, sinó no s’entén.

El cas de Margarita Robles i de Fernando Grande-Marlaska són l’evidència objectiva de que els ha triat algú de molt amunt, de molt més amunt, que no vol que Pedro Sánchez pugui complir de cap manera allò que ha signat en l’acord de pau amb Junts. Es mantenen aquests dos ministres per fer fracassar el reconeixement del genocidi secular de Castella i del regne d’Espanya contra Catalunya i per fer fracassar l’oportunitat històrica de buscar una solució política al conflicte, sinó no s’entén.

Xavier Gràcia
Xavier Gràcia
21.11.2023  ·  02:02

Veig moltes ganes d’interpretar però realment no sabem què passa pel cap de Pedro Sánchez. Posats a especular, ha pogut considerar que en aquest moment d’agitació feixistoide era més prudent mantenir l’ordre amb dos ministres experts. Si ha d’acabar petant el ministre de l’Interior, no és millor que sigui un que ja està mig cremat? Em sembla més interessant el tracte donat al PSC, propi d’una persona amoral com sembla que és Sánchez: un sol ministeri i a sobre raro raro.

Salvador Molins
Salvador Molins
21.11.2023  ·  05:15

Fins i tot Vilaweb s’està transformant en un satèl·lit del tripartit encaixista i espanyolitzador de fet “Junts/Puigdemont, ER, PSOE”.

Darrerament només parleu d’Espanya, Espanya i Espanya. Cada vegada tinc menys feina a llegir, ni Ñ, ni Junts, ni ER, ni Puigdemont, tot el que fa olor d’això procuro ni mirar-m’ho.

Les dues darreres votacions vaig fer vot nul “Primer d’Octubre i DUI”. Si la Llista Cívica no arriba a temps hauré de tornar a fer el mateix vot.

Fins ara, Junts, ER i CUP són negats fins i tot per la Llengua, també negats per a la unitat, i ja ni cal que parlem de l’inutils que són per a la Independència.

Quina misèria

Ara, per a mi, toca la Llista Cívica, aquesta és la meva esperança, la Llista Cívica per a la República Catalana Independent, lleial, absolutament lleial al Primer d’Octubre i a la DUI catalana.

Centrem-nos, empoderem-nos, trenquem amb els retardataris i encaixistes.

Visquem la Llengua, visquem la Nació sencera, visquem la Independència, són indestriables. Si no ho fem nosaltres, de viure-ho, qui ho farà?!

Ara toca la Llista Cívica per a la Independencia.

El mateix Xirinacs ens ho digué: “La Independència no és pidola, la Independència es pren” … Es fa, es viu!
.
Endavant Dolors Feliu, empeny la Llista Cívica, manté el pols i el rumb! No t’aturis!

Francesc Rosés
Francesc Rosés
21.11.2023  ·  05:34

Em preocupa, que no em sorprèn, que Marlaska i Robles segueixin en el govern d’Espanya perquè significa que ni ERC ni JxC no els han pogut vetar. No em preocupa, doncs, que hi siguin, sinó la incapacitat d’impedir-ho per part d’ERC i Junts. Quina és la capacitat real d’incidència d’aquests partits en la governabilitat d’Espanya? Ja ho anirem veient, però els acaben de marcar un golàs.

Marcel Barbosa
Marcel Barbosa
21.11.2023  ·  05:37

Ara ens dedicarem mesos a parlar de lo dolents que son els veïns, mentre ignorem la revolta popular de la llista cívica. Sr. Partal, se us veuen detalls que no agraden. Tothom preparat per a prendre els carrers i escombrar els pactistes constitucionals.

LLUÍS CASTILLO
LLUÍS CASTILLO
21.11.2023  ·  06:06

Un editorial escuet i concis benvolgut Partal i uns comentaris que destil·len tristor i melangia, això és el que queda del nostre país. Salut.

Jordi Peiró
Jordi Peiró
21.11.2023  ·  06:19

Bon dia,
Cap dels comentaris té res sobrer. M’agraden més que l’editorial.
També cal conèixer els polítics catalans, i d’això a Castella sí q en saben: sempre es queden asseguts a la taula a veure si els deixen recollir les molles i després arriben a la colònia i un cop trien el vendre-ho com un èxit i un altre com és el menys dolent.
Em ve al cap quan algú va parlar de l’ocasió català i d’altre va dir que més aviat era un femer.
En tot cas, em sento segrestat pels partits independentistes q fan les polítiques que farien els unionistes, com m’he sentit segrestat pels partits d’esquerres perquè feien les polítiques que havien de fer els partits de dretes.
Tot acaba rebentant o pel cap o per la pota.

Jordi Torruella
Jordi Torruella
21.11.2023  ·  06:45

No és una simple taula de diàleg! Tampoc una taula de negociació! És un acord històric! És una taula per la Pau!
Si a aquestes alçades encara hi ha algú que creu amb els partits autonomistes espanyols autoanomenats independentistes… Santa Innocència! Això o és un dels grans afortunats que tocarà pela llarga gràcies a l’acord històric! Jugada mestra!

Carles Serra
Carles Serra
21.11.2023  ·  07:05

Estimat Vicent, et sorprèn? de veritat? no crec què et descobreixi res dir-te que aquest franquista de Pedrito del PSO€ és el rei dels trilers/mentiders.
Ja veus mentres negociava amb el president Puigdemont, preparava la defensa davant de la UE d’un franquista criminal com aquest jutge Llarena.
Ep!!! i els negociadors de JxC que estaven a Brussel·les ni és varen assebentar? també podria ser que per ells no tenia gaire importància; tampoc ho sabrem Vicent.
Sobre aquest secta d’ER alçades d’ara ja no cal fer gaires comentaris, uns elements que tenen la mantida i la traïció per bandera.
En fi Vicent, ens queden 4 anys d’anar sentint plorant per les cantonades i dient que aquest Pedrito és un incomplidor per part d’aquest polítics/partits mal anomenats independentistes.
Mentrestant com fa el comentari de la Sra.Anna Linares 23:00.

Joan Deulofeu
Joan Deulofeu
21.11.2023  ·  07:25

Veient com funciona el país, també es podria fer la lectura que manté aquests ministres per “controlar” les forçes armades i la judicatura.
Si tens algú per allà dins, les coses poden ser més fàcils que si van per lliure, sobretot després de veure les manifestacions de la judicatura.
Amb això no vull dir que confiï en Pedró Sánchez, en absolut, com tampoc ja no confio en molta de la gent de “casa”.

Josep Vilà
Josep Vilà
21.11.2023  ·  07:41

M’escolto BBC News per saber notívçcies internacionals des de l’àmbit liberal anglosaxó.
Voldria que Vilaweb fos una plataforma que mirés al món des d’una perspectiva catalana. Aquesta obsessió amb articular tot el que passa a Madrid i España empetiteix la projecció del mitjà. Penso que es pot ser local sense ser provincià.
I respecte la ‘news’ el govern español pot posar qui vulgui al seu govern, de la mateixa forma que Junts cal que mantingui el compromís amb el país i per això no renuncia a la DUI.
Altrament parlaríem de l’estratègia de ERC: em rendeixo perquè pacto i com que pacto em rendeixo.
I malgrat els intents dexla premsa (VW inclosa) de mediocratitzar l’estratègia del MHP, Junts té un ADN molt diferent a ERC. Entre altres diferències, la més substancial és que no és un partit ideològicament d’esquerres, sinó que és pragmàticament independentista. És allò que es manté del Junts pel Sí que ERC abandonà en el moment en què no calia.

Marià Puig
Marià Puig
21.11.2023  ·  07:46

Parlant clar i perdoneu l’expressió: Els hi han pixat la cara. Com reaccionar, ara, davant d’aquesta acció tan descarada?

jaume alcacer
jaume alcacer
21.11.2023  ·  08:07

Arribarem al cap d’any?

Pep Agulló
Pep Agulló
21.11.2023  ·  08:12

AMB LES CURTES…

La dialèctica: mentider-Sanchez, traïdor-Puigdemont fins quan l’haurem d’aguantar?

Tots sabem que Sànchez és home del règim del 78, molts sabem, com en clau partidista, s’intenta desacreditar Puigdemont, però entre rendir-se o fer política d’estat, hi ha diferència, I no únicament pel mecanisme de verificació.

Potser que ens dediquessim més al moviment popular de l’ independentisme…

ROSA MARIA FOLGUERA
ROSA MARIA FOLGUERA
21.11.2023  ·  08:30

Vull l’amnistia, vull ser independent, això per endavant, però no a qualsevol preu i penso que de nou ens han venut amb objectius poc realistes d’aconseguir aviat, està clar que el PSOE treballa políticament millor que Junts i ERC.

PAU BOLDU
PAU BOLDU
21.11.2023  ·  08:55

Donar el poder a un FILL DE FRANCO Y DEL GAL, es propi de catolics venuts i comprats per un panet amb oli i sal. Puigdemont, vas ben venut amb aquest pajaro del 155, mentider, estafador, franquista, del GAL.PSOE.PSC

enric llopis
enric llopis
21.11.2023  ·  09:06

Molt bé el video d’OCTUVRE
https://youtu.be/GD9Pvr8-EPc?si=UGkdxJ_-P29yjOQP

Carles Ortiz
Carles Ortiz
21.11.2023  ·  09:52

Però home! Tant inocents sou que us sorpren l’elecció d’aquests ministres?

Francesc Dalmau
Francesc Dalmau
21.11.2023  ·  09:57

…. i tot plegat sense dir res del Pegasus!

Pere Ribalta
Pere Ribalta
21.11.2023  ·  10:06

Un govern sota control.Això no canviará mai. Espanya no té remei.

Jordi Brugarolas
Jordi Brugarolas
21.11.2023  ·  10:32

i també menysteniment com una casa de pagès al PSC després dels bons resultats obtinguts a Catalunya el 23J que li han salvat el cul al Pedro Sanchez.

Antoni Cerdà
Antoni Cerdà
21.11.2023  ·  10:54

Jo crec que un cop aprovada i executada l’amnistia, a la primera remodelació de govern, seran cessats i com és costum agrair-los els serveis prestats.

Aleix Gaus
Aleix Gaus
21.11.2023  ·  11:02

Mala senyal és una contradicció dir que vol enfrontar un problema politic i per unaltre banda manté dos ministres que van aplaudir la repressió de l´1 de octubre. No son de fiar per tant JUNTS hauria de configurar una nova estrtégia per si el PSOE no compleix i aquesta nova estretégia seria la ruptura amb el PSOE

Josep M. Burgués
Josep M. Burgués
21.11.2023  ·  11:36

Disculpeu-me la interrupcio en aquestes discusions profundes, però em penso que en català “senyal” es masculi.
Així doncs “UN senyal” i també, per si un cas, “UNA anàlisi”

carles prat
carles prat
21.11.2023  ·  12:42

Comença malament aquest

Carles Gil
Carles Gil
21.11.2023  ·  13:03

Estic d’acord amb el Sr. Deulofeu. Era difícil posar algú en aquests ministeris que els “subordinats” no se’l cruspissin en quatre dies. Esperem a veure fins on arriba la “sinceritat” del canvi.

Josep Maria Martín
Josep Maria Martín
21.11.2023  ·  15:27

Ni el PSOE ni la dreta prescindiran per ara (o mai) dels escollits
pel Deep State
pel franquisme
per les clavegueres d’Espanya
per el gran poder econòmic
pels militars
pels que volen fer DESAPARÈIXER LA NOSTRA NACIÓ.

Marc Fonts
Marc Fonts
21.11.2023  ·  17:46

I nosaltres tan pacifistes!
Que queda molt bé, que ens fa millors, que ens situa per sobre en l’escala moral!
Collonades!
Deixem de pensar en el mal que ens fan i ens faran i comencem a pensar en com podem defensar-nos i atacar de veritat.
Qui executa, a peu de carrer, les ordres de detenció són els policies. La darrera baula del sistema repressor és la policia, o l’exèrcit, en cas de guerra.
Qui ordena aquesta detenció és el jutge.
Nosaltres no tenim ni el primer ni el segon executor, i tenim una policia de joguina que actua com una guàrdia urbana, no tan inculte i barroera, però plena d’espanyolistes introduïts per Albert Batlle (quin fàstic de personatge) i per Joan Saura (quin un!).
I evidentment tampoc tenim el qui ordena, el jutge.
Llavors, què estem fent?
Lluitar per caure contínuament?
Aixecar castells de cartes que amb una bufada cauen i tornen a caure?

Una mica de sang a les venes cal!
Una policia republicana amb agents compromesos amb la terra!
I una policia buida de traïdors espanyolistes!
Totes! Totes les policies del món estan integrades amb agents nacionalistes.
A Catalunya, no!
Tots els exèrcits estan fundats sobre un imperatiu amor a la pàtria.
A Catalunya no tenim ni exèrcit propi, i tampoc ganes de tenir-ne perquè som pacifistes. Uix!
I mentrestant a Espanya riuen, i saben molt, però que molt bé que tenen el que tenen, jutges, policies i exèrcit i que només han de fer veure que estan preocupats perquè hi ha un moviment independentista en una regió del seu gran regne.
Això: fer veure que estan preocupats.
Perquè l’única manera de fer que la seva preocupació fos real seria estar en igualtat de condicions. I això no ho permetran mai.
L’únic que vull dir és que com a mínim ho vulguem nosaltres!!!

Aquests que fan veure que estan preocupats a Espanya, no són executors! Són buròcrates!
No són els qui aniran a detenir manifestants i activistes, hi aniran els policies.
I per això els permet estar “preocupats”, quan en realitat saben que tot està atado y bien atado.

ignasi soler
ignasi soler
21.11.2023  ·  18:09

Llista cívica i a prendre pel sac els partits catalans. O DUI o desapareixerem amb el temps

Jose Manuel Cubino
Jose Manuel Cubino
21.11.2023  ·  18:31

La culpa no la té en Perro Sánchez, tots sabiem que no canviaria la Seva política.
La culpa la té en Puigdemont per tornar a Fer president a una persona sense moral q incomplirà els pactes a la primera ocasió q tingui

Josep Pasqual Gil
Josep Pasqual Gil
21.11.2023  ·  18:31

Robles i Marlaska són, a més, amb la resta de ministres socialistes juristes, de les deficiències de la llei del sí és sí que el psoe ha carregat sobre Igualtat i Irene Montero per desfer-se de podem, puix era una llei del gobierno en ple, amb l’ajut de Yolanda i sumar. Tampoc Compromís ni Més hi han tingut premi, com era d’esperar dels seus, ni Puig del Seu. Mal senyal pels valencians i ses Illes. Més val ser cap dels teus que coa dels altres. Tant els costa de capir? Per quan partits de Països Catalans, com el vell psan?

Joan F Ruiz
Joan F Ruiz
21.11.2023  ·  18:35

Cert, Sr Partal, aquests dos ministres no són precisament una benedicció per Catalunya.
O sí?

A veure, les possibles motivacions per mantenir-los ja les ha exposat vostè (tot i que pot existir alguna més que volgudament ha deixat fora), però també vostè ha esperonat l’auditori perquè es diguessin de tots colors.
I això últim no s’adiu amb el paper que VW ha de jugar.

El PSOE no és de fiar, cert.
Pedro Sánchez no és de fiar tampoc, però és un hàbil supervivent, que si pot intentarà minimitzar els compliments que ha, acordat.

En base a la segona afirmació, a vostè li correspon informar de la situació, demanar estar a la expectativa, i demanar que Junts també estigui alerta per a evitar fugides d’estudi.
Però no ajuda que vostè, el primer dia, llenci benzina al foc.

I si la situació real al deep state és molt pitjor de la que veiem?
Aquí apareixeria l’instint de supervivència de Pedro Sánchez mantenint al càrrec dos personatges propers a aquest deep state, per tal de tenir imputs el més fiables possibles de la caverna, i poder així reaccionar.

Temps al temps, ja veurem en els propers mesos, però ara no és el moment de llençar benzina al foc.

Marià Armengol
Marià Armengol
21.11.2023  ·  19:26

Ben bé estrany (o no) això dels ministres nyords… No els cal ni aparentar vergonya de res (pà qué?):
Ministra que, conscientment, portava maletins plens de diner negre (de todos los españoles) a l’espavilat… pels seus ‘entreteniments’ (és legal, això?)
Ministre ‘poc sensible’ a les atrocitats de les tortures… (la culpa serà de… digámosle X…)
Altra ministra que viatjava amb jutges que ‘s’entretenien’ amb jovenetes menors d’edat…(immoral i il.legal)… i res… (no hay caso, señoria…)
… i ara el tal Urtasun… la versió masculina de la sra. Escarp… tota una vida vivint de la moma…
Quin nivell i quina vergonya tot plegat.
PS: Aqui també anem bastant ben servits, començant pel sr. que fà veure que és president… Penós.
Aquí cal un canvi radical… Allà ja s’ho faràn!
Salut!
//*//

Josep Marrasé
Josep Marrasé
21.11.2023  ·  20:36

No es tracta que ens hagi de sorprendre la tria de Robles i Marlaska. En Vicent ens fa palès que amb aquests dos elements ocupant la plaça de ministres, Catalunya ho té magre. Ja ho té magre sense ells dos, però amb ells encara més.
El que és realment sorprenent és el nomenament del pixatinters Hereu i de l’assaltarebossos Urtasun. Què diantre i faran aquests dos entre tanta mitjavirtut?
Per altra banda, he llegit en el comentari d’algun company de VilaWeb, les excel·lències del ministre Bolaños. Cal afegir que això era producte de la passada legislatura. La propera, crec, que haurà de fer grans esforços del seu intel·lecte perquè el seu partit no sembli encara més d’ultradreta.

Josep Gualló
Josep Gualló
21.11.2023  ·  20:43

Parlarè del ministre de cultura.

Vaig coneixer a Jordi Hereu, immediatament, després de que fos nominat batlle de Barcelona. Vaig tractar amb ell, pertemès de cultura popular, molt menys que amb els seus antecessors.

Era com si no hi fos. Si el miraves, era com invisible i si el que volies era saber que pensava de un tema determinat, semblava mut.

És evident que serà un gran minitre per un estat com Ñ!

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any