Publicitat institucional: l’escàndol de fer política amb els diners de tots

A VilaWeb considerem que és una inversió publicitària del tot desproporcionada i que hauria de ser reduïda de manera molt dràstica i immediata

Vicent Partal
Vicent Partal
03.08.2021 - 10:31
Actualització: 03.08.2021 - 12:31
VilaWeb
Miquel Gamisans, aleshores director general de difusió amb l'aleshores vice-president Pere Aragonés i el president Quim Torra

VilaWeb necessita el vostre suport

Aquest diari existeix perquè més de vint mil lectors han decidit que poden i volen pagar cinc euros al mes perquè tots rebeu tota la informació amb accés obert. Però no n’hi ha prou. En necessitem més. Tu ho vols i pots?

Fes-te’n subscriptor aquí.

Divendres el govern de la Generalitat va publicar les memòries sobre la despesa en publicitat institucional corresponents als anys 2019 i 2020. D’acord amb el reglament s’haurien d’haver publicat molt abans, però el govern anterior no ho va fer. La despesa publicitària del govern, amb independència de quin departament feia l’anunci. era fins ara en mans d’Esquerra Republicana, concretament de l’actual president, Aragonès, i ara és en mans del conseller Giró, de Junts.

Les xifres són un escàndol. Tant pel volum de la despesa com per la intencionalitat política evident que té, visible en la discrecionalitat amb què s’han repartit els diners. Ens trobem així que aquests dos anys han tingut les xifres més elevades de despesa en publicitat institucional d’ençà del 2007, moment des del qual hi ha dades públiques homologables i per tant podem parlar-ne amb propietat. Amb seguretat podem dir que l’any passat va ser l’any que la Generalitat es va gastar més diners en publicitat institucional.

I, per si això no fos prou, el salt durant la legislatura passada va ser important i significatiu. El 2014 la inversió de la Generalitat en publicitat institucional va ser de 18 milions d’euros, va saltar a una mitjana de 24 milions durant la legislatura de Junts pel Sí, i ha arribat a 33 milions (9 milions més!) el 2020. És cert que el 2020 ha estat un any crític per als mitjans a causa de l’impacte de la pandèmia i que hom podria argumentar que amb aquest mecanisme s’han vehiculat ajudes a la premsa en un moment molt i molt complicat. El problema, si això fos així, és com s’han vehiculat, tot afavorint de manera molt descarada uns mitjans i uns grups concrets, amb una intenció partidista difícil de discutir, de construcció d’un discurs, de construcció mediàtica d’això que han anomenat hegemonia política.

Aquests dies, arran de la publicació de les memòries, s’ha destacat, i és lògic que siga així, que el Grup Godó ha rebut el 20% d’aquesta despesa. La Vanguardia, RAC1 i la resta de mitjans del grup han percebut de la Generalitat, en concepte de publicitat, un total de 6,3 milions d’euros. Som molt lluny de les denúncies que el republicà Josep Bargalló va formular quan va ser nomenat conseller en cap del president Maragall. Aleshores, Bargalló es va mostrar escandalitzat perquè el 2003 i el 2004 La Vanguardia havia rebut la meitat de la despesa en publicitat institucional atorgada pel govern de Jordi Pujol i va prometre que es crearien mecanismes per a impedir que es repetís una situació semblant.

Certament un 20% ja no és la meitat, però cal remarcar que la progressió del favoritisme envers el Grup Godó és espectacular durant la darrera legislatura. El 2017, amb un govern de Junts pel Sí, el Grup Godó va rebre 2 milions d’euros de la despesa en publicitat institucional de la Generalitat, xifra que representava el 6% de la inversió total. El 2018, amb el control de la despesa primer en mans del 155 i després d’ERC, el Grup Godó va saltar al doble d’inversió –4 milions d’euros–, i dos anys després, amb el control en mans d’ERC i en any pre-electoral, en va rebre més de 6 i la va triplicar. Passant d’acaparar el 6% de la inversió total el 2017 al 20% el 2020. De 2 milions d’euros a més de 6.

La discrecionalitat es repeteix a tots els camps. I és molt descarada sobretot quant a la premsa digital. El 2020 el Grup Godó va rebre de la Generalitat, dins l’apartat digital, 1,3 milions d’euros; l’Ara, 1,1 milions; el grup d’El Periódico, 720.000 euros; Nació Digital, 720.244; El Nacional, 591.000; Público, 490.000; El Punt Avui, 257.000; Time Out, 190.000; El Món, 162.000, i VilaWeb, 129.000. Aquesta peculiar llista, que és evident que no té res a veure amb la realitat dels impactes ni amb la penetració social de cada capçalera, tan sols es pot explicar per la voluntat d’apuntalar mitjans políticament pròxims o per acostar mitjans a les posicions d’Esquerra Republicana.

Volem deixar ben clara la nostra posició: a VilaWeb considerem que el problema no és tan sols la intenció de premiar la premsa de partit i castigar la premsa independent, sinó que considerem que és una inversió publicitària desproporcionada i que s’hauria de reduir de manera molt dràstica i immediata. Per a tothom. És molt complicat d’obtenir prou informació de totes les empreses editores i dels diners institucionals que reben, via subvencions, via publicitat, via encàrrecs institucionals o per qualsevol altra via, però és una evidència que hi ha capçaleres, moltes probablement, que no existirien sense una injecció enorme de diners institucionals, que no és gratuïta en cap cas. I hi ha una dada al respecte que rebla el clau quant a la intenció de la classe política.

Aquesta gràfica publicada per Mèdia.cat analitza com el govern de la Generalitat ha anat reduint amb el pas dels anys la despesa en subvencions per incrementar-la molt en publicitat institucional. Una tendència que encara és més exagerada avui –les dades de la gràfica acaben el 2018 perquè les posteriors no s’han sabut fins aquest divendres.

Per què passa això? Perquè les subvencions estan molt regulades i no es pot fer trampa. En canvi, la publicitat és discrecional i, per tant, el govern, i encara més el partit fent servir els diners del govern, pot decidir de prioritzar els mitjans pròxims o aquells que vol acostar al seu discurs. És així de lamentable.

Ara caldrà veure què faran els nous gestors. Fóra bo, més encara enmig de la pandèmia i la crisi social que vivim, que la despesa publicitària en mitjans es reduís com a mínim a la meitat i que s’atorgués amb criteris objectius i no polítics. Tanmateix, he de dir que no tinc gaire confiança que això passe i que em semblarà nefast si l’únic que acaba passant és que ara Junts afavoreix uns altres mitjans o intenta acostar-los a les seues posicions fent servir també els diners de tots.

Ara bé, crec que cal dir també que no és tan sols una qüestió del govern. Quan fa uns dies vaig escriure en un editorial que el vice-president Puigneró en un país nòrdic hauria dimitit per la ja famosa foto de la paella, vaig fer referència a la voluntat retòrica que l’independentisme sempre ha expressat de ser “la Dinamarca del sud”. I em reafirme avui en això mateix.

La despesa pública és un tresor originat en l’esforç dels ciutadans que no pot ser balafiat però cal dir, a més -i aquesta és la característica essencial de les societats nòrdiques- que la societat civil té obligacions per si mateixa: no tot depèn del govern.

La de criticar al govern és una d’aquestes obligacions, però també la de construir alternatives. La de crear un sistema de mitjans que no necessite els ingressos públics per a ser sostenibles.

Per això, exactament perquè nosaltres sí que creiem que es pot fer un país molt millor, des de la seua fundació el 1995 VilaWeb ha treballat sempre per viure dels ingressos que genera. Els primers nou anys no vam rebre ni un sol euro públic i d’ençà del 2004 hem optat per un model basat en els subscriptors com a peça central del projecte i com a font de finançament principal, cosa que ja és una realitat avui amb més de 21.000 subscriptors, però que volem portar molt més lluny encara per a convertir-nos, sense dependre dels diners de cap institució ni empresa comercial, en el gran mitjà de referència dels Països Catalans que aspirem a ser.

Perquè la Dinamarca del sud només la construirem si tots, i no només el govern, prenem decisions que ens acosten al funcionament d’Europa i ens allunyen del funcionament d’Espanya.

Aquest editorial no és el d’avui i per això ja té tancada l’opció d’afegir un comentari.
Josep Usó
Josep Usó
01.08.2021  ·  21:44

Aquells que han de viure de la publicitat institucional i les subvencions, és perquè no poden viure per ells mateixos. Són malalts incurables. Quan s’ha de desactivar la subvenció, i això passa sempre, abans o després, és com quan a un malalt incurable, veient que ho és, se li desconnecten els sistemes que el mantenen viu. Aquells que, des de la seua mediocritat han de subvencionar altres mediocritats per tal que els afalaguen, tampoc no ho poden fer llarg. I menys, amb el què està per arribar. Seguim.

Núria Coma
Núria Coma
01.08.2021  ·  21:48

De debò?
No ho hagués dit mai!!
Fem el mateix del que ens queixem…prensa española manipuladora…i aquí és de vergonya.
I no sé n’escapa ningú ni VW que últimament fa vergonya amb el tema Covid.
Apa felicitats a tos i a totes ( lo de totis…quan ho necessitem)

JOSEP AMILCAR ALBERT
JOSEP AMILCAR ALBERT
01.08.2021  ·  21:49

Per açò i moltes altres coses me vaig fer subscriptor de Vilaweb i me vaig desfer de l’Ara.
Endavant!!!

Joan B. Gabarró
Joan B. Gabarró
01.08.2021  ·  21:51

Vaja, vaja, la pirateria institucional s’ha contagiat del deep state a la Generalitat.
Aviam quant tardeu a supurar la merda de les clavegueres a cel obert, com les clavegueres de l’estat.
Quina vergonya!

RAMON ESTANY
RAMON ESTANY
01.08.2021  ·  21:52

Per desgràcia no és l’únic escàndol. Només cal mirar els nomenaments de càrrecs.
Repartiment de poltrones a militants del partit (uns partits més que d’altres) i que caldria d’una vegada que també es fessin públics, de quin partit són els càrrecs a tots els nivells, També càrrecs de confiança. Tant a la Generalitat com Diputacions i Ajuntaments, Consell comarcals…. i totes les Entitats que en depenen.
Les sectes, a vegades tenen comportaments no molt diferents,
Llàstima que la transparència només sigui un eslògan.

Josefina Beas
Josefina Beas
01.08.2021  ·  22:01

Els catalans paguem els impostos mes elevats del regne de Espanya. Potser que aprenguem a distribuir be els impostos.

Matilde Font
Matilde Font
01.08.2021  ·  22:23

Vergonyós la manipulació que fan els partits amb els diners de tots. Per això sóc subscriptora de VilaWeb, el Punt Avui i el Temps.

Francesc Gilaberte
Francesc Gilaberte
01.08.2021  ·  22:27

I tot això sense comptar la quantitat de comentaristes i periodistes de La Vanguardia, del Periódico i, molt descaradament, de l’Ara que hi ha a tertúlies i altres xerrameques a TV3 i CatRàdio 🙁

Roser Caminals
Roser Caminals
01.08.2021  ·  22:34

Cap sorpresa. Hi ha una relació estreta entre aquestes despeses publicitàries i el resultat de les últimes eleccions.

Miquel Amorós
Miquel Amorós
01.08.2021  ·  22:36

Pel que a mi respecte, ja fa temps que no llegeixo La Vanguàrdia, ni El Periódico.
Tampoc l’Ara. Si hagués de llegir premsa escrita, escolliria el Punt-Avui, que al meu parer és l’únic decent i independent de tota la Premsa d’aquí.
La d’allà, per tot els temes, excepte el català, Público no està malament.
En digital, llegeixo habitualment Vilaweb i després El Nacional.
Informen similarment, però en alguns temes canvien els titulars.
És molt curiós com, per exemple, tractaven el tema d’ahir respecte al canvi en la immunitat del Puigdemont.
Mentre Vilaweb en el seu titular deixava clar que als exiliats no els hi afectava el canvi, el titular de El Nacional, era dubtós. I quan lleigies la noticia, no treies l’aigua clara fins al final.
Conclusió, Vilaweb el millor.

La Directa també es bó, pero tracta més, noticies locals.

El millor es saber la tendència de cada capçalera i fer la rectificació que cal en cada cas o llegir només les notícies que es poden llegir.
Per exemple, es poden llegir les necrològiques de La Vanguardia sense problema. No hi ha cap raó pet pensar que no són veritat.

La bona Premsa, sr. Partal, sempre ha tingut enemics poderosos. I no es d’ara.
Ànim i no canvieu. No dafalliu. Ens tindreu sempre al vostre costat.

Anna CASACUBERTA
Anna CASACUBERTA
01.08.2021  ·  22:45

Gràcies Sr. Partal i equip de Vilaweb per la vostra honradesa.

Rosa Gispert
Rosa Gispert
01.08.2021  ·  22:51

A mi no em sorprèn gens ni mica. O com us penseu sinó que ER ha guanyat les eleccions?.

Però el que haurien de fer ara, a més de reduir dràsticament les quantitats invertides en publicitat, pagant nosaltres, és fer una normativa de com es distribueix aquesta publicitat. El més lògic seria en funció del nombre de lectors segurs que té cada mitjà i això vol dir el nombre de subscriptors, però dels de pagament!. Perquè aquesta és un altra trampa que fan els mitjans. Tenen molts lectors registrats, però gratuïtament O regalen les edicions en paper, com la Vanguardia i per això sembla que tinguin molts lectors.

Francesc Rosés
Francesc Rosés
01.08.2021  ·  22:54

No res a afegir. Seguiré pagant la meva subscripció a VilaWeb!

Salvador Molins
Salvador Molins
01.08.2021  ·  23:03

És una vergonya, mentre perdem la llengua, la terra i molts la feina i les empreses. Necessitem la implementació de la República que vam votar el 1r d’octubre de 2017 per canviar-ho tot.

A qui no hem de votar mai més, perquè no passi això, aquesta malversació i aquests favoritismes tan perversament interessats i partidistes?

Vilaweb compleix amb aquesta denúncia i crítica una de les seves petites parts del Mandat del 1r de d’octubre, edificar dia per la dia i moment a moment la incipient República Catalana Independent.

Ed Garrido
Ed Garrido
01.08.2021  ·  23:04

Sr Partal, aixo ja fa temps que ho denuncia el professor Cotatelo. Aixi es com ER guanya les eleccions. Seria interessant tambe una editorial de VW on expliqui la manipulacio de tv3 que ha fet i fa ER. Com es que Junts ha cedit el control de tv3 a ER altra vegada? Li es igual a Junts que el Sergi Sol, que anomena fill de puta al MHP Puigdemont, continui manant a TV3?? O es que a Junts nomes li interessa la poltrona, com a ER?

JOAN RAMON GOMÀ
JOAN RAMON GOMÀ
01.08.2021  ·  23:07

La veritat és que es fa dificil d’entendre. Un polític por ser corrupte per afavorir als seus amics, també pot ser ruc i afavorir als seus enemics. Malhauradament en aquest afer tot fa pensar que els polítics catalans són corruptes i rucs.

Ja cal que el poble ens anem organitzant per passar-los pel damunt.

joan rovira
joan rovira
01.08.2021  ·  23:12

A banda, de la quantia i la diferència de subvencions fins a 36 vegades rep més LV que VilaWeb, vull destacar l’anomalia que ho permet i qui ho implementa.

Interpreto, en tant que cap partit ho denuncia, que tots en tan que possibles “emissors” hi estan d’acord i, també, que consideren als “receptors” -persones o grups- manipulables.

Que posa en relleu la “planificació predeterminada” per part de tots els partits polítics actuals i la col•laboració de l’entramat professional, mitjançant la “dissonància cognitiva”, del quart poder.

D’aquesta manera tots els partits polítics -dreta, esquerra, davant i darrere- han aconseguit que el ciutadà passi a contribuent, client, usuari, consumidor o a sospitós o ruc. En tan sols quaranta-sis anys.

Aquest model colonial, corrupte i pervers té tenallat a molts professionals, gremis i institucions que o, canvien o, caldrà desmuntar carreu a carreu, per higiene individual i col•lectiva, fins a implementar el Primer d’Octubre.

Jaume Riu
Jaume Riu
01.08.2021  ·  23:17

LA REVOLUCIÓ ÉS SOBRETOT INFORMACIO.
Editorial oportuna i contrastada amb dades objectives, que tots el mitjans podrien publicar i ningú més no ho fa.
La gran notícia és que avui s’ha trencat un silenci antic i molt llarg.
En efecte, Vicent, la societat civil (i VW ho és) té obligacions per si mateixa: no tot depèn del govern.
La revolució és sobretot informació.
Amb noticies tractades així es construeix la nova república.
Gràcies per la bona feina.
També he de dir que el comentari de Núria Coma no l’entenc.

Carles Serra
Carles Serra
01.08.2021  ·  23:20

Però Vicent, has tingut que arribar fins aquí per veure clar això vomitable d’ER? són de la mateixa cultura d’aquesta espaÑa manipuladora i el control dels mitjans de comunicació.
Cal recordar que molts subcriptors de Vilaweb ja t’avisaven lo que era aquest partit botifler i el seu ideòleg el mossèn.
També aprofito des de aquesta editorial per felicitar en Jordi Basté de RAC1 del grup franquista Godó, aquest gran periodista que cada mati a les vuit hores ens vol donar una lliçó de coherència i de valors, Jordi, per cinisme ja tenim en Sergi Sol i la Colau, però la llista és llarguíssima, tu és l’exemple.

Jordi Zamora
Jordi Zamora
01.08.2021  ·  23:21

Sempre que l’editorial és crític amb ER, invariablement salta un membre de la secta, a intentar contrarestar el missatge. És fàcilment identificable, per les següents característiques:
* Escriu un dels primers comentaris, per intentar influir en el màxim nombre de lectors.
* A falta d’arguments, perquè és difícil defensar l’indefensable, engega el ventilador de la merda, amb frases curtes i agres, fent servir el conegut mètode del “i tu més”.
Penso que són intents bastant inútils, perquè els lectors de VilaWeb acostumen a ser gent amb criteri.

Mònica Batlle
Mònica Batlle
01.08.2021  ·  23:31

Gràcies, Vicent, per publicar les dades. Sense informació real no hi ha democràcia.
Tant de bo fos pràctica més generalitzada.

david graupere
david graupere
02.08.2021  ·  01:26

el corte inglés és just l’exemple d’empresa que trepitja i ignora el català i resulta que el govern d’aquí li regala una milionada colossal. Talment com una empresa que pollueix sense aturador, li concedissin un premi amb diners públics d’ecologia.

https://www.parla.cat/pres_catalaenlinia/AppPHP/login/continguts/credits.php

Nina Santiago
Nina Santiago
02.08.2021  ·  01:33

Casualment jo estic inscrita als ultims, els únic que em mereixen confiança, i esclar són del meu parer.
Vilaweb, més complert i treballat, i el Punt Avui amb poques notícies però un sistema d’opinions molt bo.
Encara que de vegades m’emprenyo de les entrevistes a persones abominables, per mi innecessàries perquè ja els hi donen protagonisme els diaris espanyols, però ens agrada ser masoquistes, tot al contrari que a Madrid que només donen publicat als seus i posen a parir als altres.
Es necessari donar importància a la Grau, ex de CS, l’Arrimadas i els cursos de Rivera, no, però si magnificar el dinar de la Rahola, a l’aire lliure.
Potser que es pensin a qui afavoreixen els diaris perquè se’ls dóna importància a persones que van totalment en contra de l’editorial i total no en treuen res de profit.
La Vanguardia puc dir que la regalen als busos de Sitges/Vilanova i ni l’agafa la gent, jo per descomptat ni cas.
Espero que hagin llegit l’article els de Junts xcat i corregeixin aquesta desproporció i injustícia.

Antoni López
Antoni López
02.08.2021  ·  01:50

A mi no m’estranya el que explica el director. V.B. es un diari emprenyador per aquells que diuen el que son però no son el que diuen. Forsosament ha de ser el punt de mira del periodisme comprat o sicari. Els valents quan tenen raó fan por i rabia. Vila Web es mes que un diari, ja es un bon amic. Salut, sort i canya. Gracies.

Pere-Andreu Ubach
Pere-Andreu Ubach
02.08.2021  ·  01:51

Recomano molt de llegir els postulats de Jürgen Habermas sobre l’Opinió Pública i la competència tremendament desigual que existeix en l’Espai Públic d’Opinió, per conformar aquesta Opinió Pública, entre els ciutadans particulars i els partits polítics, precisament perquè els mitjans de comunicació, de manera sistemàtica amplifiquen moltíssim més els discursos dels polítics que no pas els dels ciutadans particulars. Però si a sobre hi afegim el mecanisme de la publicitat institucional, és impossible no adonar-se (havent llegit en Jürgen Habermas) que és impossible construir una democràcia saludable en aquestes condicions.

Vicent, suggereixo que en algun moment escriguis un article titulat:
“Una mica de Habermas…”

Andreu martínez
Andreu martínez
02.08.2021  ·  01:56

El clientelisme és a tot arreu, fins i tot a Catalunya. Molta gent si se li comenta posa cara estranya a l’escoltar-ho “Premsa lliure”, com si això no existís. VilaWeb és un cas de premsa lliure que cal divulgar entre persones demòcrates.
Em sento satisfet per la meva petita aportació com subscriptor de VW.
Sr. Partal enhorabona sempre per les seves iniciatives.

Miquel Cardús
Miquel Cardús
02.08.2021  ·  02:27

tinc pocs duros, i la veritat podria seguir llegint la vostre web sense pagar com fa un grapat de gent amb certa poca conciència del que costa tirar endevant una diari independent. Però, hi dedico recursos a estar subscrit a Vilaweb perquè ser que aixó també és apostar per la nostre llengua i per la nostre forma de fer les coses en Llibertat, la dels Països Catalans

Núria Castells
Núria Castells
02.08.2021  ·  02:35

A mi, el que m’interessaria comentar és el curiós fet que les capçaleres més afavorides siguin unionistes i les menys afavorides, clarament independentistes.
Com que resulta que la pluja d’euros és, com bé diu en Vicent, completament discrecional… doncs l’explicació que sigui motivada per la intenció de voler premiar els mitjans “propers” o el fet de “voler-los apropar” cap al partit polític dispensador… no acaba d’explicar-ho tot.

Perquè resulta que tant el Sr. comte de Godó com els amos de El Periódico són rabiosament unionistes, per exemple. I no és esperable que aquests mitjans siguin “apropables” a l’independentisme, en absolut… Ara bé, reben més diners que ningú. Mentre mitjans com VilaWeb i El Punt van a la cua.

No és que estigui defensant que es reparteixi el manà en funció de la ideologia, que quedi clar. Però no em negareu que el fet que, aparentment, es reparteixi EN CONTRA és un fenomen extraordinari de debò.
Ens trobem, doncs, davant de governs que afavoreixen els mitjans d’ideologia contraria?!
Els governs que tenim diuen que són independentistes però no ho són?
Quantes que caldria contestar, en aquesta No-Dinamarca del Sud!
Catalunya és una caixa de sorpreses!

Joan Ortí
Joan Ortí
02.08.2021  ·  02:42

Com es pot regular amb equitat i ètica l’ajuda institucional als mitjans de comunicació? Perquè no definim i classifiquem els mitjans de comunicació de partit, malgrat aquests ho vulguin disfressar i poder interpretar correctament la situació actual.

Els grups empresarials econòmics quins mitjans controlen.

Hi ha diverses premses, la nacional, la comarcal, la local, la digital, etc, etc…..
Crec que el Parlament del 52%, podria començar a elaborar un nou projecte de llei en aquest sentit.

No podem vestir la República Catalana, sense tenir resolt aquest tema.

Per altre banda i prèviament caldria iniciar un debat seriós i profund: “Les subvencions i ajudes publicitàries institucionals als mitjans de comunicació”.
Crec que la societat catalana mereix un coneixement real de qui es qui i saber amb precisió que i qui s’amaga darrera de cada mitjà.
Deixo uns quants enllaços per anar prenent nota.

https://www.20minutos.es/noticia/4216429/0/coronavirus-ayudas-medios-comunicacion-italia-francia-alemania-dinamarca/

https://www.20minutos.es/noticia/4212191/0/el-gobierno-aprueba-ayudas-por-15-millones-de-euros-para-prestadores-de-servicios-de-tdt/

https://www.theeconomyjournal.com/medios-publicos.php
https://rsf.org/es/clasificacion-mundial-de-la-libertad-de-prensa-2021-periodismo-una-vacuna-contra-la-desinformacion

https://opcions.org/es/consumo/grandes-medios-comunicacion/

A tot l’Estat, potser hi ha una dotzena de mitjans de comunicació que intenten sobreviure honradament amb els seus subscriptors i publicitat no institucional.
http://www.cuervoblanco.com/noticias.html Falten gallecs i Bascos.

https://www.publico.es/actualidad/cuatro-consejos-administracion-controlan-80-audiencias-television-radio.html
https://kaosenlared.net/el-gobierno-dotara-con-112-millones-de-euros-a-la-prensa-reaccionaria/
PER UNA PREMSA LLIURE AL SERVEI DE LA REPÚBLICA CATALANA.

PAU BOLDU
PAU BOLDU
02.08.2021  ·  05:31

La dictadura del maduro Junqueras a TV3 no té altre nom que de DICTADURA TELEVISIVA. Puny enlaire i la llibertat ha desaparegut al NODO ERC.TV3. Aquest home egoista, sense limits en la seva acaparacio de titols i ferrovials, no respecta res de res. Ha convertit erc en la seva secta privada i vol convertit Catalunya en el seu corral de gallinetes a les que ELL, repartirà el PINSO, com ja fa amb ARA,convertit en LA RAZON DE JUNQUERAS. Ferrovials arreu, amb Erc torna el franquisme

Joan López
Joan López
02.08.2021  ·  05:54

Que ens queda de tot plegat per estar seriosament informats? Audio-visual res, escrit no mès vilaweb.
Lo han malmes tot,a veure que fà ara Girò,un senyor molt bè vist per la moncloa.
Bè seguim doncs amb l’ultim bastiò d’informaciò I anem per tots I totes.
Visca Catalunya lliure

Marcel Barbosa
Marcel Barbosa
02.08.2021  ·  06:12

No ens quedem en la queixa. Exigim dimissions per la corrupció i el robatori del diners del poble. Organització i neteja!

Pepita Carlos
Pepita Carlos
02.08.2021  ·  06:45

Gràcies Vicent per donar les dades esgarrifoses, amb la crisi que hi ha mal gastar els impostos d’aquesta manera.
ERC amb el seu mosen i alguns de JUNT, que voldrien apartar Puigdemont, estem vent arreglats.

Josep Segura
Josep Segura
02.08.2021  ·  06:47

Imagineu una Catalunya independent amb ERC al poder. Tremolors a tot el cos.
Ens hauríem desempallegat d’Espanya (potser! ) però el remei seria cancerígen.
Mentrestant, aquí i avui, seguim demanant dimissions per una paella…
This is the way, my friend.

Carme Perello
Carme Perello
02.08.2021  ·  07:02

En un País sempre s’ha de comptar amb tothom:

siguin medisde comunicacio: qualsevol opinió
Siguin els empresaris, el cercle d’empresaris: sempre pensant en el País.
….
I així, fins a completar a tothom en la mateixa fita: el progrés i evolució del País.
Però esclar, la situació de Catalunya i encara més a partir del Procés, multiplicat no per 1000…sinó per un exponencial impressionant, fa que posem a la balança qui vol i què volen realment per Catalunya.

Ens unes informacions i declaracions trobem que “El Grupo Godó” afirma

“En la casa que preside Javier Godó, conde de Godó, son conscientes de que tanto en Madrid como en Barcelona hay quienes cuestionan el papel que han jugado sus medios durante el desafío soberanista, ora por su connivencia con el independentismo, ora por espolear el ‘procés’ desde sus micrófonos. Precisamente, RAC1 ha sido uno de los primeros negocios en los que la dirección ha metido la mano con el nombramiento de Ramon Rovira como nuevo director de la emisora y de 8TV. El nuevo directivo, hasta entonces ‘dircom’ del Banco Sabadell, fichó por Godó el pasado mes de noviembre después de que el presidente de la entidad bancaria, Josep Oliu, prescindiese de sus servicios por su cercanía con el soberanismo”
Ó….
“Respecto a ‘La Vanguardia’, buque insignia del grupo, la editora ya cesó a José Antich a finales de 2013 por la deriva soberanista del diario y puso en su lugar a Màrius Carol, hasta entonces ‘dircom’ del grupo. El periodista, que se mantiene en el cargo desde entonces, calificó recientemente de “expatriada” a Clara Ponsatí, la ‘exconsellera’ de la Generalitat que huyó al extranjero para evitar la justicia. Cosas veredes para un diario presidido por un grande de España.”

Ens trobem en una batalla en plan CID CAMPEADOR, on la mateixa Vanguàrdia, un diari que ells mateixos es diuen INDEPENDENTS i objetctius, es fan un NODO.

Ara Srs. de la Generalitat, dir que la
Conveniència d’estar bé i cordial amb tothom, nopertoca a la Generalitat,
pertoca a un EMPORIO, els GODÓ, a un diari LA VANGUARDIA, que amb els comentaris de “ESPOLEAR EL PROCÉS”, es descinvula de CATALUNYA.
els diners per qui estima CATALUNYA, NO per qui la vol sumisa.
Godó….on tens l’adreça fiscal? Al carrer de los AUSTRIAS a Madrid’

Llienç Serrahima
Llienç Serrahima
02.08.2021  ·  07:49

Torna-hi amb la foto de Puigneró. Introduïda amb calçador en la seva argumentació nomès faltava una referència a la Dinamarca del sud. Potser vol dir que en lloc d’un president de la república hauriem de tenir una monarquia constitucional? Deixi-ho correr senyor Partal.

Pilar Ganella
Pilar Ganella
02.08.2021  ·  08:13
Michael Tornabells
Michael Tornabells
02.08.2021  ·  08:15

encara q aconsegim la independencia , Erc esta podrida com tot lo nyol.

Josep Jallé
Josep Jallé
02.08.2021  ·  08:16

Oh!, benvolguts i benvolgudes … l’altre dia a l’editorial es demanava la dimissió d’un vicepresident, Puigneró, per una paellada a la Catalunya Nord, malgrat seguir els protocols sanitaris d’allà (de poca importància, es deia …), i ahir l’editorial esmenta el que tots, més o menys, sabíem però amb xifres concretes: la discriminació dels mitjans fidels a l’1-O respecte als afavorits grans consorcis de la informació / manipulació pro espanyola. Els de la paellada, pagant-ho de la butxaca. Els perceptors dels “anuncis” institucionals pagats amb els nostres diners. El responsable màxim durant els tres darrers anys ha estat l’avui president Aragonés. Em pregunto, benvolgut director, no hauríem de demanar-li, també i amb molta més raó xifres canten, la dimissió?. Be, potser és que tots tenim un preu i, si fem bondat, es apujaran la quota dels anuncis. Salut.

Jordi Torres
Jordi Torres
02.08.2021  ·  08:20

Estem reproduint el model de misèria periodística espanyola a casa nostra, amb el trio de la benzina: LV, EP i Ara al capdavant i la ‘corpo’ infiltrada de comissaris polítics pro ER. També és significatiu que El Nacional s’emporti aquesta morterada, un diari que, tot i tenir excel.lents periodistes (masculí com a gènere neutre aquí) treballa a fons el ‘Click bait’ i basa una part important del seu periodisme en comentar ‘tuits’. També curiós que Time Out estigui per sobre de Vilaweb en quant a publicitat institucional.

Estem creant, de fet ja l’hem creat, el nostre corralet mediàtic pro-governamental, amb uns equivalents nostradíssins dels Ferreras, Ana Rosa, Indas i companyia.

Felicitats fills.

Salvador Aregall
Salvador Aregall
02.08.2021  ·  08:56

Estic totalment d’acord amb l’Editorial d’avui però em falta el punt de vista del govern de la Generalitat. Estaria molt bé que VilaWeb aconseguís una entrevista -o més d’una- amb el Conseller Giró i/o amb el President Torra. Ens podrien explicar el perquè i quina mena de contrapartides hi ha al darrera de subvencions i publicitat institucional. Crec que seria molt adequat al tarannà del nostra diari tenir aquest contrapès. T’animo, doncs, Vicent aconseguir l’aportació en aquest debat dels protagonistes -que donin la cara- d’aquesta inversió desproporcionada.

Victor Serra
Victor Serra
02.08.2021  ·  09:03

Evident el biaix d’Aragonès, tot i que això de pagar tant al Grupo Godó i al Periòdico és ser cornut i pagar el beure. Però no era Torra el President ? No sabia el que passava o no feia res per modificar-ho ?

Joan Cuscó
Joan Cuscó
02.08.2021  ·  09:10

Curiós oi?
Es premia els mitjans que no van fer publicitat del Referèndum,o sigui els que defensen la monarquia, la constitució i l’ordre establert.

P.D.
No calia en aquest article tornar a retreure l’anècdota del conseller Puignerò i posar-la ja quasi a nivell de categoria.

Àlex Corretgé
Àlex Corretgé
02.08.2021  ·  09:13

Aquí el Tribunal de Ajuste de Cuentas no tet res a dir mentre els nostres enviin els diners als seus. Vergonya, cavallers, vergonya!

Nuria Boniquet
Nuria Boniquet
02.08.2021  ·  09:22

Si senyor Serrahima, totalment d’acord amb vosté. En Partal erre que erre amb la foto i en Puigneró. Quina obsessió per Déu !

Antoni Valls
Antoni Valls
02.08.2021  ·  09:28

Tal com proposa la Pilar Ganella, és interessant llegir l’editorial de la república. Va en el mateix sentit.
A l’editorial d’avui hi trobo a faltar la petició de dimissió d’Aragonès, igual que es va demanar, amb raó, la de Puigneró

Jaume Pons
Jaume Pons
02.08.2021  ·  09:57

Diguem la veritat,CAT,està tan podrida com les espanyes.
Europa comença els Pirineus,i Marroc acaba a Catalunya.

Xavier Ludevid
Xavier Ludevid
02.08.2021  ·  09:57

Totalment d’acord amb aquesta editorial.
Aspirem a un país nou no a una espanya en petit.
Ens hem d’allunyar dels mètodes corruptes i clientelistes del “Espanya stile” quan abans millor.
Per això jo sóc subscriptor de Vilaweb, per garantir la seva independència.
Cal exercir la crítica honesta com ho fa aquest mitjà. Sense crítica no hi ha progrés.
Gràcies Vilaweb, gràcies Vicent.

Rafael Benavent
Rafael Benavent
02.08.2021  ·  10:01

Em vaig fer suscriptor de Vilaweb per la seua independència i qualitat. Quant més me’n faria ara, amb tot el que no sabia. Quant més, reafirmat constantment per la difícil trajectòria del dia a dia , any rere any, per l’honestetat que transpua i estima resolta, convençuda; apostant i fent PAÍS SENCER sense complexes, elevant nostra projecció i autoestima en competència oberta, desproporcionada, front al Goliat partidista, institucionalitzat dels que ens voldrien desapareguts. GRÀCIES, VICENT: Si no hi fòreu, us tindriem que inventar. GRÀCIES! ENDAVANT!

Berta Carulla
Berta Carulla
02.08.2021  ·  10:03

L’escó d’ERC que va guanyar les últimes eleccions ens ha costat molts milions. I la propaganda que fa dels seus interessos a la tv3 és vergonyant i indecent. Però per aquesta realitat que ens enverina no demanareu dimissió. Trista misèria.

ERC afavoreix l’enemic perquè l’enemic el salva de l’independentisme. Per això es va lliurar el sr. Junqueras, a la presó n’ha tret guanys. Fora de la presó hauria d’haver donat moltes explicacions. Com és que ningú les hi ha demanat mai encara. A què espereu el periodisme nostrat a demanar-li explicacions? Si ja estem tocats de mort. Deixeu de posar-los el morrió que avui tot ho calla; deixeu de prendre els catalans per criatures a les que cal protegir. Aquella foto de la paella retratava el més digne de l’independentisme.

David Badia
David Badia
02.08.2021  ·  10:11

Nomes un exemple avui a RAC1 del Grup Godo de 9 a 10 del mati, tertulia es portiva amb periodistes invitats Santi Segurola i Gema Herrero tots parlan en espanyol, no cal dir res mes, sera per aixo que al Grup Godo li donen la subvenció mes alta. tambe he fet el canvi d’emisora de radio.

Joan F Ruiz
Joan F Ruiz
02.08.2021  ·  10:25

Vaig deixar de comprar l’ARA en paper pel seu descarat biaix cap a la ER de Jonqueras, després que decidís no votar més ER fins que no torni a ser ERC, i perquè si va negar des del començament a posar un llaç groc a la portada.

Compro el Punt Avui, per ajudar-lo, no el llegeixo sencer per manca de temps.

Normalment llegeixo VW bàsicament, de la qual soc subscriptor. Trobo VW independent i la defenso quan darrerament posant algun tema sobre la Covid19 li salten al coll alguns subscriptors amb una crítica que de vegades veig fonamentalista i destructiva. Tothom es lliure de dir i raonar la seva opinió, i VW ho facilita perquè és plural, opinant a favor o en contra d’un article, exposant les seves raons, però no trobo correcte l’atac desqualificador sense raonaments que es fa de vegades.

Finalment, quan als mitjans de comunicació, la “nostra” TV3 i CatRadio estan seguint el camí de la majoria dels mitjans espanyols, ja no és tan “la nostra”, i malauradament ara per ara no hi ha alternatives de nivell en TV.

ramon Feixas
ramon Feixas
02.08.2021  ·  10:27

La publicitat a la religió capitalista és un dels aspectes més emmetzinats, i ala manca d’ètica és la norma. És tant greu, que encara si és publicitat institucional commou a algú, però si és privada es considera lliure de tota crítica i amb tots els drets d’adoració. Preguntar-se per l’ètica dels mètodes per aconseguir-ne els diners u i usar-los d’una manera tant deshuminatzadora, poca gent ho fa. Quants anuncis hi ha que no continguin cap mentida, sigui en el contingut de l’expressió, sigui en la forma. Que els ens públics essent visibles en la teranyina, no té res de sorprenent. La relació entre els governs, els bancs i les grans subministradores, ja van generant ais i gemecs mostrant cap a on es teixeix el credo. Quasi tots els altes aspectes socials i culturals segueixen el mateix model de degeneració humanista. No és estrany que comenci a haver-hi alguna senyal com, en aquest cas, l’anti-ètica publicitat cada vegada ho abasta més les relacions entre els que publiciten i les seves víctimes.
Els catalans hem xumat cultura espanyola, i xumem capitalisme. La consciència social no és passa el que més hi abunda. És precisament davant d’aquestes meravelles que porten a un poble a reaccionar, i així com d’Espanya cap català en pot esperar res de bo, del capital hi ha algun català, que bo o dolent, li dóna privilegis. Precisament per això hi ha masses des-sintonies.
Catalunya, si es pot auto-governar ha de ser Catalunya o Països catalans. No cap altra identitat, encara que es puguin aprendre coses d’aquells menys foròfors de la religió del déu diner, que, amb més consciència social, només l’acaten el just i necessari.

Josep Castellsagué
Josep Castellsagué
02.08.2021  ·  10:28

Un escàndol amb nom i cognoms: Miquel Gamisans, director general de difusió, a l’aleshores vice-president Pere Aragonés i el president Quim Torra (ho sabia? ho sap en Torra?)

ERC i Junts. No governen plegats?
I la CUP increïblement aturada de fa molt temps.

NIL MALET
NIL MALET
02.08.2021  ·  10:52

Està clar que és un deure dels catalans impulsar els nostres projectes polítics des de la societat civil i més enllà dels poder colonials. Tanmateix discrepo del fet que seria injust si els diners públics foren destinats completament a la nostra causa. La nació catalana està amenaçada de mort i cal dedicar tots els esforços a reforçar-la. Així doncs, al meu entendre, una generalitat nacionalista només hauria de finançar mitjans en català. I per sotamà, primar els independentistes

teresa labourdette
teresa labourdette
02.08.2021  ·  10:57

Vicent, avui ens ha obert una mica més els ulls.
I amb tot això no demanarem dimissions?
Gràcies Pilar Ganella, l’editorial de Joan Puig a La República també és demolidor.

Carme Vinaixa
Carme Vinaixa
02.08.2021  ·  11:20

vergonyós tot plegat, jo només llegeixo el Punt Avui i Vilaweb

maria serra
maria serra
02.08.2021  ·  11:24

Perquè creieu que per posar-se d’acord varen estar tants dies, jo no hi era però els que manegen els diners de la publicitat és un caramel i a canvi els Mossos van anar a parar a mans d’esquerra que és un departament que mai varen voler, així va quedar compensat i no els va quedar més remei que acceptar-ho.

jordi colás
jordi colás
02.08.2021  ·  11:38

d’acord amb núria coma.
tot el meu respecte i admiració per VW (del que fa temps que en sóc supscriptor) excepte amb el tractament de la covid on gairebé només fa d’altaveu institucional..
salut

Melitó Camprubí
Melitó Camprubí
02.08.2021  ·  12:18

Molt agraït per aquesta informació que, algun dia, aniria bé complementar amb dades comparades amb el Gobierno de Espanya i algun país europeu com Dinamarca.
La realitat és complicada i els tripijocs per mantenir el poder o per assolir-lo són poc aptes per a persones poc avesades a avaluar complexitats. Perquè d’instal·lar-se en el poder va la cosa i la independència, que també és una cosa complexa i difícil, ve després.
Encara que alguns comentaristes, amb tot el dret però amb raó relativa, carreguen els neulers només a ERC, crec que el sensat, per no desorientar-se, és veure la situació de manera global. El gràfic ens mostra clarament la evolució de la publicitat institucional (amb poc control) i les subvencions ( amb més control). És a l’abast de tots mirar-ho, comparar-ho amb els governs en presència en cada moment i treure’n conclusions.
Algú va parlar de la eròtica del poder…no era una “boutade”. Existeix, és adictiva i fa perdre el control.

Gerber van
Gerber van
02.08.2021  ·  12:21

El qui va ser responsable d’aquest escandol, diguem frau electoral de la primera categoria, ara és president de Catalunya gràcies a aquesta manipulació.

Pere Aragones dimissió!

Josep Maria Martín
Josep Maria Martín
02.08.2021  ·  12:25

…I ens tenen lligats de mans i peus sense poder-hi fer res mentre ERC (també Junts) es van espanyolitzant cada dia més

*Cap idea a la vista de fer un sistema de partits amb llistes obertes.
*Cap esperança de fer una Catalunya en la que la corrupció sigui agua passada.
*Cap il·lusió per fer una País diferent d’Espanya. Volen una españa en petit.
*Poques probabilitats de arraconar el partidisme destructiu actual.

Com criticar i lluitar contra els partits actuals sense que ens acusin d’espanyolisme ?
Algú té alguna idea per sortir de aquest cercle viciós infernal ??

conxa raspall
conxa raspall
02.08.2021  ·  13:07

Hola. He retornat a Vilaweb.
En tenia ganes i ara ha sigut possible.
Ho vull celebrar, llegui’n´ho tot, tot i tot.
conxa

Joan Royo
Joan Royo
02.08.2021  ·  13:28

Què pinta Puigneró en aquest editorial? Respectaven les normes els comensals? Sí. Doncs mut i a la gàbia. Potser volem una Catalunya puritana més papista que el papa? L’article d’ahir de Harrington ens il.lustra sobre el tema.

Ventura Passols
Ventura Passols
02.08.2021  ·  16:32

Apreciat Vicent, penso que tot i que sigui un mitjà que fa la competència a Vilaweb, cal reconèixer i valorar el seu compromís amb la independència. Sort en tenim dels incombustible https://www.larepublica.cat/opinio/leditorial-mes-trista/?utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1627844317

josep soler
josep soler
02.08.2021  ·  16:34

MOLTES FELICIATAS a l’equip de VilaWeb.

Ser el mitjà de comunicació amb menys aportació econòmica del “Govern” col·laboracionista amb Règim franquista2.0, és tot un honor.

És el millor termòmetre per mostrar el grau d’independència i per tant, PROFESSIONALITAT periodística.

Els mitjans que lideren el ràquing, els hi hauria de caure la cara de vergonya per acceptar la paga a canvi de l’opinió publicada dictada pel partit més botifler que ha tingut mai Catalunya.

Efectivament ERC ha superat a CIU en botiflerisme perquè abans del 2017 encara es podia justificar, una mica, fer la “Puta & Ramoneta” a canvi del càrrec i remenar pressupost en l’administració colonial…

Quan els lectors fem comenteris de protesta contra el polítics boròcrates, estem perjudicant els ingressos de VW, sí però: sou un

M. Carmen Revéa
M. Carmen Revéa
02.08.2021  ·  16:50

Sr. Partal, pago molt gustosa la quota de VW perquè valoro la informació veraç, i també poder llegir opinions de professionals honestes i ben informades. Gràcies a tot l’equip.

Aleix Vidal
Aleix Vidal
02.08.2021  ·  19:13

Jo només venia a deixar sobre la taula això:

Com n’arriba a ser de bocamoll en Bargalló. No en va, entre els docents, se l’anomena “Bargamoll”.

Genís Pujal
Genís Pujal
02.08.2021  ·  19:28

Vilaweb, es amb diferencia, els mitjar mes seriós que es pot llegir avui dia,
no canvieu mai.

MARIA CONCEPCIO GAYA
MARIA CONCEPCIO GAYA
02.08.2021  ·  19:46

Jo també pago molt a gust la quota.

Junts encara podem anar molt més lluny. Amb VilaWeb.

Fes-te’n subscriptor i construeix amb VilaWeb el nou diari que els Països Catalans necessiten ara.
Fer-me'n subscriptor
des de 60€ l'any / 5€ el mes
Ara també ens pots ajudar fent una donació única.
Fer una donació
a partir de 10 €

Més notícies