
Per: Redacció / ACN


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
El president del Comitè d’Afers Jurídics i eurodiputat de Ciutadans, Adrián Vázquez, diu que el rebuig de Bèlgica a l’extradició del conseller Lluís Puig “no afecta” el suplicatori contra els eurodiputats Carles Puigdemont, Toni Comín i Clara Ponsatí. “No hi té res a veure”, ha dit poques hores abans que comenci l’audiència a l’eurocambra.
El dia més decisiu del suplicatori: Puigdemont, Comín i Ponsatí juguen les cartes
El president del Comitè d’Afers Jurídics preveu que el Parlament Europeu adopti una decisió “a la primavera”, però puntualitza que tot dependrà de l’evolució del procediment. Puigdemont, Comín i Ponsatí s’enfronten aquesta tarda a la vista pel suplicatori davant el comitè. “Jo no sóc cap jutge, això només és un procés parlamentari”, ha remarcat Vázquez.
Malgrat les declaracions de l’eurodiputat de Ciutadans, la defensa dels tres eurodiputats creu que el rebuig de Bèlgica a l’extradició de Puig “reforça” la seva posició, segons fonts de Junts.
D’altra banda, el president del Comitè d’Afers Jurídics ha assegurat que el Tribunal Suprem espanyol és l’òrgan competent per reclamar el suplicatori, cosa que la defensa de Junts rebat. Vázquez ha assegurat que des de la presidència de l’eurocambra van confirmar que l’alt tribunal espanyol era el competent per demanar l’aixecament de la immunitat de Puigdemont, Ponsatí i Comín.
L’impacte de la sentència sobre Lluís Puig
Enmig d’aquest procediment, la justícia de Bèlgica ha refusat definitivament l’extradició del conseller Lluís Puig a l’estat espanyol. El Tribunal d’Apel·lació de Brussel·les va confirmar la decisió del jutge de primera instància (que és qui té congelada la tramitació de les euroordres contra els eurodiputats) de denegar la petició del Tribunal Suprem espanyol perquè no és el tribunal competent per a jutjar-los. I encara va afegir, tot esmentant la resolució del Grup de Treball de Detencions Arbitràries de l’ONU, que hi havia el perill que Puig no pogués tenir un judici just a l’estat espanyol perquè no se li respectava la presumpció d’innocència.
La traducció al català de la sentència humiliant de Bèlgica denegant l’extradició de Lluís Puig
I aquests arguments de la justícia belga són molt importants per al suplicatori, com a arguments precisament dels eurodiputats contra l’aixecament de la seva immunitat. Perquè fonamenta aquella raó principal per a la qual històricament s’han denegat els suplicatoris: el fumus persecutionis, és a dir, la persecució política amb la voluntat d’alterar i de perjudicar l’activitat política d’aquests diputats.
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits