Polèmica per una obra de teatre a la Sala Beckett en què es parla d’un jugador fictici de l’Espanyol com un violador

  • Tot va començar amb un piulet a les xarxes socials, fins que ahir el club blanc-i-blau va emetre un comunicat en què manifestava el seu enuig amb l'obra 'Cacophony' de la Sala Beckett

VilaWeb
Redacció
18.02.2024 - 11:47
Actualització: 18.02.2024 - 12:06

Polèmica entre el món del teatre i del futbol. El RCD Espanyol va emetre ahir un comunicat en què denunciava la “falta de respecte” al club a l’obra de teatre Cacophony (de Molly Taylor i dirigida per Anna Serrano) que es fa aquests dies a la Sala Beckett de Barcelona, en què es vincula un futbolista violador com a jugador del club blanc-i-blau. Tot va començar a les xarxes socials, quan un afeccionat de l’Espanyol va voler mostrar la indignació en un piulet.

Ahir, el club va emetre un comunicat: “[Volem expressar] la preocupació que ha generat entre la nostra massa social el que considerem una falta de respecte al nostre club en l’obra Cacophony de Molly Taylor, dirigida per Anna Serrano i que es representa aquests dies a la Sala Beckett de Barcelona.” També deia que ja s’havia posat en contacte amb la direcció de la Beckett per mostrar-los el seu enuig.

Menys de vint-i-quatre hores després d’aquest comunicat, la Sala Beckett n’ha publicat un altre, en què manifesten “astorament i incredulitat” pels fets. “La publicació d’aquest comunicat per part del RCD Espanyol, que demostra un absolut desconeixement dels fets i una ignorància total del sentit de la cultura en democràcia, suposa un atemptat directe, ja no únicament contra la llibertat d’expressió, sinó contra la dignitat mateixa del teatre i de l’art en general, alimenta irresponsablement una falsa polèmica, i posa en perill la integritat de persones concretes”, diuen.

Tot amb tot, fan èmfasi que és una mera ficció i que, per tant, la referència que s’hi fa a l’Espanyol és un fet absolutament anecdòtic. I afegeixen: “Al teatre, cal saber diferenciar els actors dels personatges; cal entendre que el que passa a l’escenari –i el que s’hi diu– no és mai veritat. Això requereix un petit esforç intel·lectual, tothom el pot fer, no és difícil, i és una manera de poder prendre distància sobre la mateixa condició humana i evitar, així, posicionaments fanàtics.”

Arran de la polèmica, i tot i que la sala reconeix que les reaccions van ser respectuoses i expressaven únicament una opinió personal, la directora de l’obra s’ha esborrat el compte de Twitter.

Recomanem

La premsa lliure no la paga el govern. La paguem els lectors.

Fes-te de VilaWeb, fem-nos lliures.

Fer-me'n subscriptor
des de 75€ l'any