El jutjat de primera instància número 20 de Barcelona ha condemnat el diari El País a publicar una rectificació per un article en què afirmava que la televisió pública adoctrina. TV3 va denunciar el diari per difamació després de negar-se a publicar una rectificació. Ara el jutge ha donat raó a TV3.

L’article es titulava ‘Una setmana veient només TV3‘ i criticava, per exemple, la cobertura de la vaga general del 3 d’octubre. El País també deia que el programa infantil ‘Info K’ havia fet servir les imatges de Jordi Sànchez i Jordi Cuixart per explicar què és un pres polític. Era una afirmació falsa, perquè al vídeo només hi apareixien els periodistes del programa.

Segons el reportatge, signat pel periodista Íñigo Domínguez, TV3 ‘prioritza la causa comuna independentista en els seus informatius, en propaganda que inclou nens i en programes satírics suspesos quan no hi ha ganes de broma’.

El jutge ha considerat que el diari fonamentava el seu article en dades inexactes i per això ha condemnat El País i el director del diari a publicar la rectificació en paper i la versió digital. La rectificació ha de ser amb el mateix tipus de lletra i la mateixa paginació. La sentència no és ferma i pot ser objecte de recurs.

[VilaWeb no és com els altres. Fer un diari compromès i de qualitat té un cost alt i només amb el vostre suport econòmic podrem continuar creixent. Cliqueu aquí.]