13.06.2012 - 13:41
La concessionària d’autopistes Abertis ha quantificat l’impacte econòmic de la campanya #novullpagar en 180.000 euros, amb 59.996 casos d’impagament. Això suposa, segons l’empresa, un 0,21% del total de transaccions que s’han fet des del començament de la campanya. Així ho ha explicat en una trobada amb periodistes el director general d’Autopistes d’Abertis, Josep Lluís Giménez, just quan falten quatres dies per a la tercera convocatòria col·lectiva de la campanya d’insubmissió als peatges.
Abertis diu que ja s’han tramitat 45.776 denúncies, de les quals quaranta-sis són per la via penal perquè tenen a veure amb els drets dels treballadors de l’empresa. També ha informat que, de dilluns a divendres, cada dia hi ha 500 casos d’impagament; i els caps de setmana arriben a un miler. I dues dades més: Entre les denúncies tramitades, hi ha 25.000 conductors que han passat el peatge sense pagar, dels quals 10.000 són reincidents.
Informació relacionada:
Abertis té ‘instruccions específiques’ de denunciar les matrícules
Josep Casadellà, impulsor del #novullpagar, avui a l’Espai VilaWeb