VilaWeb.cat
Nosaltres.cat
MÉSVilaWeb Correu Clau
Vilaweb
INFORMACIÓOPINIÓCANALSDIARISPARTICIPACIÓSERVEISVILAWEB 10 ANYS

MOTIUS PER A ANUNCIAR-SE A INTERNET
  • Interactivitat entre anunciant i consumidor.
    A diferència dels mitjans de comunicació tradicionals, la comunicació en línia ofereix una possibilitat d'interacció real entre anunciants i consumidors. Internet és, efectivament, l'únic mitjà que permet una resposta immediata a una proposta publicitària, perquè l'usuari pot obtenir informació o comprar amb un sol clic.


  • Facilitat per a arribar al públic objectiu que l'anunciant desitja i assolir un impacte més gran de les campanyes.
    Internet, com a mitjà de masses, permet d'arribar al públic objectiu desitjat perquè facilita l'acció de segmentar-lo segons criteris diferents: hora de connexió, freqüència, matèria. Tots aquests aspectes augmenten l'impacte de les campanyes.


  • És un espai on es prenen decisions.
    La comunicació en línia és l'espai on es prenen més decisions de compra, perquè s'hi combinen aquests aspectes:


    • un elevat reconeixement de marca;
    • els consumidors hi poden trobar tota la informació relativa a un producte, servei o esdeveniment;
    • s'hi poden saber i contrastar les opinions dels altres consumidors sobre un determinat servei o producte;

  • s'hi poden fer campanyes més efectives.
    La comunicació en línia possibilita de mesurar en temps real i amb precisió l'efectivitat de les campanyes publicitàries.


INVERSIÓ PUBLICITÀRIA A INTERNET
ANY 1er SEMESTRE 2on SEMESTRE TOTAL
2002 35,55 35,55 35,55
2003 32,44 32,44 32,44
2004 43,25 43,25 43,25
2005 65,97   35,55
Font: PricewaterhouseCoopers (Milions d'Euros)

  • Després del creixement de l'any 2004, el primer semestre del 2005 la inversió publicitària es va consolidar.

  • La inversió als mitjans interactius durant el primer semestre del 2005 fou de 65,9 milions d'euros.

  • El mercat manifesta índexs de creixement que superen les expectatives del sector:

    • 52,5% el primer semestre del 2005 respecte del primer semestre del 2004;
    • 28,5% el primer semestre del 2005 respecte del segon semestre del 2004.

  • Un dels principals motors de creixement foren els anunciants tradicionals, que, en els seus plans de mitjans, van augmentar les aportacions a internet. Actualment, la inversió publicitària representa un 55% del total.




Què és Vilaweb? Publicitat Mapa web Contacte English Una web de Partal, Maresma i Associats, S.L. OJDIqua