05.08.2025 - 14:19
|
Actualització: 05.08.2025 - 17:41
Ofer Cassif, diputat del Parlament d’Israel, ha estat expulsat per la força del faristol per haver denunciat el genocidi a Gaza. Els fets van passar ahir al vespre, quan Cassif va fer un discurs en memòria de les víctimes de la matança de Shefar’am fa vint anys.
“Em van fer fora violentament de la tribuna enmig del meu discurs, simplement perquè vaig citar les paraules de l’escriptor israelià David Grossman contra el genocidi a Gaza”, ha denunciat Cassif a X.
Last night, during a speech in memory of the victims of the Shefar'am massacre 20 years ago, I was violently removed from the podium in the middle of my speech, simply because I quoted the words of the Israeli writer David Grossman against the genocide in Gaza.
Even critical… https://t.co/mMPSoEjjzL
— Ofer Cassif עופר כסיף عوفر كسيف (@ofercass) August 5, 2025
En les imatges, s’observa que el discurs de Cassif origina rebuig entre els pocs parlamentaris que hi ha a l’assemblea i un home vestit de negre se li acosta i el fa fora a la força de la tribuna. “Ni tan solament els escriptors crítics no poden ser citats al parlament de l’única democràcia de l’Orient Mitjà”, lamenta Cassif.
Cassif és diputat per la llista electoral de Hadash–Ta’al, integran per Hadash, partit que es declara no sionista i promou la cooperació àrabo-jueva, i Ta’al, un partit àrab amb una orientació nacionalista moderada. Cassif ha qualificat el govern israelià de Benjamin Netanyahu de feixista i l’ha acusat de dur a terme una neteja ètnica contra la població palestina.
Tant Hadash com Ta’al han dit que la millor solució per al conflicte entre Israel i Gaza és la configuració de dos estats, basats en les fronteres de l’any 1967.