L’ATM congela les tarifes del transport públic per al 2021

  • A més, s’amplia la caducitat dels títols fins al 31 de desembre de l’any vinent

VilaWeb
Redacció
21.12.2020 - 21:06

El consell d’administració de l’Autoritat del Transport Metropolità (ATM) ha aprovat aquesta tarda congelar les tarifes del transport públic de cara al 2021 i ampliar la caducitat dels títols adquirits aquest any fins al 31 de desembre de l’any que ve. A més, no es modificarà l’oferta de títols, que mantindrà les darreres tarifes incorporades T-Usual i T-casual.

La decisió s’ha acordat tot i haver-se disparat el dèficit del transport públic enguany –750 milions d’euros– com a conseqüència de les restriccions de mobilitat per la pandèmia. En aquest sentit, la demanda global a la xarxa de transport públic ha estat un 54% als valors premis a la pandèmia i al 2021 es preveu que se situï entre el 68% i el 80%. L’ATM diu en un comunicat que el manteniment de les tarifes permetrà d’ampliar la caducitat dels títols adquirits durant el 2020, que no caducaran fins el 31 de desembre del 2021.

En el cas de la T-Verda, la T-16 i la T-compensació covid mantindran la data de caducitat pròpia de cada títol. D’aquesta manera, el bitllet senzill continuarà tenint un preu de 2,40 euros en una zona; la T-Casual 11,35 euros; la T-usual 40 euros; la T-jove 80 euros; la T-dia 10,50 euros; la T-familiar 10 euros i la T-grup 79,45 euros. En el cas de les famílies monoparentals o nombroses, la T-usual es manté en els 32 euros, la T-jove en els 64, i la T-70/90 en els 63,55 euros.Pel que fa els altres títols, la T-casual per als treballadors de l’aeroport continua amb 11,35 euros en una zona i 22,40 euros en zones i la T-aire en 2,05 euros en una zona. Aquest darrer títol és multipersonal i horari de dos viatges integrats en tots els modes de transport per als períodes de situació especial de contaminació de diòxid de nitrogen.

El president de l’ATM i conseller de Territori i Sostenibilitat, Damià Calvet, s’ha mostrat “molt satisfet” per la congelació de tarifes i ha afirmat que és un “exercici de responsabilitat en temps d’emergència sanitària, social, econòmica però també climàtica”. “La recepta per la mobilitat sostenible té un ingredient principal: més i millor transport públic”, ha remarcat en una piulada al Twitter.

La setmana passada, la presidenta de TMB, Roa Alarcón, i el conseller delegat, Gerardo Lertxundi, van explicar que només a l’operadora de bus i metro el dèficit havia pujat fins als 179,3 milions d’euros tot i contenir les despeses en 82 milions d’euros i van reclamar un fons covid.

Us proposem un tracte just

Esperàveu topar, com fan tants diaris, amb un mur de pagament que no us deixés llegir aquest article? No és l’estil de VilaWeb.

La nostra missió és ajudar a crear una societat més informada i per això tota la nostra informació ha de ser accessible a tothom.

Això té una contrapartida, que és que necessitem que els lectors ens ajudeu fent-vos-en subscriptors.

Si us en feu, els vostres diners els transformarem en articles, dossiers, opinions, reportatges o entrevistes i aconseguirem que siguin a l’abast de tothom.

I tots hi sortirem guanyant.

per 6€ al mes

Si no pots, o no vols, fer-te'n subscriptor, ara també ens pots ajudar fent una donació única.

Si ets subscriptor de VilaWeb no hauries de veure ni aquest anunci ni cap. T’expliquem com fer-ho

Recomanem

Fer-me'n subscriptor