
Per: Redacció


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.


Aquesta funcionalitat és per als membres de la comunitat de VilaWeb. Si encara no en sou subscriptors, cliqueu en aquesta pàgina per veure'n els avantatges.

Fes-te subscriptor de VilaWeb
L’advocada kurda Ebru Timtik, empresonada des del febrer, es va morir ahir a Turquia després de 238 dies en vaga de fam per a reclamar un judici just. El març del 2019 Timtik va ser condemnada a tretze anys i sis mesos de presó per ‘ser membre d’una organització terrorista’ en un polèmic judici en què la defensa va criticar la falta d’accés a les proves i que el tribunal acceptés testimonis anònims.
El 14 d’agost el Tribunal Constitucional de Turquia va refusar un recurs per a alliberar Ebru Timtik i Aytaç Ünsal -un altre advocat en vaga de fam- pel seu estat de salut delicat. El tribunal s’hi va negar al·legant que ‘no hi ha prou informació sobre l’emergència d’un perill crític per a les seves o integritat moral i material’.
L’Oficina Legal del Poble (Halkın Hukuk Bürosu) va publicar ahir un missatge a Twitter avisant que el cor de l’advocada turca s’havia aturat i estava rebent assistència mèdica, i va convocar els ciutadans davant de l’hospital Dr. Sadi Konuk Bakırköy. Posteriorment, van anunciar que Timtik havia perdut la vida.
Adil yargılanma talebiyle 238 gündür Ölüm orucunda olan büro avukatımız Ebru Timtik şehit düştü!
Tüm meslektaşlarımızı ve halkımızı Bakırköy Dr. Sadi Konuk Hastanesi önüne çağırıyoruz! pic.twitter.com/Xes0lS3P2S— Halkın Hukuk Bürosu (@halkinhukuk_) August 27, 2020
Ebru Timtik i Aytaç Ünsa són advocats de l’entitat Oficina Legal del Poble i van començar la vaga de fam amb altres companys a finals de gener, que van convertir en ‘dejú de mort’ el 5 d’abril, dia dels advocats.
En els últims mesos, tres altres activistes, músics del grup de folk Yorum, han mort en sengles vagues de fam contra la persecució política: Helin Bolek, Ibrahim Gökçek i Mustafa Koçak.
Grup Yorum, morir de fam o cantar
La policia carrega
A Istanbul centenars d’advocats i opositors a Erdogan s’han manifestat conjuntament per a protestar per la mort de Timtik. La policia ha carregat contra la concentració i ha detingut diverses persones.
La policía turca cargando en el funeral de la abogada Ebru Timtik, que falleció tras pasar 238 días en huelga de hambre reclamando un juicio justo. Era kurda.pic.twitter.com/cNOBpf5Nb2
— ♏ M. M. Novau 🎗🔻💜 (@MmNovau) August 28, 2020
LES FUNÉRAILLES D'EBRU TIMTIK ATTAQUÉS
TURQUIE – ISTANBUL – La police turque a attaqué les funérailles de l'avocate kurde Ebru Timtik. Nombreuses personnes, dont l’avocat Ali Haydar Doğan, ont été arrêtées. pic.twitter.com/1qlV53chM5
— Kurdistan au féminin (@KurdistanAu) August 28, 2020
Kör, sağır, dilsiz bir ülkenin görmek, duymak, haykırmak isteyen insanları ölüyor. #EbruTimtik https://t.co/nGBW6EzjxF
— yâdigâr #istanbulsözlesmesiyasatir ❣❣❣ (@ylmnlr) August 28, 2020
Comentaris
Els subscriptors de VilaWeb poden comentar aquesta notícia, o bé llegir els comentaris que hi han fet els altres subscriptors i debatre-la amb ells , clicant ací.
Si encara no sou subscriptors, us en podeu fer clicant ací.
S'ha afegit la noticia a Favorits