11.02.2017 - 17:38
MADRID, 11 (EUROPA PRESS)
El grup gihadista somali Al Shabaab ha anunciat l’alliberament de 173 segrestats retinguts en el que descriuen com les seves “presons” a la regió de la Baixa Shabelle, en el sud de Somàlia. Les persones retingudes ha estat posades en llibertat en les últimes 48 hores.
Entre els segrestats hi havia individus acusats de talar arbres a la zona de Leego per a la producció de carbó vegetal, una pràctica prohibida per l’organització, ha explicat el grup gihadista en un comunicat recollit per l’emissora somali Radio Shabelle.
Al Shabaab ha prohibit la tala d’arbres per a la fabricació de carbó vegetal a les zones que controla en el centre i el sud del país i ha amenaçat amb dures penes a els qui comerciïn amb carbó vegetal.
El grup gihadista obté importants beneficis del comerç de carbó vegetal, en gran part gràcies a la seva exportació a països del golf Pèrsic.