Societat Civil Catalana rebaixa a 16.300 el nombre de persones que han acompanyat Mas, Ortega i Rigau al TSJC

  • L'Observatori Electoral de Catalunya de Societat Civil Catalana xifra en 16.300 el nombre d'assistents que han acompanyat a l'expresident de la Generalitat, Artur Mas; l'ex-vicepresidenta, Joana Ortega; i l'exconsellera d'Ensenyament, Irene Rigau; a l'entrada del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

06.02.2017 - 12:51

BARCELONA, 6 (EUROPA PRESS)

L’Observatori Electoral de Catalunya de Societat Civil Catalana xifra en 16.300 el nombre d’assistents que han acompanyat a l’expresident de la Generalitat, Artur Mas; l’ex-vicepresidenta, Joana Ortega; i l’exconsellera d’Ensenyament, Irene Rigau; a l’entrada del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

El càlcul realitzat per aquesta organització rebaixa de manera considerable el nombre d’assistents que havia comunicat la Guàrdia Urbana de l’Ajuntament de Barcelona, que havia estimat uns 40.000 participants.

L’estudi de la SCC s’ha dut a terme aplicant la fórmula ‘densitat per superfície’, tal com es va realitzar en la manifestació de la Diada de Catalunya el passat 11 de setembre, és a dir, sobre la base d’informacions obtingudes de la retransmissió del canal 3/24 i de la xarxa de col·laboradors de l’entitat que ha treballat a peu de carrer. Concretament, s’ha ajustat el nombre real de metres quadrats ocupats.

L’associació destaca que es tracta d’una xifra molt inferior a les 50.000 persones que es van inscriure per acompanyar i a les 40.000 que xifra la Guàrdia Urbana.

A més assegura que és intolerable que la Generalitat afirmés al seu moment que era “necessari” que els funcionaris es demanessin festa per donar suport de forma presencial als tres exrepresentants polítics, tenint en compte que aquest dilluns és un dia laboral i no tots els empleats públics estan d’acord.

D’altra banda, lamenta que l’Executiu català, que representa a tots els catalans, es posicioni obertament a favor dels acusats quan encara no han estat processats i hagi impulsat la mobilització que, una vegada més, ha comptat amb una àmplia cobertura per part dels mitjans públics catalans.

Finalment, recorda a Mas, Ortega i Rigau que se’ls acusa de cometre delictes de desobediència i prevaricació i que, en haver exercit càrrecs públics, tenen l’obligació de donar exemple i respectar l’ordenament jurídic i la decisió que prengui la justícia.

Ens ajudeu a fer un plató?

Fem una gran inversió per a construir un plató televisiu i poder oferir-vos així nous formats audiovisuals de qualitat.

Gràcies per fer-ho possible.

(Pagament amb targeta o Bizum)

Recomanem

Fer-me'n subscriptor